9/10
The PSVR 2’s performance blows the competition out of the water. Before we managed to get our hands on the headset, we were sceptical of claims that it could out-perform a VR rig with an RTX 3090 Ti. After testing it out a little, we can safely say that Sony have pulled it out the bag with the PSVR 2.
Het is dus een goed product met nog een beperkt aantal echte next gen games.
Ik wacht eventjes af, want het product kan alleen nog maar beter worden wat uiteindelijk de eerste impressie nog meer ten goede komt
Horizon CotM rond een 80 MC/OC overigens wat prima is. Belangrijkste voor mij is dat vrijwel iedereen lovend is over de hardware en de potentie ervan.
Ik weet niet hoeveel meer games je wil bij launch (meer is natuurlijk beter) maar ik heb al niet genoeg tijd om de PS VR2 games uit de huidige line up te spelen naast mijn normale ps5 games die ik wil spelen (en alle andere dingen die ik wil/moet doen in mijn leven).Timothy3000 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:05:
Fantastische hardware maar wat tegenvallende launch lineup dus. Ik ga hem tzt wel halen, zodra de echte toptitels verschijnen.
Daar heb jij helemaal gelijk in hoor. Maar wat mij betreft hadden ze beter meteen met een paar top games kunnen komen om vanaf day one meer mensen lekker te maken.CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:54:
@schumi1986 juist een grote vraag zorgt ervoor dat er meer interesse bij game developers komt, als iedereen gaat afwachten wordt het ook niks. Net als al die mensen die in een discotheek om 23u om het hoekje kijken en dan om 2u weer komen als het wel lekker druk is
Ik heb een PSVR, Rift en een Quest 2 in bezit gehad en heb eigenlijk maar 2 echt leuke games die niets als veredelde demo’s aanvoelde gehad. Half life en beat saber.
Ik heb niet de illusie dat deze PSVR2 daar meteen heel veel verandering in gaat brengen.
Persoonlijk lijkt mij Call of de Mountain wel vet maar dat is in een weekend uitspelen en dan? Tsjah GT7 maar ik ben helaas te fanatiek met sim racen wat de ervaring met GT7 niet ten goede komt.
Ah, daar is heldere uitleg hoe het werkt mbt "hoe voorkom je dat je struikelt over je meubels?" Hij maakt dus een mapping van de ruimte en je geeft zelf je speelzone uit, erg gaaf!
Hoe werkt het dan als je toch dreigt richting de verkeerde kant beweegt? Krijg je dan je ruimte als een soort AR in beeld?
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-02-2023 15:23 ]
Ik ben wel benieuwd wat jij onder top titels verstaat. GT7 Cotm en RE Village zijn mijn inziens wel top titels.schumi1986 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:14:
[...]
Daar heb jij helemaal gelijk in hoor. Maar wat mij betreft hadden ze beter meteen met een paar top games kunnen komen om vanaf day one meer mensen lekker te maken.
Ik heb een PSVR, Rift en een Quest 2 in bezit gehad en heb eigenlijk maar 2 echt leuke games die niets als veredelde demo’s aanvoelde gehad. Half life en beat saber.
Ik heb niet de illusie dat deze PSVR2 daar meteen heel veel verandering in gaat brengen.
Persoonlijk lijkt mij Call of de Mountain wel vet maar dat is in een weekend uitspelen en dan? Tsjah GT7 maar ik ben helaas te fanatiek met sim racen wat de ervaring met GT7 niet ten goede komt.
Wel maak ik onderscheid in platte titels en Vr. God of War vind ik heerlijk om lui op de bank te spelen. Dat zou ik niet 50 uur in VR vol houden. Of spiderman bijvoorbeeld.
Laten ze zien in review van bright…je krijgt een soort virtuele muur/net te zienCyBeRSPiN schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:22:
[...]
Ah, daar is heldere uitleg hoe het werkt mbt "hoe voorkom je dat je struikelt over je meubels?" Hij maakt dus een mapping van de ruimte en je geeft zelf je speelzone uit, erg gaaf!
Hoe werkt het dan als je toch dreigt richting de verkeerde kant beweegt? Krijg je dan je ruimte als een soort AR in beeld?
Ik snap het, maar het voelt niet eerlijk.
Ik vond de PSVR1 echt als gegoten zitten, alsof je gewoon een petje op had zo voelde het, het enige probleem waar ik tegenaan liep (naast dan de rompslomp van alles aansluiten e.d.) is alleen maar van toepassing op rokers.Tweakarim schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:19:
Om hieop aan te haken, dat vraag ik me ook af of een spel als gt7 in vr op de lange termijn meerwaarde heeft. Of zodra de nieuwigheid eraf is je toch weer geneigd bent gewoon voor je tv te spelen, bv vanwege het ongemak zo’n headset op je hoofd. Hoop echt dat als je eenmaal gt7 in VR hebt gespeeld het vervolgens echt een hele stap terug is dit weer voor een tv te spelen. Niet zomaar een gimmick, maar echt meerwaarde.
