Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdnl
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik ga de kraan van een radiator op zolder vervangen. De cv-installatie staat ook op zolder, het aftappunt in de kelder. Klopt het nu dat ik de installatie slechts gedeeltelijk leeg hoef te laten lopen, vanwege de ligging op zolder? De meeste radiatoren staan immers veel lager in huis, en daar kom ik niet aan...

(Het leek mij bij dit topic te passen, qua onderwerp, maar laat het weten als het niet klopt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 16:01
Je kan toch op de aansluiting waar warm en koud water op zitten dichtdraaien, dan radiator eraf (deze zit wel vol water) en dan de kraan vervangen, terug plaatsen en bij de aansluiting weer open draaien??

Zo heb ik het iig hier thuis gedaan, ook 2 radiatoren geplaatst op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdnl
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-09-2022
Dat zou mooi zijn, dank je. Ik lees overal dat ik alles moet aftappen en zonder afvoer in de kelder lijkt mij dat een boel gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 16:01
Kijk deze aansluiting heb ik.

Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/afb/topic12043/voetventiel-1.jpg

Dan links zit een dop, die kan je met een ringsleutel of tang los draaien. Daarachter zit de afdichtplug(heet dat zo?) Die kan je iig met een schroevendraaier naarbinnen draaien, zodat er geen waterdoorheen gaat.

Dan de radiator verwijderen

Hoop voor je dat je ook zo'n aansluiting hebt. Scheelt een hoop werk.d:)b

Suc6