VGA Led brand constant rood op moederboard.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainieren
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-01-2024
Vanochtend viel mij op dat de VGA-led op mijn moederbord constant brand. Ik heb gauw wat research gedaan en kwam erachter dat dit te maken heeft met mijn videokaart. Ik heb wat topics gelezen van mensen met hetzelde probleem waarbij velen last hadden van geen signaal, geen hardware detectie etc. Het vreemde van alles is dat ik al deze problemen niet heb.

Mijn videokaart werkt prima, ik heb beeld, ik kan gamen, mijn pc boot, hij zit goed in zijn slot, hij word gedetecteerd etc. Het enigste wat ik best zorgelijk vind is dat mijn scherm tijdens het gamen soms op zwart gaat voor een split seconde. Dit gebeurt heel sporadisch maar zou er wel mee te maken kunnen hebben. Ik heb mijn videokaart via MSI afterburner ook lichtelijk overgeclocked dus wellicht kan dat er ook mee te maken hebben, al is de overclock in kombuster perfect stabiel.

Ik wil eigenlijk voorkomen om meteen componenten terug te sturen omdat ik denk dat dit eerst ook op een andere manier opgelost kan worden alleen weet ik op dit moment niet hoe.

Wat zou dit kunnen zijn?

Hardware:
  • Gigabyte Z690 AERO G DDR5 ATX LGA1700 Motherboard
  • Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti 12 GB Vision OC Video Card
  • Corsair RM (2021) 850 W Power Supply
  • Intel Core i9-12900K 3.2 GHz 16-Core Processor
  • Corsair Dominator Platinum RGB 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-5200 CL40 Memory
  • NZXT Kraken Z73 RGB CPU Cooler
  • Corsair 5000D AIRFLOW
  • Samsung 980 Pro 1 TB M.2-2280 NVME Solid State Drive
  • Samsung 980 Pro 2 TB M.2-2280 NVME Solid State Drive