Met zo'n headset op is roken namelijk vrijwel onmogelijk, waar dat met een controller of race stuur nog vrij makkelijk gaat. Ik zal er dus aan moeten wennen dat ik niet meer tijdens het gamen kan roken met die headset op, en dat gaat best wel een gemis worden 😅 zal dan ook regelmatig een rook pauze tussendoor moeten houden want stoppen met roken gaat het bij mij voorlopig niet worden, daar heb ik meestal niet de juiste mindset voor.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Is het aan de ene kant ook wel. Maar aan de andere kant: Sony had er toch een dev op kunnen zetten en de headset met een al dan niet kleinschalige AAA titel kunnen lancheren?yinx84 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:33:
Ik snap de opmerkingen over de games wel, maar afgezien van Call of the Mountain en Alyx zijn er in de VR wereld volgens mij geen dedicated AAA titels. Resident Evil en GT7 laat ik dan maar even buiten beschouwing. Het lijkt wel alsof men Sony het aanrekent en in sommige reviews wordt dat ook echt als minpunt genoemd.
Ik snap het, maar het voelt niet eerlijk.
Resident Evil Village in VR lijkt me trouwens zowel doodeng als absoluut te gek. Meer van dat soort titels en ik ben overstag haha.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 16-02-2023 15:39 ]
Thanks, was hier volgens mij nog niet gepost, goede review.boefje79 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:33:
[...]
Laten ze zien in review van bright…je krijgt een soort virtuele muur/net te zien
Ook hoopgevend dat ie aangaf bij de VR gen1 snel last kreeg van motion sickness, maar met de VR2 (nog) niet na 20min spelen.
Begrijp mij niet verkeerd, voor nieuwkomers zijn GT7 en RE VR echt parels maar als je GT7 en RE al vele uren heb gespeeld dan brengt zo’n VR update maar tijdelijke vreugd en mag je vervolgens wachten tot er weer echt een leuke game uitkomt.TommyknockerNL schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:31:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat jij onder top titels verstaat. GT7 Cotm en RE Village zijn mijn inziens wel top titels.
Wel maak ik onderscheid in platte titels en Vr. God of War vind ik heerlijk om lui op de bank te spelen. Dat zou ik niet 50 uur in VR vol houden. Of spiderman bijvoorbeeld.
Call of de Mountain blijft dan voor mij over als echte top titel en voor die ene game ga ik niet nu al een PSVR2 kopen.
Ja, ik. Gisteren al.koentje3 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:52:
Is er bij iemand die een pre-order heeft gezet al een boeking op de creditcard te zien? Hier is het nog angstvallig stil
een reservering van 0 euro bij het maken van de order
Uiteraard is je vraag retorisch, wordt hier natuurlijk direct gemeld..
I spent a few days in and out of several games including Dead Space, Final Fantasy VII Remake, PowerWash Simulator, and Returnal. I will likely be in the minority here but using Cinematic Mode is one of my favourite features of PSVR2.
Nice!kazuka schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:09:
De Cinematic Mode schijnt ook vrij goed te zijn:
[...]
Ben benieuwd naar plex- en liefst 3D movies ervaringen…
Maar wat nu, omdat je toch al een headset koopt, zou een mx4 ook niet iets zijn? Dan heb je ook een goede headphone voor erbij.
Bluetooth ondersteund de PS5 niet, zou een jack van 0,5m iets zijn?

Heeft iemand al een review gezien waar andere headphones op zitten?
Om straks iedereen die earbuds in te laten doen is ook zowat. Die hou ik wel voor mezelf.
Oorsmeer is persoonlijk...

[ Voor 30% gewijzigd door FireStarter op 16-02-2023 17:00 ]
w00t
Opzich goeie reviews, jammer dat ze Kayak VR niet benoemen (eigen bodem) en dat ze herhaaldelijk aan blijven kaarten dat hij "duur" is. Sure het is een smak geld maar ik heb mijn LG (55" C 2021 model) tv verkocht, die ik speciaal voor mijn game room heb aangeschaft en heb van dat geld de bril, charger en horizon daar van aan kunnen schaffen terwijl de bril zelf voor mij de TV vervangt.CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:42:
[...]
Thanks, was hier volgens mij nog niet gepost, goede review.
