Toon posts:

Internet delen met nt 4.0 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat een on over zichtelijke zooi met al die vragen over internet delen. Ik heb gewoon nx nuttigs kunnen vinden.
Dus daarom maar zo ff n vraag.

Hoe kan ik internet delen met nt server 4.0 zonder extra progje (had gehoord dat er zo iets ingebakken zat). Ik gebruik adsl (mxstream :r ) en mn netwerk situatie is als volgt:

adslmodem - op de uplink van mijn hub
server - 1 netwerk kaart met het ip-adres 10.0.0.1 (ik ben graag eigenwijs :) )
client 3-4 - 10.0.0.3-4.

zo had ik het ook met winroute werkt perfect en het scheelt je een netwerk kaart. Ook kan je als de server uit staat inbellen van een client pc.

Opzich was ik best tevreden over winroute maar ik had het graag ingebakken gezien. is dit mogelijk? Het moet wel zijn zonder progjes op de client want ik hou soms nog weleens kleine lanparty's.

En PLZ kom niet aan met linux want ik heb het een paar keer geprobeerd maar ik snap er echt gn worst van.(newbie u c)

Verwijderd

Ik ben net zo'n newbie op Linux, maar heb door de zure appel heen gebeten. Echt veel beter dan dit als extra taakje op je Windowsbak laten draaien.
Het valt best mee; volg maar even de postings over ADSL & FreeSCO.
Let wel op dat je bij 'Gateway' je eigen IP-adres invult, anders werkt het nooit.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
NT sever 4.0 met winroute Pro heb ik hier ook draaien met een kabelinternetverbinding....

Server;
2x NIC 1x voor Kabel-I-Net 1x voor LAN
Loopt naat een 10Mbit 8 poots Hub waar weer 4 clients win98se aan hangen.

Winroute Pro zorgt voor DHCP van LAN en geeft keurig netjes het I-net signaal door naar de Clients Ip-range 192.168.50.2 t/m 192.168.50.254 :)

Verder gebruik in de server voor Filesharing dus er zitten wat extra HD's in.

Meer info mail me maar of ICQ :)

Verwijderd

Je gaat de mist in met je houding. Of je laat het je uitleggen of je installeert een extra progje. In jou geval zou ik mijn "mxstream modem" tweaken naar de alcatel pro, maar omdat je zo "groen" bent raad ik je dat af. Gaat hene, ik vraag me uberhaupt af hoe je tweakers.net hebt gevonden.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Die mod naar Alcatel Pro werkt inderdaad vlekkeloos hiero. Gezien je geen services naar het inet toe draait hoef je geen extra moeite te doen...gewoon de howto volgen!
Links:
http://www.sateh.com/alcatel.html
[topic=192381/23]

Verwijderd

Topicstarter
k heb ook zitten denken aan n mod. MAar ik hoorde dat je garantie vervalt :(

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 03:06 schreef meggelaar het volgende:
Je gaat de mist in met je houding. Of je laat het je uitleggen of je installeert een extra progje. In jou geval zou ik mijn "mxstream modem" tweaken naar de alcatel pro, maar omdat je zo "groen" bent raad ik je dat af. Gaat hene, ik vraag me uberhaupt af hoe je tweakers.net hebt gevonden.
Lekker behulpzaam: 87 posts vanaf 14 november 2000. |:(

Z*ikerd :r

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Op dinsdag 28 augustus 2001 14:25 schreef ybraat het volgende:
k heb ook zitten denken aan n mod. MAar ik hoorde dat je garantie vervalt :(
Ze kunnen weinig bewijzen lijkt me. Als je de link naar de GoT thread volgt, staat daar ook beschreven hoe je de boel terugdraait. De PPTP inbel-optie blijft gewoon mogelijk!! Je geeft alleen veel (coole) extra funties vrij...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De heren meggelaar en Boxkeeper ontvangen bij deze een waarschuwing voor flamen.

Verwijderd

Heeft er iemand van een gateway gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
[end topic]
jep toch he mod werkt alles n tiet

tnx
[/end topic]
Pagina: 1