Ik wil mijn zoldervloer extra isoleren, momenteel ligt er 9cm glaswol die er van ver 'ingegooid' lijkt. 1001 koudebruggen, compleet opeengepakt of slecht aansluitend, ... Het is een grote (onbruikbare) zolder en er ligt geen vloer, enkel plafondbalken dus. Daarom richt ik me momenteel op inblaasisolatie met cellulosevlokken, dat lijkt met het snelste en makkelijkste.
Op de website van een bedrijf dat cellulosevlokken levert, lees ik:
Vandaar de vraag: is het te doen om zelf in te blazen?
En zonee: wat kan er mis gaan? (zodat ik weet waar ik op moet letten als ik het laat doen)
Op de website van een bedrijf dat cellulosevlokken levert, lees ik:
Bij bvb. Boels kan je echter zonder problemen een inblaasmachine huren. Het inblazen lijkt op het eerste zicht geen rocket science te zijn, maar schijn kan bedriegen natuurlijkDe cellulosevlokken iQ3 worden ingeblazen door terzake gebrevetteerde aannemers. Deze aannemers volgen een vijfdaagse cursus, waarna hun eerste inblaaswerken worden geëvalueerd. Hierdoor wordt de kwaliteit van inblaaswerken met iQ3-cellulosevlokken gegarandeerd.
Enkel deze gebrevetteerde aannemers kunnen beroep doen voor de huur van een inblaasmachine Zellofant. Op aanvraag kunnen we de contactgegevens meedelen voor een inblazer in uw regio.
Vandaar de vraag: is het te doen om zelf in te blazen?
En zonee: wat kan er mis gaan? (zodat ik weet waar ik op moet letten als ik het laat doen)