Foute info op immo advertentie, compromis…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bistrodiner
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik heb begin van het jaar een (nieuwbouw)woning gekocht van 2018. Deze was nog niet compleet afgewerkt en ik was dus 2e eigenaar. Dit zorgde ervoor dat ik aan 3% stelsel kon kopen wat me interessant leek. Verder lage energiecijfers etc. Op de advertentie van de immo staat duidelijk vermeld ‘zonnepanelen’… om de compromis staat even goed vermeld ‘zonnepanelen’. En ik ben geen kenner, maar ze liggen dus idd op het dak. In de compromis staat ook dat ik de eerste 1000 kw (of hoe het omschreven word) moet vergoeden aan de eigenaar.

Nu ben ik de woning verder aan het afwerken en deze week is de loodgieter gekomen om alles aan te sluiten. Toen we wat aan het praten waren vroeg hij me waarom ik geen zonnepanelen overwoog !!!! Ik zei dat die er lagen, maar achteraan op het dak. Wat blijkt…. Dat zijn zonnecollectoren, geen zonnepanelen !!!!

Idd 8 maand na aankoop. Maar dat is natuurlijk wel een serieuze meerprijs voor mij om nog te doen, terwijl ik dacht dat die er waren. Ook ter verduidelijking, ik heb gewoon full ask betaald, du niet veel lager geboden etc…

Wat zouden mijn opties zijn, gezien ik nu echt wel nog eens zonnepanelen moet aankopen en laten plaatsen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09 14:59
Heb je er niet gekeken voordat je een bod deed? Of was er geen mogelijkheid om op het dak te kijken. Het verschil panelen of collectoren had je mijns inziens moeten zien.

Dat dit fout benoemd staat in een advertentie is wel bijzonder, zeker in combinatie met een vergoeding naar de vorige eigenaar.

Al ken ik ook wel personen die collectoren en panelen wel eens door de war halen dus dan is de fout snel gemaakt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bistrodiner
Ik ken idd dat verschil niet… en gezien het vermeld stond, nam ik dat voor waar aan. Ze lijken idd ook erg op elkaar (mijns inzien). Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Eigen onderzoek noemt men dat. Dit had je zelf moeten onderzoeken en had je kunnen zien als je het dak op was gegaan, of je had de factuur van de panelen kunnen opvragen.

Hier ga je echt geen opties voor hebben. Druk en zetfouten zijn nagenoeg altijd onder voorbehoud en er kunnen geen rechten een worden ontleend.

[ Voor 19% gewijzigd door SmurfLink op 20-09-2022 21:36 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bistrodiner
Is geen ‘drukfout’…. Ik heb ook geen facturen van de wc gevraagd omdat ik zou twijfelen of hij wel echt was… En wie kruipt op een dak om fisiek een zonnepaneel te controleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Dit is aan de terminologie te zien België. Collectoren en PV-panelen zien er wezenlijk anders uit en zijn natuurlijk heel makkelijk te controleren. Zeker als je 8 maanden later pas wil reclameren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:39
SmurfLink schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:35:
Eigen onderzoek noemt men dat. Dit had je zelf moeten onderzoeken en had je kunnen zien als je het dak op was gegaan, of je had de factuur van de panelen kunnen opvragen.

Hier ga je echt geen opties voor hebben. Druk en zetfouten zijn nagenoeg altijd onder voorbehoud en er kunnen geen rechten een worden ontleend.
Ligt er aan wat de TS met compromis bedoelt, als dat het contract is dan heeft ie wel degelijk een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:56
Jron667 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Ligt er aan wat de TS met compromis bedoelt, als dat het contract is dan heeft ie wel degelijk een punt.
Dat is inderdaad de verkoop overeenkomst.

Ik zou ook reclameren. Ik denk niet dat je de volledige kosten voor panelen zal verhalen, maar een tegemoetkoming lijkt me op zijn plaats. Wel jammer dat je pas in een laat stadium erachter bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:36
Bistrodiner schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:06:In de compromis staat ook dat ik de eerste 1000 kw (of hoe het omschreven word) moet vergoeden aan de eigenaar.