[YouTube: De eerste VR-bril die we kunnen aanraden]
Ook hoopgevend dat ie aangaf bij de VR gen1 snel last kreeg van motion sickness, maar met de VR2 (nog) niet na 20min spelen.
Waar ik nog benieuwd naar ben of ik twee ruimtes kan definieren als speelgebied, denk daarbij aan game room en woon kamer.
PSN: SensLike_
Het lijkt me een zeer gemiste kans (raar) als dit niet zo is alleen kan ik nergens een bevestiging vinden. Mijn vermoeden is dat je de VR-controllers net als een gewone controller "aanmeld" met de PS-knop.Yzord schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:33:
Ik plaats het ook maar even hier. Is GT7 met PSVR2 ook normaal te besturen met de PS5 controller? Of moet je daarvoor de PSVR2 controllers gebruiken?
Uhh ik denk dat deze vlieger op gaat voor controller rijders in GT, ik heb een stuurtje en haal het tijdelijke maar weg hoor de ervaring zou zo veel vetter worden (denk ik)schumi1986 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:43:
[...]
Begrijp mij niet verkeerd, voor nieuwkomers zijn GT7 en RE VR echt parels maar als je GT7 en RE al vele uren heb gespeeld dan brengt zo’n VR update maar tijdelijke vreugd en mag je vervolgens wachten tot er weer echt een leuke game uitkomt.
Call of de Mountain blijft dan voor mij over als echte top titel en voor die ene game ga ik niet nu al een PSVR2 kopen.
/sarcasm Er is toch niks mooiers dan je hoofdschudden wanneer je er weer door een plep afgekegelt wordt
Waarom volg jij de Frontpage niet? review: Aan de slag met PlayStation VR 2 - Misschien wel de beste VR-bril van...FireStarter schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:38:
Waar blijft de T.net review?????
8 dagen geleden al gepost.
Dat is de PreviewCyBeRSPiN schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:47:
[...]
Waarom volg jij de Frontpage niet? review: Aan de slag met PlayStation VR 2 - Misschien wel de beste VR-bril van...
8 dagen geleden al gepost.
w00t
In de eerste review, van Eurogamer, heeft Ian het tegen het einde wel degelijk over KayakVR op de PSVR2. nog aardig uitgebreid ook trouwens. Spoiler alert: hij vindt het een prachtige game!SensLike schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:34:
[...]
Opzich goeie reviews, jammer dat ze Kayak VR niet benoemen (eigen bodem) en dat ze herhaaldelijk aan blijven kaarten dat hij "duur" is. Sure het is een smak geld maar ik heb mijn LG (55" C 2021 model) tv verkocht, die ik speciaal voor mijn game room heb aangeschaft en heb van dat geld de bril, charger en horizon daar van aan kunnen schaffen terwijl de bril zelf voor mij de TV vervangt.
Waar ik nog benieuwd naar ben of ik twee ruimtes kan definieren als speelgebied, denk daarbij aan game room en woon kamer.
Ja, dat kan. Er is een selecte groep mensen geweest die GT7 al hebben kunnen spelen in PSVR2, daarvan kwamen de indrukken een week of 1.5 geleden online volgens mij? Daar heb ik het benoemd zien worden, dat er met dualsense gespeeld kon worden ipv met de psvr2 controllers.Yzord schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:33:
Ik plaats het ook maar even hier. Is GT7 met PSVR2 ook normaal te besturen met de PS5 controller? Of moet je daarvoor de PSVR2 controllers gebruiken?
Sterker nog (ik dacht het ook bij de andere bron gezien te hebben), volgens deze bron: https://traxion.gg/everyt...gran-turismo-7-and-psvr2/ is het ALLEEN mogelijk met dualsense of stuurtje.
Aanvulling: https://www.gtplanet.net/...nse-controller-experience
Dus het is idd Dualsense of stuurtje
[ Voor 26% gewijzigd door Dantius op 16-02-2023 16:57 ]
Hier krijgt ie een 8,5:SensLike schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:34:
[...]
Opzich goeie reviews, jammer dat ze Kayak VR niet benoemen (eigen bodem) en dat ze herhaaldelijk aan blijven kaarten dat hij "duur" is. Sure het is een smak geld maar ik heb mijn LG (55" C 2021 model) tv verkocht, die ik speciaal voor mijn game room heb aangeschaft en heb van dat geld de bril, charger en horizon daar van aan kunnen schaffen terwijl de bril zelf voor mij de TV vervangt.
https://www.psu.com/reviews/kayak-vr-mirage-review-psvr2/
w00t
Dan blijven er 2 grote groepen overSensLike schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:43:
[...]
