Een deel van mijn huiskamer (25m3) heeft een verlaagd plafond van 3m hoog naar 2m40 hoog. Het verlagen is gedaan met metal studs en daarop gipsplaten geschroefd van 12.5mm. Het geheel is weer netjes gestukt, en dat wil ik graag zo houden. Helemaal prima gedaan. Helaas is er destijds, al voor ik het huis gekocht had, niet aan gedacht om isolatie materiaal te plaatsen.
Het is een oud huis, en er is een opening van zo'n 50cm x 30cm in een kast in de trapopgang waardoor ik over het plafond heen kan kijken. Deze ruimte staat weer via roosters en ingebouwde rolluiken met buiten verbonden waardoor het in de tussenruimte altijd fors kouder is.
Ik wil deze ruimte gaan isoleren. Eigenlijk is het geen optie om de vloer op de eerste verdieping er uit te halen, en vanaf daar isolatiematten in uit te rollen. Nu kwam ik eps korrels tegen die je zelf via een bladblazer prima kunt verspreiden. Als ik een laag van 20cm aanbreng zou dat een isolatie tot rc3 kunnen vormen als ik de leveranciers moet geloven.
Ik kan echter niet veel ervaringen en mogelijke tips vinden van deze werkwijze.
Dus de vraag, is dit een goed idee, of kan het beter?
Het is een oud huis, en er is een opening van zo'n 50cm x 30cm in een kast in de trapopgang waardoor ik over het plafond heen kan kijken. Deze ruimte staat weer via roosters en ingebouwde rolluiken met buiten verbonden waardoor het in de tussenruimte altijd fors kouder is.
Ik wil deze ruimte gaan isoleren. Eigenlijk is het geen optie om de vloer op de eerste verdieping er uit te halen, en vanaf daar isolatiematten in uit te rollen. Nu kwam ik eps korrels tegen die je zelf via een bladblazer prima kunt verspreiden. Als ik een laag van 20cm aanbreng zou dat een isolatie tot rc3 kunnen vormen als ik de leveranciers moet geloven.
Ik kan echter niet veel ervaringen en mogelijke tips vinden van deze werkwijze.
Dus de vraag, is dit een goed idee, of kan het beter?
Alles komt goed, maar niet vandaag