Goedemiddag,
Ik heb een thuiskantoortje met 2 bureaus. Daaronder zitten 4 stopcontacten, waarop 2 grote stekkerdozen aangesloten zijn. De volgende apparaten zijn op de stekkerdozen aangesloten:
- 2x PC
- 5x Monitor
- Speakers
- Router
- Headset
- Dymo labelwriter
- Printer
- Scanner
Best veel apparaten
. Ik heb het idee dat deze standby best wat stroom gebruiken. Dat verbruik wil ik graag minimaliseren.
Oplossingen die ik al heb bekeken en liever niet toepas:
- Timer op het stopcontact
Dat komt omdat ik maar randon 3 dagen per week gebruik maak van de bureaus.
- Wifi schakelaar op het stopcontact of stekkerdoos
Ik vind het zelf heel irrirant om elke keer mijn tel te openen om stroom aan en uit te zetten.
Een stekkerdoos met schakelaar
Dan moet ik elke keer onder het bureau kruipen, niet ideaal
.
Opties die eventueel wel zouden kunnen werken:
- Stekkerdoos met voetschakelaar
https://www.woonwijzerweb...s/brennenstuhl-footswitch.
Deze optie lijkt mij perfect, ik kan de switch bijvoorbeeld mijn bureau leggen. Echter, ik las in de reviews op Amazon de stekkerdoos 'uit' als 30watt verbruikt. Dat schijnt slecht te zijn voor de apparaten die aangesloten zijn. Is er misschien een betere stekkerdoos met een soortgelijke oplossing?
- Bestaat er een bedraade schakelaar die ik tussen mijn huidige stopcontact en mijn huidige stekkerdoos kan zetten)? Dan leg ik de schakelaar graag op mijn bureau. Als ik de schakelaar aan het stopcontact zet (zonder draad), moet ik elke keer onder het bureau kruipen om deze aan en uit te doen.
Zijn er misschien nog andere oplossingen die jullie voorstellen?
Veel dank voor jullie hulp!
Ik heb een thuiskantoortje met 2 bureaus. Daaronder zitten 4 stopcontacten, waarop 2 grote stekkerdozen aangesloten zijn. De volgende apparaten zijn op de stekkerdozen aangesloten:
- 2x PC
- 5x Monitor
- Speakers
- Router
- Headset
- Dymo labelwriter
- Printer
- Scanner
Best veel apparaten
Oplossingen die ik al heb bekeken en liever niet toepas:
- Timer op het stopcontact
Dat komt omdat ik maar randon 3 dagen per week gebruik maak van de bureaus.
- Wifi schakelaar op het stopcontact of stekkerdoos
Ik vind het zelf heel irrirant om elke keer mijn tel te openen om stroom aan en uit te zetten.
Een stekkerdoos met schakelaar
Dan moet ik elke keer onder het bureau kruipen, niet ideaal
Opties die eventueel wel zouden kunnen werken:
- Stekkerdoos met voetschakelaar
https://www.woonwijzerweb...s/brennenstuhl-footswitch.
Deze optie lijkt mij perfect, ik kan de switch bijvoorbeeld mijn bureau leggen. Echter, ik las in de reviews op Amazon de stekkerdoos 'uit' als 30watt verbruikt. Dat schijnt slecht te zijn voor de apparaten die aangesloten zijn. Is er misschien een betere stekkerdoos met een soortgelijke oplossing?
- Bestaat er een bedraade schakelaar die ik tussen mijn huidige stopcontact en mijn huidige stekkerdoos kan zetten)? Dan leg ik de schakelaar graag op mijn bureau. Als ik de schakelaar aan het stopcontact zet (zonder draad), moet ik elke keer onder het bureau kruipen om deze aan en uit te doen.
Zijn er misschien nog andere oplossingen die jullie voorstellen?
Veel dank voor jullie hulp!