Outlook 2019 bijlage kan niet meer verplaatst worden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-10-2022
Beste Hulpverleners,

Na het installeren van outlook op een nieuwe laptop kan ik niet meer een bijlage uit outlook aangeklikt houden en verslepen naar ( in mijn geval mijn administratie programma) Dit is op de oude laptop (nog) wel mogelijk

Veel heb ik nog niet geprobeerd omdat ik uit ervaring weet dat mijn vraag hier dan veel uitgebreider moet worden en ik met aangrenzende zekerheid weet dat ik meer wis dan voor elkaar krijg.

Alvast bedankt voor de goede ideeen.

Mvg

Pim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :) Ik verplaats je vraag even van Windows clients naar CSA omdat het niet over Windows zelf gaat.

Verder voor de volledigheid: weet dat Outlook 2019 binnen 13 maanden moet zijn vervangen door een nieuwere versie, daarna niet meer veilig te gebruiken.

Voor nu, zorg dat zowel Windows als Office volledig uptodate zijn. Welke Windowsversie heb je precies?

Gaat slepen naar de verkenner dan nog wel goed?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pimmetje schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:58:
Beste Hulpverleners,

Na het installeren van outlook op een nieuwe laptop kan ik niet meer een bijlage uit outlook aangeklikt houden en verslepen naar ( in mijn geval mijn administratie programma)...
Welk administratie programma? Denk dat je daar eerder de oplossing moet zoeken. Kun je bijvoorbeeld wel een text file uit een explorer windowtje oppakken en in het programma droppen?
En krijg je iets van een foutmelding?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:22
Heeft de nieuwe laptop toevallig Windows 11?

Je kunt in Win11 niet meer een bestand slepen naar een icoon op de taakbalk om zo het betreffende programma op de voorgrond te plaatsen en het bestand dan daar los te laten.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Pimmetje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zie over 13 maanden weer een topic aankomen... Het voordeel is dat het over 13 maanden is en dan zien we dat dan wel...

Ik heb windows 11 op de laptop.

Ik denk dat het makkelijker is als ik het volledige proces uitleg.

Ik krijg als ondernemer mijn facturen via mail. Deze bestaan vaak uit een schrijven met een PDF als bijlage met daarin de factuur.

Mijn administratie programma heet Snelstart en werkt als volgt.
Ik moet mijn facturen in snelstart zetten en dit deed ik tot voor kort als volgt.

Ik open snelstart in een volledig scherm een log in.
ik open mijn outlook en maak hier een half scherm van
In outlook heb ik een map gemaakt waar ik al die mails inzet, deze open ik en zie dan een lijst met afzenders en de mails.
Nu klik ik op de eerste mail en zie het schrijven met daar boven de PDF
Deze klik ik aan met de muis en houd dit vast en slaap dit naar de internet pagina van snelstart en laat dan los.
Voorheen had ik dan die PDF naar snelstart gebracht.

Nu zie ik als ik aanklik en wil slepen een rood rondje met een streepje erdoor.... een letterlijke "Computer say's NO!!!"

Op mijn oude laptop met de zelfde versie outlook kan dit wel. Weet alleen niet welke versie windows dat is.

• hvdploeg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 22:36
Je zou ook de mailbox functie van Snelstart kunnen gebruiken. In de web versie kun je de mailbox instellen, waarna je vanuit jouw mail cliënt de mail met bijlage kunt doorsturen. In het onderstaande artikel staat een uitleg:

https://kennispleinweb.sn...en-via-je-inkopen-mailbox
Pagina: 1