EXCEL: =VERT.STAPELEN verwijderen uit voorgestelde formules?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ToopTaap
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-03-2023
Dit is een beetje een first world problem maar..

Dus ik heb vorige week een nieuwe update van Excel mogen ontvangen. Nu gebruik ik per dag 100x =vert.zoeken per dag en dat deed ik altijd door het uit te typen tot "=vert" en dan "tab". Vert.zoeken stond altijd bovenaan in de voorgestelde formules, nu staat er opeens =Vert.stapelen boven en selecteert hij die dus. Door mijn automatisme blijf ik die selecteren.

Is er een mogelijkheid om
1. Deze formule (vert.stapelen) te verwijderen uit de voorgestelde formules?

of

2. een knop te maken in bv werkbalk snelle toegang als je daarop klikt meteen "=vert.zoeken(" in je geselecteerde cel komt te staan?

(De juiste formule selecteren met pijltjes in de voorgestelde formule is niet echt de oplossing)

Alvast bedankt

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:12

TommieW

Numa numa.

Aan de Excel-kant vermoed ik dat dit een kwestie is van "deal with it". Je kan wel naar andere oplossingen kijken. Een idee zou bijvoorbeeld AutoHotKey zijn, waarmee je shortcuts voor vanalles kan maken. Dus dan zou je een macro kunnen maken die "=VERT.ZOEKEN(" intypt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Of (afhankelijk van je versie) je stapt over op x.zoeken..
TommieW schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:22:
Een idee zou bijvoorbeeld AutoHotKey zijn, waarmee je shortcuts voor vanalles kan maken. Dus dan zou je een macro kunnen maken die "=VERT.ZOEKEN(" intypt.
Dat kan toch gewoon binnen Excel; een macro opnemen (bv =VERT.ZOEKEN(A1;A1;1)) en dan een sneltoets toewijzen?

[ Voor 78% gewijzigd door Djordjo op 21-09-2022 10:42 ]

• ToopTaap
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-03-2023
Bedankt! Ik ga kijken naar een Macro/Hotkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
ToopTaap schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:19:
Is er een mogelijkheid om...
een knop te maken in bv werkbalk snelle toegang als je daarop klikt meteen "=vert.zoeken(" in je geselecteerde cel komt te staan?
Ja, die is er.
Als je het niet erg vindt om na plaatsen van de tekst '=Vert.zoeken(
de enkele apostrof te verwijderen, kun je deze macro gebruiken (te plaatsen in een module). Als je een opdrachtknop voor de macro in de 'Werbalk snelle toegang' plaatst, heb je hem altijd onmiddellijk beschikbaar.
code:
1
2
3
Sub macro1()
ActiveCell.Value = "'=Vert.zoeken("
End Sub

[ Voor 31% gewijzigd door dix-neuf op 23-09-2022 11:24 ]