[bug] Edge 105: activeer modstatus terwijl modstatus actief

Pagina: 1
Acties:

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:59
Als ik met Edge een moderatie probeer te doen zie ik de popup verschijnen om mijn modstatus te activeren, terwijl die al reeds actief is. In een andere sessie met Firefox kan ik gewoon modereren, na een harde refresh in Firefox zie ik hetzelfde probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door biomass op 21-09-2022 12:14 . Reden: Ctrl-F5 in Firefox ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartbit
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 11:22
Ik heb iets vergelijkbaars:

In het nieuwe systeem was mijn modstatus automatisch Geactiveerd. Desalniettemin kreeg ik het verzoek de Modstatus te activeren, links in beeld Firefox window met de nieuwsthread en de popup, rechts in beeld Firefox window met mijn Modstatus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08o3Wr0S7tPPox1-AfYTre8IGy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m1zRFNMhYN590mNXLLARjG1S.png?f=fotoalbum_large

na het doorlopen van de Wizard, Modstatus niet aangepast, maar kan wel Modereren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dp-K-607oGpNl4hU-Sv9iFywhZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yCL3kBbHiHVBROPcOMLJOqho.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 10:00
smartbit schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:42:
Ik heb iets vergelijkbaars:

In het nieuwe systeem was mijn modstatus automatisch Geactiveerd. Desalniettemin kreeg ik het verzoek de Modstatus te activeren, links in beeld Firefox window met de nieuwsthread en de popup, rechts in beeld Firefox window met mijn Modstatus:
[Afbeelding]

na het doorlopen van de Wizard, Modstatus niet aangepast, maar kan wel Modereren:
[Afbeelding]
Dat klopt: iedereen die voor de overgang al actieve moderatierechten had, ziet de status "Geactiveerd", maar moet wel de instructies doorlopen. Ze worden wel gedeactiveerd bij 6 maanden inactiviteit.

@biomass vermoedelijk had je sessie openstaan van vóór de release. Lukt het nu wel om te activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartbit
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 11:22
iedereen die voor de overgang al actieve moderatierechten had, ziet de status "Geactiveerd", maar moet wel de instructies doorlopen
Ik zie het nu staan ergens diep verstopt in de aankondiging:
Wat gebeurt er nu met mijn moderatierechten?
Omdat het vernieuwde moderatiesysteem vandaag is uitgerold, is het nodig dat je eenmalig de instructies doorloopt.
Het nieuwe systeem is al complex genoeg, de inconsistentie in de User Interface dat je ondanks de geactiveerde status alsnog die wizard moet doorlopen, had wat mij betreft duidelijker moeten worden vermeld zowel inWat mij betreft is een inconsistente UI nog steeds een bug, wellicht onder de noemer UX. Beter is natuurlijk om de UX aan te passen, bv door een 3e status toe te voegen, in de trend van"Wizard nog te doorlopen"

Ik betreur het trouwens dat mijn reactie zo wordt afgedaan, en niet positief wordt opgepakt. Ik doe moeite om feedback te geven over een fout in de UX en dan krijg ik dit. Voor de redactie gelden klaarblijkelijk andere normen dan voor Tweakers. Voor mij genoeg reden om maar weinig energie in Tweakers te stoppen, zeker als het opzet en redactie van Tweakers betreft want ik krijg het gevoel aan een dood paard te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 10:00
smartbit schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:27:
Ik betreur het trouwens dat mijn reactie zo wordt afgedaan, en niet positief wordt opgepakt. Ik doe moeite om feedback te geven over een fout in de UX en dan krijg ik dit. Voor de redactie gelden klaarblijkelijk andere normen dan voor Tweakers. Voor mij genoeg reden om maar weinig energie in Tweakers te stoppen, zeker als het opzet en redactie van Tweakers betreft want ik krijg het gevoel aan een dood paard te trekken.
Mijn reactie was geenszins zo bedoeld, excuus als dat wel zo is overgekomen :) Die modstatus heeft technisch allerlei andere implicaties en is daarom niet aangepast. Er is ook maar één route om moderatierechten te activeren en dat is door daadwerkelijk een reactie te gaan beoordelen, dus linksom of rechtsom komt een gebruiker daar langs.

Ik snap je punt echter wel, dus zal dit nog eens ter discussie stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:59
@smartbit Ik kreeg al het idee dat ik iets gemist had toen het even stil bleef hier. De berichtgeving in deTweakers HQ DM gaf mij het idee dat ik niets hoefde te doen, want er stond in dikgedrukte letters
"Jouw account voldoet op dit moment aan alle eisen om het moderatiesysteem te gebruiken. De eisen zijn:"

@jelle. Afijn, de activatie werkt verder prima
Pagina: 1