Uhh ik denk dat deze vlieger op gaat voor controller rijders in GT, ik heb een stuurtje en haal het tijdelijke maar weg hoor de ervaring zou zo veel vetter worden (denk ik)![]()
/sarcasm Er is toch niks mooiers dan je hoofdschudden wanneer je er weer door een plep afgekegelt wordt
- Spelers die al een stuur hebben en door PSVR te kopen een nieuwe beleving in huis halen
- Spelers (zoals ik) die fanatiek racen en al een stuur hebben maar GT7 al lang moe zijn omdat met elke update de speelbeleving van het stuur slechter is geworden.
Geloof mij als GT7 niets voor jou is zonder VR gaat het uiteindelijk ook met VR vervelen. En daar gaan veel mensen pas achterkomen nadat ze een berg geld hebben uitgegeven.
Edit: heb zelf bijvoorbeeld veel Flight Simulator in VR gespeeld en echt iedereen is onder de indruk wanneer ze voor het eerst rondvliegen. Maar uiteindelijk blijft het net als GT7 een simulator waar je van moet houden. Die eerste indruk is namelijk vrij snel weg.
[ Voor 13% gewijzigd door schumi1986 op 16-02-2023 17:29 ]
Vind ik nogal logisch, welke andere input zou je nog wensen/zou nog mogelijk zijn? Ik heb niet alles gelezen maar werd er misschien verwacht dat je de PSVR sense controllers kon gebruiken om te racen?Dantius schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:54:
Sterker nog (ik dacht het ook bij de andere bron gezien te hebben), volgens deze bron: https://traxion.gg/everyt...gran-turismo-7-and-psvr2/ is het ALLEEN mogelijk met dualsense of stuurtje.
Aanvulling: https://www.gtplanet.net/...nse-controller-experience
Dus het is idd Dualsense of stuurtje
Wat betreft GT7 heb ik geen twijfels. Het blijft gewoon een van m'n favoriete games op ps5. Gewoon een dikke leuke game om te spelen. Ik kan me niet druk maken over dat 'aangepaste stuurgevoel' en alsof het nu 'onspeelbaar zou zijn'. Onzin wat mij betreft. En waarschijnlijk procentueel gerommel in de marge die compleet uit proportie wordt geblazen in vergelijking met het type game dat GT7 is. Dus nadrukkelijk GEEN sim.
GT7 is simcade, en voor mij een van de beste in het genre. Het valt voor mij perfect in die simcade sweet spot, exact wat ik wil van een race game. Ik wil geen ACC, of iRacing, ik wil GT7. Is het perfect? Nee. De interface ervaar ik soms ook als storend. Maar ik 'speel niet in de interface', het gaat om de gameplay, en die is voor mij dik OK
Kan niet wachten dus.
Voor het eerst in jaren ben ik nog eens echt hyped ivm iets in gaming. Ik game nog steeds, ik koop en speel nog games op pc en ps5, maar ik merk wel dat ik meer afgestompt/minder entousiast ben dan jaren geleden en het me vaak iets minder lang boeit. Wat ook normaal is denk ik, been there, done that.
Met PSVR2 heb ik voor het eerst sinds lang nog iets om echt naar uit te kijken in het gaming wereldje. Iets wat dat 'frisse' gevoel op consoles terug brengt. Dat gevoel van die enorme sprong bij je eerste PS2 bvb.
Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo'n gekke gedachte, dat het zou kunnen met de PSVR sense controllers. Effectief zit daar ook gewoon een thumbstick op en alle knoppen van de dualsense, alleen je handen zitten niet aan elkaar vast nu. Dus inderdaad, ik zou verwachten dat het ook gewoon met de PSVRSC zou kunnen, of het wenselijk is is een andere vraag maar ik vind het geen gekke gedachte.Amos_x schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:44:
[...]
Vind ik nogal logisch, welke andere input zou je nog wensen/zou nog mogelijk zijn? Ik heb niet alles gelezen maar werd er misschien verwacht dat je de PSVR sense controllers kon gebruiken om te racen?
Je hebt per oog maar 2000 x 2040 pixels, dus 1080p is het maximum dat mogelijk is, in gebruik waarschijnlijk nog eens kleiner verschaald omdat je anders met je neus tegen een 1080p scherm zit dat 110° beslaatdangerpaki schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:53:
@kazuka als ik het goed begrepen heb is de cinematic mode helaas alleen maar 1080p en niet 4K. Ik hoop dat ik het fout heb.
Bluetooth headphones doen het alleen niet draadloos met de PS5, alleen als hij met een usb stick verbind kun je hem op de PS5 gebruiken.FireStarter schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:31:
Wat doen jullie nu qua headphones? In de Bright video zag ik ook de Pulse voorbij komen.
