Externe HD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• X-Fader
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-01-2025
Hallo iedereen,

Ik heb momenteel een Nvidia Shield TV die ik samen met een externe HD Lacie Porsche Design 8TB gebruik om via Kodi films en series te bekijken. Maar de HD zit bijna vol dus ik zou willen uitkijken naar een nieuwe externe HD met een groter volume. Liefst groter dan 14TB.

Zijn er merken of types die jullie zouden aanbevelen of heb je ervaring met een bepaald model?

Wat eventueel handig zou zijn is dat de externe HD automatisch mee opstart en afsluit met de Nvidia Shield maar ik weet niet of deze functie bestaat bij externe HD.

Allesvast bedankt voor jullie hulp en info.

Groetjes
Yves

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Een externe hdd gaat in slaap stand als ie een tijd niet is gebruikt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• X-Fader
Als je een HD neemt zonder aan/uit knop zou deze dan automatisch mee opstarten?

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk wel. Ik vraag me af of je bij deze hoeveelheid data niet beter een 3 Bay nas kunt inzetten. Dan 2x8gb voor data en de derde disk om dataverlies door uitval van 1 disk te voorkomen. Dat is wel een ander budget/stroomverbruik.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Even goed kijken naar je wensen en groei de komende jaren.
Een 20TB WD elements is iets van 600,-

Een 20TB WD red hdd is iets goedkoper.
Deze kan je dan in een Synology nas stoppen. Maakt het totaal plaatje wel duurder.
Maar met een 2 bay kan je er later nog een x een 20TB disk (die dan vast goedkoper is) er bij prikken.
En heb je dus groei mogelijkheden.

Ik ga er nu niet van uit dat je iets aan BU doet.
Maar als je data wel belangrijk is, is het handig om minimaal iets van Raid te doen zoals @SVMartin aangeeft (NB RAID=/=backup).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Pas wel op met die enorm grote schijven: wanneer je 2x20TB hebt in mirror, er 1 stuk gaat, je die vervangt en de data van de dan oudste disk kopieert naar de nieuwe disk, is de kans bij 20TB groot dat net op dat moment (die kopie actie duurt wel even) die oude disk stuk gaat. Je kunt dan beter meerdere kleine disks hebben met 1 (of zelfs 2) spares. Wanneer je nog een offline backup hebt is 1 spare natuurlijk ook meer dan prima.

Je moet zelf inschatten of die allemaal opweegt tegen de waarde die je hecht aan de films. Ik persoonlijk zou het gewoon blijven doen met de films die je nu hebt en wat opruimen in de catalogus :-)

• X-Fader
Bedankt iedereen voor jullie info. Ik zou kiezen voor externe HD omdat deze niet constant moet opstaan. Ik veronderstel dat een NAS dag en nacht actief is?

Ik had de Lacie 1 Big dock op het oog, dus ik wil gerust zo'n 700-800 euro aan spenderen om een goeie media-opslag te hebben.

• X-Fader
Mag ik nog eens jullie advies vragen?
Ik twijfel tussen 2 toestellen: de Lacie 1big Dock en de Lacie d2 Professional. Zou er naast de prijs veel verschil op zijn? Of welke zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt

Groetjes
Pagina: 1