Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 15:40
Ik wil graag een Atari 2600 aanschaffen met een paar spelletjes uit die tijd. Atari's lijken nog niet verdwenen van de markt en er is voldoende aanbod, maar het is voor mij erg lastig om het kaf van het koren te scheiden. Waar moet ik op letten als ik een Atari aankoop? Wat zijn zaken die specifiek bij Atari's vaak kapot zijn, rammelen, of zo?

En hoe kan ik de kans verkleinen dat ik een Atari koop zonder werkend uitgaand signaal? Want ik neem aan dat veel verkopers geen idee hebben of de machine nog werkt, en aantonen met een tv van tegenwoordig lijkt me ook vrij lastig..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online
Delade schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:51:
Wat zijn zaken die specifiek bij Atari's vaak kapot zijn, rammelen, of zo?
De joysticks uiteraard maar die zijn ook los te koop.
En hoe kan ik de kans verkleinen dat ik een Atari koop zonder werkend uitgaand signaal? Want ik neem aan dat veel verkopers geen idee hebben of de machine nog werkt, en aantonen met een tv van tegenwoordig lijkt me ook vrij lastig..
Dat is inderdaad lastig. Een 2600 heeft een RF uitgang, oftewel tv antenne signaal. Je moet op de frequentie van de zender afstemmen om het te ontvangen. Dit kan met een tv tuner van bv een oude tv of VHS recorder.
Of je moet iets inbouwen waardoor de 2600 direct composiet uit kan sturen:
RetroGameCouch: Atari 2600 AV-Mod
Dan nog heb je voor de meeste moderne tv's nog iets als een composiet naar digitaal hdmi converter nodig, omdat de analoge scart en composiet aansluitingen ook al niet meer gangbaar zijn.
Er zijn ook RF naar HDMI converters te koop bij Ali, ik heb daar geen ervaring mee.
Dus neem je oude CRT tv mee naar de verkoper ;)

• Delade
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 15:40
Thanks. Lastig verhaal dus :P

Dan moet ik misschien toch maar naar iemand zoeken die niet alleen een Atari aanbiedt maar die hem ook werkend kan laten zien. Dan vallen alle "ik ruim de zolder op en doe weg" aanbieders af. Nouja, ik ga eens rondneuzen!