Maar wat nu, omdat je toch al een headset koopt, zou een mx4 ook niet iets zijn? Dan heb je ook een goede headphone voor erbij.
Hoewel je hem wel gewoon in de controller kunt steken met een draadje, of met de PSVR2 kun je hem ook daar op aansluiten maar ook alleen bedraad.
Voordeel van de wh-1000xm# serie van Sony is dat je hem alsnog gewoon aan kunt zetten ook al is hij bedraad, daardoor kun je alsnog profiteren van de noise cancelling van die headphones.
Ik ga denk ik ook gewoon mijn xm3 bedraad gebruiken met de PSVR2, ookal heb ik ook nog de Pulse headset, die klinkt bij lange na niet zo goed, vind die xm3 echt briljant klinken, zeker vergeleken met die Pulse headset!
1440p zou er ook nog makkelijk in moeten kunnen passen, en 4K zou ook niet heel ver omlaag geschaald hoeven te worden.MathieuT schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:59:
[...]
Je hebt per oog maar 2000 x 2040 pixels, dus 1080p is het maximum dat mogelijk is, in gebruik waarschijnlijk nog eens kleiner verschaald omdat je anders met je neus tegen een 1080p scherm zit dat 110° beslaat
Het zijn 2 schermen naast elkaar, dus theoretisch zou je 4000x2040 hebben, je zou namelijk de pixels die je aan b.v. de linker kant mist door de "halve" resolutie, aan de rechter kant kunnen tonen ipv dezelfde pixels als links, daardoor zie je dus alsnog meer detail en komen de schermen dus meer in de buurt van 4k dan 2k.
Ik bedoel dus niet, bij het bekijken van platte content, dat je de linker kant van de video links doet en de rechter rechts, dat zou nooit werken, maar dat je pixel 1 links doet, pixel 2 rechts, 3 links, 4 rechts, enz...
[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 16-02-2023 18:24 ]
Ha, de Poang van Ikea:) Schitterend, precies de stoel waarmee ik zelf begon 7/8 jaar geleden. Wheelstand ervoor met een T300, dat zit echt prima inderdaad.DarkSide schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:42:
[...]
Logitech G series of Thrustmaster t300 zijn meer dan prima stuurtjes.
zelf heb ik de T300.
Heb geen playseat. maar gewoon een ikea poang stoel (zag dat ergens op internet voorbij komen).
Werkt prima. en dan een weelstand die makkelijk op te vouwen is. En prima op de logeerkamer opgeborgen kan worden.
Is makkelijk te pakken en binnen paar minuten zit ik te racen.
Uiteindelijk wel een Playseat Evolution gekocht om als absolute Rally fan ook een Sparcomod shifter met daarnaast een TH8 shifter (zoals jij hebt) als handrem goed te kunnen bevestigen, maar oh wat was dat wennen in het begin...in die Poang kun je zo heerlijk onderuit hangen, in de Playseat zit je toch meer rechtop.
Maar goed, die Playseat past met alle uitbreidingen niet meer in de kleine woonkamer waar mn PS5 staat, dus heb ik mn Poang weer afgestoft en z'n plaats teruggegeven aan het front. Nieuwe T300 op mn oude wheelstand er voor, net als vroeger. Vrij snel opgeruimd idd.
Eventueel bezoek moet wel even wennen aan de Hotas 4 die ik voor op de leuningen heb bevestigd:) Ik had er een VR seat van gemaakt voor Ace Combat VR en StarWars Squadrons, veel plezier van beleefd. De PSVR zelf zweeft net boven mn hoofd op 2 zelfgemaakte dunne stangen, op maat gebogen en bevestigd via de achterkant van de stoel. Het ding ziet er in het donker nogal luguber uit...The Chair is de bijnaam.
Ik denk dat de PSVR 2 headset er ook wel op past. Je gaat zitten en pakt hem direct van boven je hoofd om op je hoofd te zetten, ik zal eens een foto posten als het allemaal staat volgende week.
Dus mensen: een PlaySeat, of een Poang!
[ Voor 0% gewijzigd door Geronimous op 17-02-2023 13:00 . Reden: Quote tags gefixed ;) ]
Dat kan zeker. Ik heb een review hiervan voorbij zien komen waarin gesteld werd dat het zelfs heel goed/prettig werkte.Yzord schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:33:
Ik weet niet hoe het is met verschillende sterktes. Maar ik heb met een quest2 geen problemen gehad met mijn bril. Nu heb ik sterkte ongeveer 0,5 en 0,75 en heb ik vooral een cilinder van 2,5 a 3,0.WaterFire schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:16:
Ik zie in dit topic maar 1 losse opmerking over leesbrillen maar geen antwoord op de vraag die er bij hoort.
