Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rundsteuerempfanger in meterkast, wat moet ik ermee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Don_Martinez
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 12:45
Ik ga binnenkort mijn groepenkast vervangen. Bij het inventariseren van wat ik nu heb en wat er voor in de plaats moet komen kwam ik een apparaat tegen dat ik niet ken.

Ik heb er een foto van bijgevoegd. Het gaat on een rundsteuerempfanger. Hij zit naast mijn slimme meter en is verzegeld. Vanuit dit apparaat zie ik door een kiertje drie draden (groen rood bruin) naar de slimme meter lopen.

Aan de bovenkant komen er 2 bruine draden uit. Deze zitten samen in een lasklem, met nog 2 andere bruine draden. 1 komt vanuit 1 van mijn schakelautomaten, de andere loopt naar 1 van mijn groepen verderop in huis.

Kan iemand me vertellen wat die rundsteuerempfanger precies doet? Heb ik hem nodig? Kan ik hem tussen de groep uithalen? Kan hij in zijn geheel verwijderen?Mag ik dat zelf?

Bedankt alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JQr95cBy-FvEIJNB38sL0ugHC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A45TFQDdLSXSdB1IexfJuA0h.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Don_Martinez op 21-09-2022 19:29)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dit zorgt voor het schakelen tussen dal en normaal tarief. Maar dat werkt inmiddels niet meer met toonfrequentie sinds enige tijd. Dat regelt de slimme meter zelf.

Volgens mij dus geheel overbodig. Zou de netbeheerder vragen of deze weggehaald kan worden als je ervanaf wil.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dit zorgt voor het schakelen tussen dal en normaal tarief. Maar dat werkt inmiddels niet meer met toonfrequentie sinds enige tijd. Dat regelt de slimme meter zelf.

Volgens mij dus geheel overbodig. Zou de netbeheerder vragen of deze weggehaald kan worden als je ervanaf wil.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Don_Martinez
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 12:45
Duidelijk, bedankt voor je antwoord!

Wel gek dat ze hem er met het plaatsen van de slimme meter niet gelijk tussen uit gesloopt hebben.