Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRook
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-05 19:14
Beste forumleden,

Ik heb en iPhone 11 pro. Iemand die mijn toegangscode weet dacht grappig te zijn. Die heeft mijn toegangscode veranderd en gezichtsherkenning uit gezet. Ook WiFi en mobile data zijn uit gezet. Heel “grappig”. Maar ik kom nu niet meer in mij eigen telefoon. Bluetooth doet het nog wel want mij apple watch ziet de telefoon nog.

Ik heb geprobeerd om vanaf mij Mac de telefoon te wissen met zoek mijn… zodat ik een schone start verder kan. Dat lukt niet omdat data en WiFi uit staan.

Heeft er iemand nog een suggestie hoe ik mij telefoon weer kan gebruiken ?
Ik ben de persoon met de gouden tip eeuwig dankbaar.

Beste antwoord (via RRook op 20-09-2022 22:07)

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:02
RRook schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:14:
@ NimRod1337: Helaas, de grappenmaker weet de code ook niet meer. Heeft gewoon willikeurig wat zitten intypen.

@alexhoven en @Dennisweb Als ik de telefoon met een kabel aan mijn Mac verbindt, zegt de telefoon : "USB accessoire Ontgrendel iPhone om accessoires te gebruiken"
Ontgrendelen lukt dus niet. En zolang dat niet lukt, ziet Finder de telefoon niet.

Is er een mogelijkheid om deze melding te omzeilen ?
Recovery in.
USB inpluggen, in volgorde:
klik - volume up
klik - volume down
hold - sleep/wake, blijven vasthouden tot je recovery scherm ziet

In Finder/iTunes afhankelijk van je macOS zal je hem zien verschijnen en kan je een restore doen. Toestel is dan gewist. Als Find My aanstaat zal je moeten inloggen met je Apple ID + ww. Trek het wisverzoek ook maar in op icloud.com/find my.
Dennisweb schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:17:
[...]

Dan wordt het denk ik met de aankoopbon naar de Apple Store en het verhaal uitleggen.
Dit is niet waar. Enige wat Apple voor je doet is hem in dat geval ook in recovery zetten en wipen. Bespaar die jongen de brandstofkosten please.

[ Voor 16% gewijzigd door sigmundfreund op 20-09-2022 21:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
RRook schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:54:
Beste forumleden,

Ik heb en iPhone 11 pro. Iemand die mijn toegangscode weet dacht grappig te zijn. Die heeft mijn toegangscode veranderd en gezichtsherkenning uit gezet. Ook WiFi en mobile data zijn uit gezet. Heel “grappig”. Maar ik kom nu niet meer in mij eigen telefoon. Bluetooth doet het nog wel want mij apple watch ziet de telefoon nog.

Ik heb geprobeerd om vanaf mij Mac de telefoon te wissen met zoek mijn… zodat ik een schone start verder kan. Dat lukt niet omdat data en WiFi uit staan.

De persoon die grappig is vragen om de nieuwe code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:58
Moet met kabel toch mogelijk zijn? En diegene weet de code ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:31
If you can't remember your passcode when you try again, use a computer to put your iPhone in recovery mode. Recovery mode allows you to erase the iPhone, giving you access to set it up again. After you erase your iPhone, you can restore your data and settings from a backup.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:17
De gouden tip is nieuwe vrienden zoeken. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Misschien kun je DFU eens proberen en dan via Finder / iTunes de software opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik zet in op DFU. Dus Mac zoeken, kabel eraan, en dan resetten via iTunes.

Maar wat een knakenactie...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-05 09:07
Je kan toch altijd WIFI aanzetten door naar beneden te swipen (rechtsboven) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRook
@ t14wo: Helaas, de grappenmaker weet de code ook niet meer. Heeft gewoon willikeurig wat zitten intypen.

@alexhoven en @Dennisweb Als ik de telefoon met een kabel aan mijn Mac verbindt, zegt de telefoon : "USB accessoire Ontgrendel iPhone om accessoires te gebruiken"
Ontgrendelen lukt dus niet. En zolang dat niet lukt, ziet Finder de telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRook
L1NO_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:14:
Je kan toch altijd WIFI aanzetten door naar beneden te swipen (rechtsboven) ?
Dat lukt niet zolang ik nog niet voor de eerste keer de toegangscode heb gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:17
@ NimRod1337: Helaas, de grappenmaker weet de code ook niet meer. Heeft gewoon willikeurig wat zitten intypen.

Dan wordt het denk ik met de aankoopbon naar de Apple Store en het verhaal uitleggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:02

Recovery in.
USB inpluggen, in volgorde:
klik - volume up
klik - volume down
hold - sleep/wake, blijven vasthouden tot je recovery scherm ziet

In Finder/iTunes afhankelijk van je macOS zal je hem zien verschijnen en kan je een restore doen. Toestel is dan gewist. Als Find My aanstaat zal je moeten inloggen met je Apple ID + ww. Trek het wisverzoek ook maar in op icloud.com/find my.
Dennisweb schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:17:
[...]

Dit is niet waar. Enige wat Apple voor je doet is hem in dat geval ook in recovery zetten en wipen. Bespaar die jongen de brandstofkosten please.

[ Voor 16% gewijzigd door sigmundfreund op 20-09-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
aan een macbook hangen en internet delen via usb werkt bijv wel voor een ipad in lost mode zonder wifi, maar ik weet niet of hij dan ook om unlock vraagt in dit geval?

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 20-09-2022 21:19 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ t14wo: Helaas, de grappenmaker weet de code ook niet meer. Heeft gewoon willikeurig wat zitten intypen.

Toestel even starten in recovery of DFU mode (Google is your friend). Dan heb je die code niet nodig, firmware erop, start hij daarna opnieuw en kan je de iCloud back-up terug zetten. Mocht je die niet hebben dan is er helaas zelf geen andere mogelijkheid

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRook
Donstil schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:20:
[...]

Toestel even starten in recovery of DFU mode (Google is your friend). Dan heb je die code niet nodig, firmware erop, start hij daarna opnieuw en kan je de iCloud back-up terug zetten. Mocht je die niet hebben dan is er helaas zelf geen andere mogelijkheid
Ik krijg het toestel in DFU. Download voor herstel is nu bezig. Dus dat lijkt te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Je kan ook via Find My iPhone de iPhone op afstand leeghalen.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:31:
Je kan ook via Find My iPhone de iPhone op afstand leeghalen.
Ook WiFi en mobile data zijn uit gezet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
RRook schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:54:
Beste forumleden,

Het is nu te laat, maar ik kan via het "veegscherm" rechtsboven mijn wifi ook gewoon aanzetten wanneer de telefoon geblokkeerd is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RRook
Beste allemaal, Dank voor het meedenken. Het juiste antwoord was om de telefoon naar DFU te zetten. Herstel is uitgevoerd en terwijl ik dit type staat de telefoon de laatste backup vanaf mijn Mac terug te zetten. Die was van eind augustus dus ik ben gelukkig niet heel veel kwijt. Uiteraard gelijk een nieuwe toegangscode aangemaakt. De grappenmaker zal die nooit meer te zien krijgen.
De eeuwige dank gaat naar : alexhooven, dennisweb DiedX donstil en sigmundfreund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Willekeurig, je moet toch 2 keer invullen
Pagina: 1