JBL Flip 6 van AliExpress

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Voor de kids wil ik een blue tooth speaker kopen, budget is 80 euro. Ik heb wat tests gelezen en de JBL Flip 6 komt er goed uit, ook een mooi formaat. In Nederland kost die wel 125 euro, dus ver boven budget. Op Aliexpress zie ik hem echter al voor 57 euro, bijna te mooi om waar te zijn. Wat denken jullie, hebben we hier te maken met imitatie of zou het echt een originele speaker zijn van JBL?

https://nl.aliexpress.com...39181349840030000146791_2

Als Iemand nog een idee heeft voor een mooi alternatief (mag ook van Alie) dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
De Soundcore Motion Boom:
https://eu.soundcore.com/products/a3118011

Nu met 27,- korting, dus niet 109,99, maar 82,99.

Echt een prima speaker en qua geluid in mijn ogen beter dan een Flip van JBL, pas de grotere versies van JBL kunnen deze verslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

BernardV schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:13:
De Soundcore Motion Boom:
https://eu.soundcore.com/products/a3118011

Nu met 27,- korting, dus niet 109,99, maar 82,99.

Echt een prima speaker en qua geluid in mijn ogen beter dan een Flip van JBL, pas de grotere versies van JBL kunnen deze verslaan.
Mocht het iets kleiner moeten dan kan ik de Motion+ aanraden. De Motion+ staat hier thuis te spelen. Redenen verder gelijk: goedkoper dan de bekende JBL tegenhangers met een beter geluid. Zo is de Motion+ daadwerkelijk stereo waar JBL Charge (waar deze vaak mee vergeleken wordt) mono is. Soundcore heeft ook nog een app waar je zelf aan de slag kan met de EQ.

Geen idee of AliExpress origineel JBL verkoopt. Ik gok van niet maar ik heb ook origineel spul binnen gekregen voor een (te) goede prijs. Vraag is wel of je het risico moet willen lopen. Zelfs als krijg je een origineel exemplaar dan zit je nog met eventuele garantie. Plus puur kijkende naar prijs/prestatie is er dus beter te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 20-09-2022 12:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 13:41
Een JBL Flip Essential kost bij JBL zelf €99.
https://www.jbl.nl/blueto...&cgid=bluetooth-portables

Met ING 20% korting, precies binnen budget.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1008159

En dan weet je dat het een echte is en dat je garantie hebt.

Twee dingen waar je bij Ali nog maar van moet zien wat het is.
Dikke kans dat je via Ali een nepper krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Tja, ik heb hem zelf niet, maar dat ie nep is lijkt mij overduidelijk. TE goedkoop. (Er staan er overigens ook van 31 euro, mocht je nog wat minder willen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Thanks allemaal, ik laat Ali maar even links liggen, ga even aan de slag met de tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik ben altijd bang voor dit soort toestanden wanneer je voor 3 tientjes op Ali je slag slaat:

[ Voor 26% gewijzigd door Michael_OsGroot op 20-09-2022 13:08 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 13:41
Bekend issue met goedkope devices is dat ze dan soms allemaal hetzelfde MAC adres hebben.
Als je er maar één hebt niet zo’n issue.

Maar bij twee of meer dan zal je telefoon niet meer weten met welke te verbinden.

Nog los van alle andere specs die niet zo zijn als bij het origineel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yep123
Heb een JBl flip 6 gekocht op MP voor 60 euro. Prima geluid en handzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

FeaR schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:16:
[...]

Mocht het iets kleiner moeten dan kan ik de Motion+ aanraden. De Motion+ staat hier thuis te spelen. Redenen verder gelijk: goedkoper dan de bekende JBL tegenhangers met een beter geluid. Zo is de Motion+ daadwerkelijk stereo waar JBL Charge (waar deze vaak mee vergeleken wordt) mono is. Soundcore heeft ook nog een app waar je zelf aan de slag kan met de EQ.

Geen idee of AliExpress origineel JBL verkoopt. Ik gok van niet maar ik heb ook origineel spul binnen gekregen voor een (te) goede prijs. Vraag is wel of je het risico moet willen lopen. Zelfs als krijg je een origineel exemplaar dan zit je nog met eventuele garantie. Plus puur kijkende naar prijs/prestatie is er dus beter te krijgen.
Nog steeds tevreden van de motion+ ?
Had een marshall stockwell II gekocht voor 150€. Die was OK maar maakt nu een zoemend geluid wat bij lagere volumes echt storend is. Die gaat dus retour. Was dan aan het kijken naar de marshall kilburn II maar 240€ vind ik teveel voor een Bluetooth speaker.

