Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun de Gouw
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-03-2023
Mijn vraag

Ik ben bijna jarig en ik krijg een nieuwe camera van mijn ouders! Ik heb alleen de keus tussen twee camera's
Of een tweedehands D7200 waarbij ik 150 euro zou moeten bijleggen. Of de D5600 die mijn moeder op dit moment gebruikt en waar ik al wat ervaring mee heb. Ik ben nog maar een beginnend fotograaf en maar vooral foto's voor het vak fotografie op school. Ik wil wel meer gaan fotograferen naast school.

Ik heb bij de camera een 18-105mm lens

Ik heb al een beetje gegoogled en kwam erop uit dat de D7200 meer scherpstelpunten heeft en een grotere buffer

Ik hoor graag jullie advies

Groetjes Teun

Beste antwoord (via Teun de Gouw op 22-09-2022 13:22)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lekker met de D5600 beginnen en gaan sparen voor lenzen. Voordeel van APS-C je vindt mooie lenzen 2e hands voor niet teveel geld. Durf ook gewoon een bod te doen. Simpel gezegd er is best aanbod maar de vraag naar Nikon DX lenzen is heel erg klein. Hou uiteindelijk je ogen open voor een Nikon D500.
Full frame is mooi maar het is ook weer niet de heilige graal, goed lichtsterk glas is waar je blij van wordt.
PS schiet zelf al jaren met een D500 de 17-55 2.8 van Nikon is een hele fijne lens om te beginnen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Lekker starten met de D5600 (is al een heel capabele camera voor een “beginner”) en die 150€ opzij leggen om alvast te sparen voor andere lenzen (want die wil je uiteindelijk toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Yep. Ook ik zou voor de D5600 gaan. Prima camera en de verschillen met de 7200 zijn niet super groot en zullen zeker de eerste jaren geen belemmering vormen.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Teun de Gouw ik verplaats deze naar Foto & video koopadvies. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lekker met de D5600 beginnen en gaan sparen voor lenzen. Voordeel van APS-C je vindt mooie lenzen 2e hands voor niet teveel geld. Durf ook gewoon een bod te doen. Simpel gezegd er is best aanbod maar de vraag naar Nikon DX lenzen is heel erg klein. Hou uiteindelijk je ogen open voor een Nikon D500.
Full frame is mooi maar het is ook weer niet de heilige graal, goed lichtsterk glas is waar je blij van wordt.
PS schiet zelf al jaren met een D500 de 17-55 2.8 van Nikon is een hele fijne lens om te beginnen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.