Netwerk test \ penntest programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views

Vraag

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
Ik ben niet meer up to date met netwerken.

Is er tegenwoordig geen kant en klare applicatie waarmee je op 1 druk op de knop je gehele netwerk kan scannen en potentiele gevaren kan zien? een soort penntest.

Je hebt natuurlijk programma's zoals wireshark etc maar daarvoor moet je best wat kennis hebben. En veel handmatig doen. Dat is wat ik dus niet wil.

Ik zocht een kant en klare oplossing namelijk.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:02
Ja die zijn er genoeg. Bijvoorbeeld Rapid7 InsightVM of Nessus.

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 22:53
Afhankelijk van waar je naar op zoek ben. Kan je eens zoeken op de term vulnerability test. Dan vind je een overzicht van een veel tools zoals .Maarten al een aantal voorbeelden geeft.

Wireshark is meer een troubleshoot tool om op packet niveau door te lopen. Daar ga je niet echt kwetsbaarheden mee opsporen.

Tools als NMAP kunnen je eventueel wel een overzicht geven van alle (verbogen) netwerk apparatuur. En de open poorten cq gedetecteerde software.

Hou er wel rekening mee dat de meeste vulnerability tools alleen kijken naar versies van de aangetroffen software op de toegankelijke poorten. En deze matched aan de kwetsbaarheid beschreven in de CVE's. En niet zozeer of een kwetsbaarheid echt exploitable is.

Daarom is dit geen 100% waterdichte oplossing waar je blind op kan vertrouwen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Ga dus even aan de slag met de tips uit dit topic. Mocht je er daarna nog niet uitgekomen zijn, open dan gerust een nieuw topic. Op dit topic komt in ieder geval een slotje.

Dit topic is gesloten.