Toon posts:

Welke harde schijf is stil???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi, zeg, wie kan mij zeggen welke harde schijf op dit moment het stilst is (en natuurlijk van goeie kwaliteit is!)? Ik wil een 40Gig HD kopen, maar aangezien de harde schijf zo'n beetje het meeste lawaai maakt (aub geen discussies over wat meer lawaai maakt), wil ik er één die je 's nachts kan laten draaien terwijl je wilt slapen... ;)

Wie o wie heeft goeie ervaringen...?

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 14:59

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb een IBM 40GB (60GXP, 7200rpm, 2MB), ben er zeer tevreden over ook erg stil vind ik.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Maxtor ATA 100 7200 RPM 40 GB :z

Heerlijk stil in vergelijking met de Seagate 6531

Verwijderd

Topicstarter
Aan die Maxtor zit ik inderdaad ook te denken. Dus da's wel een goeie? Thanx.

En zijn er nog anderen met goeie ervaringen?
:7

Verwijderd

Seagate Barracuda III is ook wel lekker stil.
Die schijven zijn ten 1e behoorlijk betrouwbaar, ten 2e ook nog es lekker snel.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Beter nog Seagate Barracuda IV, staat een mooie review op de frontpage.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb 2x Maxtor 20GB, en die maken redelijk wat herrie, teveel om naast te slapen.. misschien dat de 40GB stiller zijn?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 00:21 schreef Devil_2000 het volgende:
Maxtor ATA 100 7200 RPM 40 GB :z

Heerlijk stil in vergelijking met de Seagate 6531
Heb ik ook, heerlijke hd.....je kan uhm ook nog eens op 'iets minder silent' mode zetten, en dan gaat ie harder :P

Verwijderd

Inderdaad de Maxtor ATA 100 7200 RPM 40 GB is zeer stil!

Verwijderd

Topicstarter
Draait die Maxtor in 'silent mode' dan niet op 7200 toeren?

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 00:20 schreef Amphora het volgende:
Ik heb een IBM 40GB (60GXP, 7200rpm, 2MB), ben er zeer tevreden over ook erg stil vind ik.
kep hem ook hij is echt stil geen lastig geluid. Goed voor ftp server als je hem in je kamer hebt.
EN SNEL!! :)

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:55
zie sig, is er ook in de 40gb uitvoering.
ben er zeer tevreden mee

Verwijderd

--> OM. Lees de FAQ!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even polsen bij de 'dagploeg'. Hebben jullie nog goeie ervaringen met stille HD's ???

:7

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Mijn kapotte hd is ook erug stil :P

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 00:25 schreef typhon het volgende:
Draait die Maxtor in 'silent mode' dan niet op 7200 toeren?
Jewel, maar hij gooit de koppen niet snel heen en weer....maar doet het iets trager zodat je het bekende 'koffiezet' effect niet hoort.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Heb hem ook, en 'k hoor em helemaal niet (kan ook door men cpu-koeler komen, maar hij is volgens mij ook écht stil..) en hij is zeker snel..

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 17:42

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb het zelfde probleem alleen dan anders (:?) Bij mij is het zo dat ik al een HD heb die ik in m'n router kwijt wil die in de huiskamer staat dus veel lawaai maakt :(. Wie kent een manier om het geluids niveau te verlagen???

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Kris2904

found his match in SoaD

Ik denk dat je met de meeste nieuwe hd's wel goed zit. De enige die echt bekend staan om hun stilte zijn de Samsung 5400 rpm schijven, maar helaas staan die weer niet om de fabelachtige prestaties bekend.. (Niet dat het slecht is, het is alleen geen topper)

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Yepp, met too. Erug stil.

Verwijderd

Ook ik heb een 45GB IBM 7200RPM en die is erg stil.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
mijn Maxtor heb ik nog nooit ook maar 1 geluidje horen produceren

PIII 800@804 Mhz

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Goede en stille schijf :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Ik zou eerder een IBM nemen als je echt stil wilt hebben... M'n IBM 75GXP was met accoustic management aan echt niet te horen, terwijl m'n Maxtor D540X met Silent Store aan toch wel ratelt...

En dit zijn beide hardstikke nieuwe schijven, dus het is geen kromme vergelijking. Aan de andere kant vertrouw ik die 75GXP en die 60GXP serie van IBM niet zo (ook die van mij ging kapot), dus ik heb liever een iets langzamere en lawaaiigere Maxtor.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Maxtor is nog steeds mijn favoriet. Heb er zelf net weer een in een nieuw systeempie gedouwd van een vriend. De koeler maakt meer lawaai dan de HD, als ie ooit geluid maakt...

Signature?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Van alle recente Hd's die ik heb gehad zijn mijn huidige WD400BB's het stilst.

IBM ook stil, maar "rateld" nog wat.
Seagate maakt tering herrie.
Quantum redelijk stil, ruist/rammeld wat.
Maxtor heeft meer hoog geluid en is verder ook wel stil.

Maakt verder dus niet zoveel uit. Type en uitvoering maakt doorgaands ook uit en welke kast je hebt ook.
Hd's goed vastschroeven helpt sowieso.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 29 augustus 2001 16:25 schreef EVILSalami het volgende:
Ik heb het zelfde probleem alleen dan anders (:?) Bij mij is het zo dat ik al een HD heb die ik in m'n router kwijt wil die in de huiskamer staat dus veel lawaai maakt :(. Wie kent een manier om het geluids niveau te verlagen???
Pc nemen zonder warme dingen, denk aan celly e.d. en dan alle fannetjes op 5v ipv 12v en zo min mogelijk en een 5400rpm recente schijf. Dan is ie al muis stil. Daarna kan je de kast nog isoleren, dan zou ie helemaal stil moeten zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Pagina: 1