Ik kan op mijn leeftijd niet meer zonder leesbril, maar dergelijke brillen hebben een brandpunt op iets minder dan armlengte. Als ik mijn telefoon op 10 centimeter voor mij houd, dan zie ik er met of zonder bril nog steeds geen snars op.
Kan iemand met VR ervaring (ongeacht het merk) bevestigen of ontkrachten dat een leesbril op sterkte een probleem is?
Ik twijfel nog wel of ik een kleine randloze bril bestel die wat makkelijker er in past. Met mijn normale bril gaat dat maar net.
Als je overweegt om er één aan te schaffen voor VR, waarom geen VR Glasses dan?Shinji schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:53:
[...]
Ik weet niet hoe het is met verschillende sterktes. Maar ik heb met een quest2 geen problemen gehad met mijn bril. Nu heb ik sterkte ongeveer 0,5 en 0,75 en heb ik vooral een cilinder van 2,5 a 3,0.
Ik twijfel nog wel of ik een kleine randloze bril bestel die wat makkelijker er in past. Met mijn normale bril gaat dat maar net.
Als ik daar op zoek kom ik vooral gewoon VR brillen tegen zoals de quest, psvr2 dus weet niet precies waar je op doelt.SensLike schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:58:
[...]
Als je overweegt om er één aan te schaffen voor VR, waarom geen VR Glasses dan?
Volgens mij doelt @WaterFire er juist op, dat hij ivm leessterkte zelfs MET zijn bril op, niet scherp kan stellen op korte afstand. Aangezien de VR schermen op zeer korte afstand van het oog zitten, snap ik die zorg wel. Helaas heb ik er geen antwoord op @WaterFire want ik gebruik geen leesbril...Shinji schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:53:
[...]
Ik weet niet hoe het is met verschillende sterktes. Maar ik heb met een quest2 geen problemen gehad met mijn bril. Nu heb ik sterkte ongeveer 0,5 en 0,75 en heb ik vooral een cilinder van 2,5 a 3,0.
Volgens mij is de afstand tot de schermen dankzij de lenzen ongeveer vergelijkbaar met een enorme tv op ongeveer 1 meter afstand. Althans dat had ik ooit ergens gelezen over de psvr1, weet niet wat het bij de 2 zal zijn maar ik vermoed ook zoiets.Dantius schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:07:
[...]
Volgens mij doelt @WaterFire er juist op, dat hij ivm leessterkte zelfs MET zijn bril op, niet scherp kan stellen op korte afstand. Aangezien de VR schermen op zeer korte afstand van het oog zitten, snap ik die zorg wel. Helaas heb ik er geen antwoord op @WaterFire want ik gebruik geen leesbril...
Helemaal eens, ik snap niet dat zelfs RTL inmiddels al een review heeft, maar er op Tweakers alleen nog maar een preview op basis van een korte hands on.FireStarter schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:38:
Waar blijft de T.net review?????
[ Voor 3% gewijzigd door dangerpaki op 16-02-2023 20:29 ]
Hoop echt dat het makkelijk gaat zijn om hem zo goed mogelijk werkend te krijgen op pc... Dan zou het echt een ideale headset zijn! Kan ik half life alyx ook nog eens proberen als die niet naar PlayStation komt 🙂dangerpaki schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:28:
Blijkbaar kun je de unit gewoon aan een pc koppelen. Werkt alleen als tweede scherm. Nou kan dat op zich al lekker zijn om achterover op een virtueel groot scherm film te kijken. Hopelijk gaat iemand hier werk van maken om er meer mee te kunnen. Ook de controllers zijn te verbinden. Maar zullen uiteraard ook drivers voor nodig zijn.
Is de os van de ps5 linux based?
Ben zelf 58 jaar en gebruik om te lezen een leesbril van 1,5. Ik kon gewoon de psvr1 gebruiken zonder leesbril,WaterFire schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:16:
Ik zie in dit topic maar 1 losse opmerking over leesbrillen maar geen antwoord op de vraag die er bij hoort.
Ik kan op mijn leeftijd niet meer zonder leesbril, maar dergelijke brillen hebben een brandpunt op iets minder dan armlengte. Als ik mijn telefoon op 10 centimeter voor mij houd, dan zie ik er met of zonder bril nog steeds geen snars op.
Dus ik hoop dat dit met de nieuwe generatie ook mogelijk maar ik vermoed van wel. Heb deze besteld.
Ondanks dat de schermen dichtbij je ogen staan kijk je verder.
