Bestaande lichtgroepen toevoegen aan smarthome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Ik woon in een huurappartement waar de keuken en badkamer ingebouwde verlichting hebben, waardoor ik hier niet zelf aan de slag kan met verlichting.

Goed, ik zou de spotjes kunnen vervangen in de badkamer, maar dat vind ik nogal een duur grapje, als er ook misschien een andere oplossing voor is.

Vandaar mijn vraag: hoe koppel ik bestaande verlichting aan m'n smarthome?

Ik draai een Homey en heb al gekeken naar de Sonoff Switch Mini die ik vast wel achter de bestaande knoppen kwijtkan, maar dan zit ik met het probleem dat de knop een aan- en uitstand heeft, die dus niet altijd correspondeert met de status van de switch die er achter zit.

Hoe los ik dit het beste op? Is de enige oplossing om een "enkelklik"-knop te hebben (die terugspringt naar neutrale stand nadat je er op klikt, geen idee hoe dit heet)? Of zijn er andere oplossingen om een lichtgroep toe te voegen aan m'n smarthome? Ik hoef niet te dimmen (dat kan nu ook niet èn ik weet niet of de LED-strips in de keuken dat ondersteunen), dus puur aan/uit en dan het liefst een knop die deze status kan volgen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil bereiken. Zo niet, hoor ik dat graag! Bij voorbaat dank!