Aankoopadvies 27 inch QHD monitor met KVM-switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:34
Ik zoek een?

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, als aanvulling op mijn MacBook Pro en Windows 10 game PC. Connectiviteit is voor mij heel belangrijk: ik zou graag zo snel en gemakkelijk mogelijk willen switchen tussen de MBP en game PC, dus een ingebouwde KVM-switch is wel belangrijk voor mij. Ook een Ethernet-poort staat wel op mijn verlanglijstje.

Wat is je budget?

< 1000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Altijd tevreden geweest van Dell.

Daarom was mijn oog gevallen op de Dell UltraSharp U2722DE. Deze is 27 inch QHD en de ideale resolutie voor de MBP en game PC. Ook is er een KVM-switch aanwezig en Ethernet-poort. Maar ik begrijp eigenlijk niet goed hoe dat precies in zijn werk gaat? Ik zou de MBP kunnen verbinden met de monitor via een USB-C kabel: hierdoor gaat dan video, audio, data, Ethernet, ... eigenlijk gewoon alles. Maar hoe zit dat met de game PC? Dan moet ik een HDMI of DisplayPort aansluiten, voor video en audio, en wat met de rest? Moet ik dan gewoon een USB-kabel nog trekken van de game PC naar de monitor om gebruik te maken van de USB-hub en Ethernet-poort?

Bedankt voor enige verduidelijking van mijn vragen... Ander voorstel van monitor is ook altijd welkom. Maar IPS, QHD, 27 inch, KVM-switch, Ethernet-poort en 60 Hz of meer zijn mijn belangrijkste criteria.

Met vriendelijke groeten,
B.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage