Vandaag de definitieve offerte ontvangen voor een full electric warmtepompinstallatie. De installatie zal bestaan uit een buiten- en binnenunit en een boiler voor het warme tapwater. Alle drie uitgevoerd op 1 fase.
De binnenunit en boiler worden geïnstalleerd op zolder en hier heb ik nog de beschikking over een 19mm loze leiding welke verbonden is met de meterkast. De afstand is ongeveer 15 meter.
Om de drie apparaten aan te sluiten wil ik gebruik gaan maken van een PV-verdeler. Om te bepalen of dit allemaal gaat passen binnen mijn bestaande installatie, heb ik een overzicht gemaakt van de huidige installatie en opgezocht wat de theoretisch maximale Wattage en Ampère aansluitwaardes hiervan zijn. In de praktijk werkt de huidige installatie prima.
Ik kom dan uit op het (bij)plaatsen van:
• In de bestaande meterkast bijplaatsen een Installatieautomaat 3P+N B40A
• In de PV-verdeler plaatsen van een Hoofdschakelaar 4-P 40A, 2x Aardlekautomaat 1P+N B16A/0,03A en 1x Aardlekautomaat 1P+N C20A/0,03A
Schematisch overzicht
:strip_exif()/f/image/CzdF5FDwvrRp0rrfTu9GYi53.jpg?f=fotoalbum_large)
Theoretisch maximale Wattage en Ampère
:strip_exif()/f/image/MPdVyZbB1Yxp0WSsXQiaoSSR.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar ik jullie hulp bij nodig heb:
• Is dit een uitbreiding die correct zal gaan werken?
• Het is volgens mij ook belangrijk dat de PV-verdeler zich selectief gedraagt ten opzichte van de huidige installatie. Is dit ook zo? Ik kan hier weinig informatie over terugvinden.
• Kan ik de ~15 meter beter overbruggen met VD 5x4mm2 of zal een VD 5x2,5mm2 ook al voldoende moeten zijn?
De binnenunit en boiler worden geïnstalleerd op zolder en hier heb ik nog de beschikking over een 19mm loze leiding welke verbonden is met de meterkast. De afstand is ongeveer 15 meter.
Om de drie apparaten aan te sluiten wil ik gebruik gaan maken van een PV-verdeler. Om te bepalen of dit allemaal gaat passen binnen mijn bestaande installatie, heb ik een overzicht gemaakt van de huidige installatie en opgezocht wat de theoretisch maximale Wattage en Ampère aansluitwaardes hiervan zijn. In de praktijk werkt de huidige installatie prima.
Ik kom dan uit op het (bij)plaatsen van:
• In de bestaande meterkast bijplaatsen een Installatieautomaat 3P+N B40A
• In de PV-verdeler plaatsen van een Hoofdschakelaar 4-P 40A, 2x Aardlekautomaat 1P+N B16A/0,03A en 1x Aardlekautomaat 1P+N C20A/0,03A
Schematisch overzicht
:strip_exif()/f/image/CzdF5FDwvrRp0rrfTu9GYi53.jpg?f=fotoalbum_large)
Theoretisch maximale Wattage en Ampère
:strip_exif()/f/image/MPdVyZbB1Yxp0WSsXQiaoSSR.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar ik jullie hulp bij nodig heb:
• Is dit een uitbreiding die correct zal gaan werken?
• Het is volgens mij ook belangrijk dat de PV-verdeler zich selectief gedraagt ten opzichte van de huidige installatie. Is dit ook zo? Ik kan hier weinig informatie over terugvinden.
• Kan ik de ~15 meter beter overbruggen met VD 5x4mm2 of zal een VD 5x2,5mm2 ook al voldoende moeten zijn?