Toon posts:

plzHelp complete n33wb met overclocken met AK33

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AOPEN AK33mobo, en 230 WATS voeding

verder heb ik een TNT2

Nu vraag ik me af wat de beste koop is, en hoe ik dit zou kunnen overclocken,

Een duron 900, kan die tot 1200? multyplier op 12?

En een atlhon 1 GHZ, kan die zonder gevaar op 1200 mhz ?? (ook MP op 12)

Want ik heb gehoord dat de FSB overclocken link is :D

Dus wat zouden jullie zeggen, prijsverschil tussen Atlhon en DURON is klein , maar kan me voeding het aan?

en is een duron gelockt?

tnx!

Verwijderd

de fsb overklokken is niet link, het kan alleen zijn dat sommige kaartjes in je puter niet meer op een bepaalde frequentie werkt.

En geen enkele proc. is met zekerheid op een bepaalde snelheid te krijgen, hoewel sommige cores wel betere resultaten hebben (axia bv.)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Kan je denk ik wel vergeten, als ik me niet vergis kun je op dat mobo geeneens je vcore aanpassen, en een duron 900 naar de 1200 ken je idem dito ook vergeten als je geen extreme koelprojecten gaat uitvoeren en de vcore niet minstens op 1,85v hebt staan.. Een athlon 1000 naar de 1200 helpen moet in het principe vrij makkelijk gaan op standaard voltage, hoewel je je nog steeds niet moet vergissen in hoe warm zo'n kreng wel niet word.. beide zijn overigens gelocked.

/en een 230 watt voedig is ook wat achterhaalt, een tb 1 gig+ met een gforce en de nodige hardware heeft echt wel minimaal 250 nodig en 300 is aardig.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Over hoe je met jouw bordje kunt overclocken weet ik niet...

Maar een duron 900 op 1200?? Hmmzz.. Tenzij je een heel goed exemplaar treft, lijkt het me vrij lastig..

Een Tbird 1000 met de goede stepping haalt die 1200 wel (een axia core bijvoorbeeld), en dan is het een kwestie van de goede multiplier instellen.. En die multiplier kun je eventueel ook instellen door je L-bruggen op een bepaalde manier in te kleuren.. Dat is wel veel werk, maar als je bordje niks anders ondersteund misschien de enige mogelijkheid!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:29
Ik heb dit bordje ook, en de multiplier kun je met dit bord niet instellen. De fsb kun je op 110 of 115 zetten, maar bij mij gaat ie op 115 errors geven. Dit is gewoon een k*t bord om te overclocken.