Gaat vooral dienen voor in de woonkamer af en toe wat muziek te spelen.

Dank voor je advies!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

daffie82 schreef op zondag 18 december 2022 @ 00:00:
[...]

Nog steeds tevreden van de motion+ ?
Had een marshall stockwell II gekocht voor 150€. Die was OK maar maakt nu een zoemend geluid wat bij lagere volumes echt storend is. Die gaat dus retour. Was dan aan het kijken naar de marshall kilburn II maar 240€ vind ik teveel voor een Bluetooth speaker.

Gaat vooral dienen voor in de woonkamer af en toe wat muziek te spelen.

Dank voor je advies!
Voor de woonkamer zou ik voor een wifi achtige speler gaan met bijv. Spotify connect zodat je niet altijd je mobiel verbonden hoeft te hebben met de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealbiker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Heb zelf voor de kids ook voor dat dilemma gestaan.heb toen bij jbl op de site 2 refurbished charge 5 kunnen kopen voor de prijs van de Flip toen der tijd. Zit gewoon garantie op. Beide verpakkingen leken compleet niet alles zat origineel verpakt in de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb de motion+ voor 70 euro op de Duitse amazon gekocht. Komt midden volgende week aan. Ben benieuwd.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Motion+ geeft een geweldig geluid met een custom EQ. Enorm mooi product en dat voor een belachelijke 70€. Beste aankoop van het jaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:56
ik kaap een beetje het topic.
Maar nu bij amazon is de flip 6 en de Motion+ ongeveer de zelfde prijs.
(79 en 73 euro)

Heb recent een kleine overkapping gebouwd(4x3m), dus een bluetooth speaker leek ons ideaal,
Volgens mij heb ik aan beide geen slechte koop. Maar is de Motion+ zoveel beter als de JBL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nog steeds erg tevreden van de motion+
Voor €70 ga je volgens mij niks beter vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
Ik gebruik nu al een aantal jaar de Motion boom en ben het met @daffie82 eens dat het een top product is voor die prijs met custom EQ.

De Motion Boom klinkt beter dan wat menig huishouden als “geluid” in de woonkamer heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@BernardV in heb de motion+
De boom kan ik niet over spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
@daffie82 Dat begreep ik, ik doelde meer op de functionaliteiten dat die mij ook erg goed bevallen.
De Motion+ is bij een vriend van me in gebruik en die klinkt ook goed! De Motion Boom gaat iets verder in het laag, maar onder een overkapping waar waarschijnlijk alleen achtergrondmuziek gedraaid gaat worden is het om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:16:
[...]De Motion+ staat hier thuis te spelen.
Als dit topic toch gekickt wordt dan kan ik deze wel updaten: Motion+ verkocht en JBL Charge 5 aangeschaft :P

Ik miste vooral het laag bij de Motion+, de JBL biedt dit wel. Tevens heeft de JBL tegenwoordig ook een app met EQ, al dan wel meer basis qua instellingen. Mono geluid valt mij een stuk minder op dan ik had verwacht. Hangt mogelijk ook van de muziekstijl af die wordt gedraaid. Andere reden was dat mijn vriendenkring een JBL heeft waardoor ik nu mijn JBL toe kan voegen aan de Party, met de Soundcore niet.

Anyhow, voor 70 euro zou ik zeker de Motion+ halen, no brainer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:55

-tom-562

Oliesjeik

De Soundcore Motion Boom is ook regelmatig in de aanbieding bij Amazon. Die heb ik thuis staan, daar zit echt een mega geluid met serieuze bass.
Ik zie nu dat die (incl. verzenden) bij de Franse Amazon voor 78 euro te krijgen is:
https://www.amazon.fr/dp/B08LQNL42Z?psc=1
No brainer wat mij betreft, aangezien deze ook waterdicht is (en drijft :P) en een mega accu capaciteit heeft (ook nog te gebruiken als powerbank).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:56
Jullie vergelijken de Motion + vooral met de charge. Die is nog slag groter dan de flip6.

Denk dat ik dan voor de Motion+ kies in de overkapping vooral achtergrond muziek.
Het gebrek aan laag is wel jammer.
Pagina: 1