Toon posts:

4 pc aan chello cable modem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een netwerk bouwen met 4 pc's

Server = http mail ftp en internet
Mijn pc
Me pa's pc
en de pc van me broertje.

Ik weet wel hoe dit gaat met 2 pc's via 2e netwerk kaart.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06
[b]Op dinsdag 28 augustus 2001 00:32 schreef Ik weet wel hoe dit gaat met 2 pc's via 2e netwerk kaart.
Dan weet je na het lezen van deze post ook dat je alleen nog maar een hub aan de tweede netwerkkaart hoeft te hangen om drie extra pc's te kunnen aansluiten :)

Verwijderd

Ik weet wel hoe dit gaat met 2 pc's via 2e netwerk kaart.
?!?!?!
kan aan mij liggen hoor maar wat is nu het probleem ?!
1 pc met 2 nics 1tje aan je UPC netwerk met alle gewone instellingen.
2e nic hang je aan een Hub/router waarvoor je maar geld hebt, of wat je maar kan vinden.
geef op die andere pcees gewoon als gateway je pc met 2 nics mee (interne adress).

Verwijderd

Topicstarter
het lukt mij echter niet om de laaste

ik heb nu Cable modem ------ SERVER ----- HUB
-Mijn pc
-Pa pc
-broertjes pc

alleen conteten naar me pc lukt niet en naar me broertje ook niet wel als ik via ipadres op zijn ftp server kom.

is dit een goede oplossing of moet het iets anders

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Op dinsdag 28 augustus 2001 02:01 schreef narfpower het volgende:
het lukt mij echter niet om de laaste

ik heb nu Cable modem ------ SERVER ----- HUB
-Mijn pc
-Pa pc
-broertjes pc

alleen conteten naar me pc lukt niet en naar me broertje ook niet wel als ik via ipadres op zijn ftp server kom.

is dit een goede oplossing of moet het iets anders
Luister het is duidelijk dat je zelf wel weet waar je het over heb maar leg het nu eens duidelijk aan ons uit wat je bedoeld en wat je wil doen, wat het probleem is dus :?

Verwijderd

Zeg ook eens wat voor os dat je gebruikt. linux of windows of nog ander? En hoe je het haar klaargespeeld via 2 pc's? door progske te runnen, en wat er ondertussen allemaal bij je thuis is veranderd, ondertussen geformateerd of zo...
NEED MORE INPUT :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- stel je vraag eens wat duidelijker, wat voor software gebruik je, wat lukt er precies niet?
- gebruik de search eens, hier staan heel veel onderwerpen in over internet delen via netwerken (al of niet met hub), en over het configureren van kleine netwerken (al of niet met hub) van een stuk of wat PC's ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Is deze vraag nu niet al 4000238746682384236492347239x gesteld? Lees de faq alsjeblieft!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 15:36
Op dinsdag 28 augustus 2001 10:15 schreef Masta-T het volgende:
Is deze vraag nu niet al 4000238746682384236492347239x gesteld? Lees de faq alsjeblieft!
Misschien is "router" een goed zoekwoord :)
Pagina: 1