Bor schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:59:
[...]
Dergelijke "disclaimers" zorgen wat mij betreft niet voor een prettige V&A maar lijken vooral op "markplaats " activiteiten waar veelal over geklaagd wordt. Onze voorwaarden bepalen wanneer een review achtergelaten mag worden waarbij we natuurlijk kijken naar wat redelijk is. Een bericht als "ik reageer niet op alle reacties" is wat mij betreft gewoon ongeldig zo lang iemand een serieuze poging tot communicatie doet.
Ik vind het nog best een lastig verhaal/een lastig gebeuren waar jullie (de regelmakers/Tweakers.net) goed over moeten nadenken.
Tja regels zijn regels... vandaar nog mijn laatste post hier w.b.t. regels.
Volgens mij wordt er vooral geklaagd over niet reageren/niet communiceren.
Zoals als jij het schetst ("ik reageer niet op alle reacties") vind ik iets anders/minder genuanceerd dan wat ik postte.
Oké... de middelste lijkt er flink op.
De eerste (daar is toch niets mis mee?) zie je overigens heel vaak voorbij komen en eigenlijk onnodig maar ik krijg vreemd genoeg ook wel eens reacties op ads die al lang op "verkocht" of "vervallen" staan.
En verder eens (ik zie je edit nu); wanneer het product verkocht is dan zet je de advertentie op "verkocht" (ik vind dat een logisch manier van handelen).
"de eerste die reageert mag het product kopen, weest niet teleurgesteld wanneer je niets hoort"
Dat levert je na 72 uur mogelijk een slechte beoordeling
Deze laatste kan vooral een probleem zijn als je producten gratis aanbiedt (Daar staat dan ook vaak zoiets bij van "wie het eerst is, die krijgt het").
Want dan zie/hoor je nog wel eens dat medetweakers inderdaad bedolven raken onder de reacties.
Dan weet ik persoonlijk ook al genoeg als ik geen reactie krijg (en dan ga ik ook niet reageren met een negatieve review na 72 uur...).
Je kan ook nog het onderscheidt zien/maken tussen iemand met zeer veel positieve reviews, die niet reageert, of een nieuwe gebruiker zonder reviews die niet reageert.
Iemand met veel positieve reviews is, denk ik, iemand die normaal/redelijk/goed/prima communiceert?
Ik vind het verder beter om iets (een disclaimer) te communiceren dan niets te communiceren (geen disclaimer + geen reactie).
Oftewel ik vind het beter om een disclaimer onder je ad te zetten als je verwacht niet op iedereen te kunnen reageren.
En dit soort disclaimers zet ik zelf nooit onder mijn advertentie (maar zoals ik zei, ik krijg nooit 10 reacties

).
Wat ik wel eens gedaan heb is een disclaimer dat ik niet gediend ben van oneliners of "asociale" reacties.
Dat doe ik tegenwoordig niet meer.
Met alle respect maar dan ben ik ook wel in staat om commentaar te geven (oftewel grote kans dat ik daar geen reactie op geef).
Dat vind ik ook gewoon marktplaats praktijken.
Voor w.b.t. kopers "het kopen" hier mogen er dus wat mij betreft ook wat regels veranderen/bij komen.
Want dan kan ik dus door een moderator (en/of negatieve review) op mijn vingers getikt worden omdat ik niet reageer op iemand die reageert met een reactie als "5 euro" (Geen groet, niet voorstellen, kortom: asociaal).
Dan heb je wat mij betreft (mening) geen recht om na 72 uur een negatieve review te plaatsen.
Zoals jij stelt hebben we het dan inderdaad niet over iemand die een poging tot serieuze communicatie doet
Verder probeerde ik hier behulpzaam en met goede bedoelingen tips te geven.
[
Voor 15% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 26-09-2022 16:32
]