Ik ben bezig met het bestellen van een nieuwe voorbedrade groepenkast om mijn bestaande te vervangen
Ik kom uit op het volgende:
1x Hoofdschakelaar 4P (1 x 40A 4P)
3 x Aardlekschakelaar 2P (3 x 40A 30mA 2P)
12 x Installatieautomaat 1P+N (12 x 16A 1P+N B-kar)
1 x Aardlekschakelaar 4P (1 x 40A 30mA 4P)
2 x Krachtgroep 3P+N (2 x 16A 3P+N B-kar)
Ik wil dit in een kastje met 36 plekken plaatsen, waardoor ik nog 4 plekken over zou hebben
Ik heb hieraan genoeg capaciteit voor mijn huidige huis, maar er zullen over een aantal jaar naar verwachting zonnepanelen gaan komen, en mogelijk ook een autolader. Ik heb hier geen ervaring mee en twijfel of ik met deze kast goed genoeg voorbereid ben om dit in de toekomst mogelijk te maken. Later iets toevoegen in deze kast vind ik prima, maar een extra kastje ernaast of deze componenten na een paar jaar weer vervangen is niet de bedoeling.
Kan iemand me vertellen of ik met het bovenstaande problemen kan verwachten als ik over een aantal jaar zonnepanelen en/of een autolader wil gaan plaatsen?
Bedankt alvast!
Ik kom uit op het volgende:
1x Hoofdschakelaar 4P (1 x 40A 4P)
3 x Aardlekschakelaar 2P (3 x 40A 30mA 2P)
12 x Installatieautomaat 1P+N (12 x 16A 1P+N B-kar)
1 x Aardlekschakelaar 4P (1 x 40A 30mA 4P)
2 x Krachtgroep 3P+N (2 x 16A 3P+N B-kar)
Ik wil dit in een kastje met 36 plekken plaatsen, waardoor ik nog 4 plekken over zou hebben
Ik heb hieraan genoeg capaciteit voor mijn huidige huis, maar er zullen over een aantal jaar naar verwachting zonnepanelen gaan komen, en mogelijk ook een autolader. Ik heb hier geen ervaring mee en twijfel of ik met deze kast goed genoeg voorbereid ben om dit in de toekomst mogelijk te maken. Later iets toevoegen in deze kast vind ik prima, maar een extra kastje ernaast of deze componenten na een paar jaar weer vervangen is niet de bedoeling.
Kan iemand me vertellen of ik met het bovenstaande problemen kan verwachten als ik over een aantal jaar zonnepanelen en/of een autolader wil gaan plaatsen?
Bedankt alvast!
:strip_exif()/f/image/F6RKAyLuR5IGY6r6rZ8IGzco.jpg?f=fotoalbum_large)