Kijk eens op VR optician die vermelden dit
Your far distance prescription (and not your reading or PC prescription)
Zie dit als voorbeeld https://honsvr.com/produc...SDZBjJH1UC14aAlBJEALw_wcBShinji schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:02:
[...]
Als ik daar op zoek kom ik vooral gewoon VR brillen tegen zoals de quest, psvr2 dus weet niet precies waar je op doelt.
[ Voor 22% gewijzigd door alwinus op 16-02-2023 21:24 ]
Bij mij nog niet iigTheDukemaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:26:
Zijn er al mensen waarbij het aankoopbedrag van de pre order is geïncasseerd via creditcard/paypal? Zie op social media mensen die beweren dat het bij hun al gebeurd is.

Bij mij alleen voor de Sense lader vía PayPal.TheDukemaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:26:
Zijn er al mensen waarbij het aankoopbedrag van de pre order is geïncasseerd via creditcard/paypal? Zie op social media mensen die beweren dat het bij hun al gebeurd is.
Nog niks voor de set met Horizon.
Hier ook nog niet, charging station wel. Ik verwacht morgen. In de US hadden ze de voorbereidingsmail ook een dag eerder dan bij ons. Dus het lijkt er op dat zij 1 dag voor lopen in alles.TheDukemaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:26:
En COTM is niet fysiek te kopen.
Ga morgen even chatten met ze of ik hem niet kan annuleren en de COTM bundle kan kopen
Sorry; https://vroptician.com/Shinji schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:02:
[...]
Als ik daar op zoek kom ik vooral gewoon VR brillen tegen zoals de quest, psvr2 dus weet niet precies waar je op doelt.
edit - Zie dat meerdere leden het al in een reply naar je gezet hadden..

[ Voor 12% gewijzigd door SensLike op 16-02-2023 22:08 ]
Voor een vr bril heb je geen leesbril nodig.
Er zullen wel demo's zijn, en COTM is inderdaad niet op disc te koop maar is volgens mij ook niet op disc in de bundel, ik vermoed dat hij daar als download code bij zal zitten. Je kunt wel altijd nog COTM digitaal kopen, kost nu alleen €20 euro meer om hem in de store te kopen maar ik verwacht dat hij wel in de aanbieding zal komen sooner or later, en misschien zelfs wel bij PS+bertuslambertus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:59:
Ik heb mij toch bedacht. Had een PSVR2 zonder Call of the Mountain (COTM) preordered omdat ik van fysieke discs hou (iets met aanbiedingen en in de toekomst doorverkopen). Naar wat ik nu lees heb ik er nog niks aan (komt niks meegeleverd? Demootje oid?).
En COTM is niet fysiek te kopen.
Ga morgen even chatten met ze of ik hem niet kan annuleren en de COTM bundle kan kopen
Er zijn ook andere brillen dan leesbrillenTon Hasselt schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:08:
[...]
Voor een vr bril heb je geen leesbril nodig.
[ Voor 76% gewijzigd door dglavimans op 16-02-2023 22:21 ]
Ja zonnebrillen, wc brillen 😂Shinji schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:21:
[...]
Er zijn ook andere brillen dan leesbrillen
De voorbereidingsmail van de psvr2 gaf als betaaldatum 2 dagen later aan als het charging station.TheDukemaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:26:
Ik verwacht dat de psvr2 vannacht rond 1:00 of 2:00 wordt doorgevoerd.
Bij mij is overigens voor het charging station alleen een autorisatie gedaan, incasseren komt op het moment van verzenden.
Mijn PS5 kwam in anonieme omdoos van PS Direct.Kalder schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:02:
Weet iemand overigens hoe ze bij PS Direct pakketjes versturen? Doen ze het discreet dus met een kale doos om de doos waar het product in zit? Of is het bijvoorbeeld zo'n plastic seal met een verzendlabel erop waardoor iedereen kan zien wat erin zit? Ik ben namelijk nogal huiverig voor de bezorgers aangezien ik in het verleden daar erg veel problemen mee gehad heb.
En ik kon mij niet inhouden, dus ik heb ook een pre-order geplaatst

If you do not change direction, you may end up where you are heading
Bedrag is gereserveerd op CC (losse headset, day1 pre-order)TheDukemaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:26:
Bij mij ook, bij verzending wordt dat afgerond volgend mijRacierox schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 07:28:
Ik heb een Paypal e-mail dat er een betaling is geautoriseerd. In de Paypal app staat er autorisatie in behandeling bij de transactie. Bij jullie ook?
[ Voor 11% gewijzigd door SensLike op 17-02-2023 08:03 ]
update 14.30 - inmiddels hier ook op mn CC afgeschreven.