Mvg
Wat bedoel je hier mee, je bent toch zelf eigenaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 19:07
Ik vind het knap. Je hebt in al die maanden nooit eens gedacht te zien hoeveel de panelen opbrachten? Nooit je teller zien teruglopen (of verbazing dat hij niet terugliep terwijl het een zonnige dag was)? Niet verbaasd dat er maar twee panelen op het dak lagen (doorgaans zijn zonnecollectoren maar een tweetal panelen)? Nooit ingelogd bij Fluvius en je verbruik bekeken?

Als ik de verkoper was en ik heb je bewust misleid, dan zou ik argumenteren dat je in die 8 maanden je panelen + omvormer hebt weggehaald en verkocht en dat je hem nu probeert op te lichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
Horla schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:26:
Als ik de verkoper was en ik heb je bewust misleid, dan zou ik argumenteren dat je in die 8 maanden je panelen + omvormer hebt weggehaald en verkocht en dat je hem nu probeert op te lichten.
Dat is dan ook weer onzin, als je dit soort grapjes gaat uithalen kom je pas echt in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 14:08
Ik vind het knap. Je hebt in al die maanden nooit eens gedacht te zien hoeveel de panelen opbrachten? Nooit je teller zien teruglopen (of verbazing dat hij niet terugliep terwijl het een zonnige dag was)? Niet verbaasd dat er maar twee panelen op het dak lagen (doorgaans zijn zonnecollectoren maar een tweetal panelen)? Nooit ingelogd bij Fluvius en je verbruik bekeken?

Bistrodiner schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:06:
Nu ben ik de woning verder aan het afwerken en deze week is de loodgieter gekomen om alles aan te sluiten. Toen we wat aan het praten waren vroeg hij me waarom ik geen zonnepanelen overwoog !!!! Ik zei dat die er lagen, maar achteraan op het dak. Wat blijkt…. Dat zijn zonnecollectoren, geen zonnepanelen !!!!
TS is bezig met afwerken, dus ik gok dat hij er nog niet woont.
Misschien hebben ze al die tijd zelfs nog niet aangestaan omdat er nog geen energiecontract was.

Dus dat het eerder niet opgevallen is (op de meter) lijkt mij zo gek nog niet...?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:30
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:42:
Dit is aan de terminologie te zien België. Collectoren en PV-panelen zien er wezenlijk anders uit en zijn natuurlijk heel makkelijk te controleren. Zeker als je 8 maanden later pas wil reclameren.
Dat valt wel mee hoor. Ik kende die dingen vanuit zuid-Europa en daar hebben ze allemaal zo;n tankje (Vacuümbuis zonnecollector) bovenop het dak met daaronder dan een paneeltje maar in Nederland zie je meestal de vlakke plaat collector, als je geen kenner bent zie je vanaf straat het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 19:07
Rensjuh schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:15:
[...]

[...]

TS is bezig met afwerken, dus ik gok dat hij er nog niet woont.
Misschien hebben ze al die tijd zelfs nog niet aangestaan omdat er nog geen energiecontract was.

Dus dat het eerder niet opgevallen is (op de meter) lijkt mij zo gek nog niet...?
Goh. Als het inderdaad België is dan kan je geen zonnepanelen aansluiten zonder keuring en geen keuring zonder elektriciteitskast en een kast zonder meter en dus aansluiting lijkt mij onwaarschijnlijk. Soit, het is alleszins een vreemd verhaal dat er in de compromis wel zonnepanelen staan. Zouden het geen PV thermische zonnepanelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Oke, je hebt gelijk... bewijs maar dat ze er lagen toen je vertrok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 20:47
Wat een kletskoek dat je het verschil tussen zonnepanelen en zonnecollectoren maar moet kunnen zien.

Als ze tegen mij zouden zeggen dat dit zonnepanelen zijn dan geloof ik dat gewoon, al helemaal van een afstand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZV4ztWV9Am_jUNVXyGgSC2qgMRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2s8NdJFSovAcRIBDWbe6424n.jpg?f=user_large

Ons nieuwbouwwoning (met zonnepanelen) wordt over enkele maanden opgeleverd. Dan ga ik er ook gewoon van uit dat het zonnepanelen zijn, daarvoor ga ik niet dak niet op.

[ Voor 19% gewijzigd door c-nan op 27-10-2022 18:11 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Pagina: 1