Ledstrip controller wegwerken in wandplank

Pagina: 1
Acties:

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:15
Goedemorgen,

Ik ben aan het kijken om een (blinde) wandplank in onze keuken te plaatsen. Nu is het idee om een ledstrip in de plank te vrezen zodat we onder de plank ook nog voldoende licht hebben. Het idee was om een Hue ledstrip te nemen (i.p.v. zelfbouw) om te zorgen dat er zo min mogelijk rotzooi zit tussen de stekker en de ledstrip (vaak met zelfbouw heb je stekker, trafo achtig blok(?), controller en dan pas de ledstrip).

Ik ben er net achter gekomen dat de Hue ledstrip ook nog een apart controller blokje heeft tussen de ledstrip en stekker. Hebben jullie tips om dit netjes weg te werken en een kabelzooi op de plank te voorkomen?

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
-Casper schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:54:
Goedemorgen,

Ik ben aan het kijken om een (blinde) wandplank in onze keuken te plaatsen. Nu is het idee om een ledstrip in de plank te vrezen zodat we onder de plank ook nog voldoende licht hebben. Het idee was om een Hue ledstrip te nemen (i.p.v. zelfbouw) om te zorgen dat er zo min mogelijk rotzooi zit tussen de stekker en de ledstrip (vaak met zelfbouw heb je stekker, trafo achtig blok(?), controller en dan pas de ledstrip).

Ik ben er net achter gekomen dat de Hue ledstrip ook nog een apart controller blokje heeft tussen de ledstrip en stekker. Hebben jullie tips om dit netjes weg te werken en een kabelzooi op de plank te voorkomen?
Aan de achterkant groter gat frezen waar het blokje in past? En gebruik een ledstrip-profiel om de strip in te monteren, is mooier en beter voor de levensduur.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier hebben we de driver onder de kastjes gelegd.de stroom loopt vanaf de dimmer naar de driver en vanaf daar via een andere elektriciteitsbuis naar de plank.
Op die manier kun je altijd bij de driver en hoef je niet in de plank te klussen