:strip_exif()/f/image/ohUfD6T7OQJAsA0AOcy8Y4GI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 68% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-02-2023 14:35 ]
Nee, voor zover ik weet niet.FMS schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:02:
Nog altijd geen nieuws over de of, en zo ja, wanneer van het simpelweg ophalen van de PSVR2 in de winkel (GM, MM, etc.)?
Every magical journey begins with a single step
Vind het ook persoonlijk geen probleem als ik de headset pas later krijg. Kan ik die tijd nog mooi in hogwarts steken (of mijn gezin… naah nee
Ja, die staat ook op mijn lijstje.kazuka schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:18:
Ik had Synthriders nog niet voorbij zien komen in de reviews maar deze dame maakt er een mooie show van. Ziet er best goed uit moet ik zeggen en lijkt me een goed Beat Saber alternatief.
[YouTube: Synth Riders: First-Ever Mixed Reality Made With PlayStation VR 2!]
Lijkt me leuk, vooral met die Muse pack
Verwijderd
Hier staat er vandaag een reservering op de creditcard van 599 euro. Voorheen was dat 0 euro. Daarnaast staat er nu bij mijn bestelling "bestelling verwerken". Dus lijkt de goede kant op te gaan.MakhouT schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:26:
Preorder gedaan op 15 november, maar er is niets van de CC afgegaan momenteel.
Trouwens een vrij brede leveringswindow, 22-28 feb. Het zal wel uit vele batches bestaan. Had het overigens wel terecht gevonden als er op een soort van 'first come, first serve' basis werd gewerkt. Als ik lees hoe vroeg het vertrouwen er al was bij sommigen van jullie. Ik keek toch tot vorige week nog de kat uit de boom. Ik zal wel niet bij de eerste lichting zitten, maar ik laat me graag positief verrassen!
Verwijderd
Ja, er is een knopje.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:48:
Is er trouwens een knopje om via de camera’s snel zicht te krijgen op je echte omgeving? Of is de enige manier om je headset zsm af te doen indien nodig? Nog niet alle reviews doorgeworsteld.
Snel Paypal account toegevoegd waar een reservering op staat nu. Lijkt nu goed te gaan 🤞🏻🤞🏻
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb vorige week de lader proberen te bestellen met CC en die mislukte, daarom heb ik bril gewijzigd naar PayPal. Hoop dat het goed gaat voor je (en ook voor mezelf)!cypher21 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:51:
Day one preorder geplaatst kreeg vannacht een melding dat de betaling mislukt was … heel vreemd omdat het 100% de goede was en ik met die kaart in november nog een ps5 voor m’n neefje besteld heb via PS direct.
Snel Paypal account toegevoegd waar een reservering op staat nu. Lijkt nu goed te gaan 🤞🏻🤞🏻
Dit vind ik wel opmerkelijk (thanks voor de bron), 2 reviews die ik heb gezien pluggen de headset in en Windows geeft dan een "USB device not recognised". Dus wel apart dat het The Verge wel lukt!dangerpaki schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:28:
Blijkbaar kun je de unit gewoon aan een pc koppelen. Werkt alleen als tweede scherm. Nou kan dat op zich al lekker zijn om achterover op een virtueel groot scherm film te kijken. Hopelijk gaat iemand hier werk van maken om er meer mee te kunnen. Ook de controllers zijn te verbinden. Maar zullen uiteraard ook drivers voor nodig zijn.
Het verschil is denk ik dat het bij The Verge ging om een USB-C poort in de videokaart. Gezien het hele "USB-C is niet zo universeel als je zou denken"-debakel vermoed ik dat het hier gaat om een van de alternate modes van USB die door de meeste 'normale' USB-C poorten niet ondersteund worden, maar wel door die ene op de videokaart die ze bij The Verge gebruikt hebben.Dantius schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:07:
[...]
Dit vind ik wel opmerkelijk (thanks voor de bron), 2 reviews die ik heb gezien pluggen de headset in en Windows geeft dan een "USB device not recognised". Dus wel apart dat het The Verge wel lukt!
Synthriders best wat gespeeld op PSVR 1 en dat vond ik een leukere game dan Beat Saber.kazuka schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:18:
Ik had Synthriders nog niet voorbij zien komen in de reviews maar deze dame maakt er een mooie show van. Ziet er best goed uit moet ik zeggen en lijkt me een goed Beat Saber alternatief.
[YouTube: Synth Riders: First-Ever Mixed Reality Made With PlayStation VR 2!]
Ook Pistol Whip en Audica vind ik betere ritme games dan BS. Al is er voor die laatste nog niets aangekondigd. Helaas.