Toon posts:

extra geheugen in Fuj-Siemens Expert van AH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar bezitters van een Fujitsu-Siemens Expert PC met AMD Athlon 1 Ghz processor, evt ook gekocht bij AH, die wel succesvol extra geheugen dimm hebben geplaatst in hun pc, heb nu al vanalles geprobeerd maar PC herkent niet wat ik er in zet !!

Wie heeft wel extra geheugen geplaatst dat werkt en welk geheugen is het dan ???.

alvast bedankt voor de tips

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien zit er registred/buffered/ecc dimm erin die echt niet samen met el cheapo reepjes kan werken :?

Haal het reepje eruit, bekijk hem van dichtbij en beschrijf alles wat je kunt zien (serienummers, aantal chippies, merk, type, etc..etc..), dan kunnen we je ook een beetje verder op de weg helpen :)

Verwijderd

Gewoon Kingston Valueram of ander merkgeheugen(Dane Elec, Infineon, Corsair)erin zetten, dat moet gewoon werken

Verwijderd

Topicstarter
Nou zal ff vermelden wat er op de dimm staat die het wel doet:

Infenion 16 x 64 SDRAM, PC 133-333-520, 128MB SYNC 133 CL3

hoop dat je me verder kunt helpen heb nl. sinds maandag ook alweer 2 dimms uitgeprobeerd wederom zonder succes.

groetjes Kees

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Op donderdag 30 augustus 2001 10:00 schreef skatekees het volgende:
Nou zal ff vermelden wat er op de dimm staat die het wel doet:

Infenion 16 x 64 SDRAM, PC 133-333-520, 128MB SYNC 133 CL3

hoop dat je me verder kunt helpen heb nl. sinds maandag ook alweer 2 dimms uitgeprobeerd wederom zonder succes.

groetjes Kees
Ziet er uit als een gewone standaard unbuffered Infineon PC133 SDRAM. Dus probeer er een Infineon DIMM bij in te prikken zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Diezelfde PC heb ik ook, zat standaard 128 in en had een reepje 128 bijgeprikt (was el cheapo), die deed het dus niet, ikke siemens opbellen, zeggen ze dat er perse Infineon inmoet, voor ze klacht willen behandelen |:(

Toen maar reepje gewisseld tegen 256 infineon, er bijgeprikt... Nu begon hij al met het aangeven van 292 totaal, maar dat ken dus niet, hij herkende het geheugen niet compleet, dus heb hem in een ander slot geprobeerd, geeft hij ineens 256 aan, en wil hij die 128 niet meer herkennen (wel goed vastgedrukt en alles) Nog een beetje zitten proberen, maar niet gelukt...

Toen was het ongeveer tijd om op vakantie te gaan, dus hebben we maar Siemens opgebeld (garantie), die snapten er niets van en zeiden stuur maar op (ze zorgden zelf voor vervoer) Dus de dag erna kwamen ze PC ophalen, bellen ze 2 dagen later op:
Sorry, maar er is niets mis mee, het geheugen werkt gewoon!!!

Nou, ik snap er nog steeds niets van...

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden!

Ik heb na veel speurwerk de oplossing zelf gevonden nl. op de site van Xenon.nl kon ik het wel vinden na een telefoontje bleek dat ze daar het geheugen hebben liggen wat ik precies nodig heb !!

toch iedereen bedankt

groetjes Kees
Pagina: 1