.io als persoonlijk domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin733u
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik wil al een tijdje een eigen domein voor persoonlijk gebruik. Mijn achternaam is eigenlijk in alle vormen bezet. Laten we zeggen dat mijn naam Edwin van Hoef is (niet mijn echte naam). vanhoef of van-hoef is bezet met alle normale TLDs zoals .nl .com .net .org .eu. Ik was het bijna aan het opgeven tot ik vanhoef.io vond, nu weet ik dat .io beetje tech startups zijn (ben zelf wel it'er). Ik heb nu 2 opties, mail@edwinvanhoef.nl of edwin@vanhoef.io. Welke zou ik doen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zou optie 1 nemen.

Ik heb zelf een domein met mijn initialen omdat de rest al bezet was in de .nl reeks
Met jou naam als voorbeeld email@evh.nl

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 19-09-2022 21:31 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Optie 1 is dus volledige naam met extensie nl? Dan zou ik ook die nemen. Lijkt mij de belangrijkste extensie en volledige namen zijn niet ongebruikelijk als domeinnaam, dus waarom niet?

(En als je wilt kun je ook nog achternaam.io registreren om die te claimen.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Ik zou voor de .nl gaan, omdat het uiteindelijk toch zal voorkomen dat iemand aan wie jij het e-mailadres doorgeeft denkt dat die een typefout heeft gemaakt en er zelf .nl van maakt. En er dus e-mail bij een onbekende terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb een persoonlijk domein met een wat obscure extensie (.cc). Leuk voor mij, maar in praktijk niet handig voor anderen. Zo wil Bol.com bij het inloggen constant de extensie veranderen naar .com. Ook is het telefonisch door geven niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02

lier

MikroTik nerd

Vanwaar de vraag? En is beiden niet een optie?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• etiennebruines
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-09 09:41
RollieBollie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 06:53:
Ik zou voor de .nl gaan, omdat het uiteindelijk toch zal voorkomen dat iemand aan wie jij het e-mailadres doorgeeft denkt dat die een typefout heeft gemaakt en er zelf .nl van maakt. En er dus e-mail bij een onbekende terecht komt.
Bijkomend voordeel: je kunt er dan voor kiezen een catch-all in te stellen en bijvoorbeeld bol@edwinvanhoef.nl, google@edwinvanhoef.nl, webshop-om-de-hoek@edwinvanhoef.nl gebruiken - dan kun je goed in de gaten houden waar je e-mailadres is gebleven. Als je dan spam ontvangt op webshop-om-de-hoek@edwinvanhoef.nl, weet je dat die webshop een data-breach heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat kan met .io natuurlijk ook, maar ik zou ook lekker de .nl doen.

[ Voor 38% gewijzigd door mr.paaJ op 20-09-2022 10:32 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen hoe persoonlijk is het gebruik. Mijn voorkeur zou uitgaan naar vanhoef.io, qua uitbreidbaarheid biedt dat imho veel meer (denk aan: partner@vanhoef.io, kind@vanhoef.io, dat soort dingen) maar als jij zegt ik gebruik het alleen en dat zal 'altijd' zo blijven.. tja dan gewoon edwinvanhoef.nl

Komt 't niet op een eurootje of wat extra; beide.

(ja, met edwinvanhoef kun je er ook alles voorzetten, maar persoonlijk! vind ik dat niet mooi)

[ Voor 12% gewijzigd door dizzytal op 20-09-2022 10:36 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 16:35
Ik weet niet hoe internationaal je georiënteerd bent, maar ik gebruik juist een .com. Gevoelsmatig beperk ik mezelf zo niet tot Nederland, is het makkelijker telefonisch en ik vind .nl een beetje knullig overkomen online. Wij weten allemaal wel wat .nl is, maar over de grens zeker niet. Dus tenzij je een winkel hebt in Nederland of je alleen maar richt op Nederlanders zou ik .com kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 19:26
Ik zou in ieder geval aanraden om een domeinextensie van maximaal 4 letters te nemen.

".amsterdam" komt niet door veel oudere mailvalidaties heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 12:00

WCA

Ook al gekeken naar domain 'hacks'?

stel je heet erwin van bosch, dat je erwin@vanbos.ch pakt. Kan niet voor alle namen, maar zo heb ik het bij mij opgelost.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vind .io net heel passend voor een IT'er en vind het misschien zelfs een voordeel dat je je niet enkel richt op Nederland.

Een alternatief is een compleet ander domein dat leuk matcht met je naam zoals @Verwijderd aanhaalt. Bij mij kwam het heel leuk uit met een domein van de Britse Maagdeneilanden (.vg). In de praktijk heb ik er nog nooit last mee gehad (spam filters, registratie niet mogelijk e.d.) maar heb er al wel heel veel positieve reacties op gekregen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etiennebruines schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:28:
[...]

Bijkomend voordeel: je kunt er dan voor kiezen een catch-all in te stellen en bijvoorbeeld bol@edwinvanhoef.nl, google@edwinvanhoef.nl, webshop-om-de-hoek@edwinvanhoef.nl gebruiken - dan kun je goed in de gaten houden waar je e-mailadres is gebleven. Als je dan spam ontvangt op webshop-om-de-hoek@edwinvanhoef.nl, weet je dat die webshop een data-breach heeft gehad.
Vooral tof wanneer de spammers het in de gaten hebben. Dan krijg je zoveel spam dat je helemaal gek word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:45
Is de .cx niet beschikbaar? Dat is ook altijd een fijne extensie, veel vrij en men gaat het niet aan zitten passen naar .nl omdat het zover afwijkt.

Overigens zou ik altijd proberen om je voornaam eruit te houden met het oog op de toekomst. Als je ooit een partner en/of kinderen krijgt (of al hebt natuurlijk) die ook willen mailen dan staat gabrielle@edwinvanhoef.nl nogal gek.

[ Voor 44% gewijzigd door Drardollan op 20-09-2022 10:53 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Het was voor mij ook een zoektocht.

Ik wilde een zo kort mogelijk e-mailadres en ging op zoek naar voornaam.extensie. Uiteindelijk bleek .dm nog vrij. Dat is de TLD van Dominica in het Caribisch gebied. Best prijzig en de registratie verloopt niet automatisch - maar wel tof. Bovendien staat DM ook voor Direct Message. Wel zo toepasselijk voor mijn e-mailadres. Mijn ervaringen met iets anders dan .nl/.com etc. zijn dan ook prima. Ik loop nergens tegen een probleem aan.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:02
Eiríkr schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:52:
Het was voor mij ook een zoektocht.
[...]
Bovendien staat DM ook voor Direct Message. Wel zo toepasselijk voor mijn e-mailadres. Mijn ervaringen met iets anders dan .nl/.com etc. zijn dan ook prima. Ik loop nergens tegen een probleem aan.
Hier dezelfde gedachtegang gehad met cc TLD voor mail. Ook voor velen bekend in de context van email verkeer dus loop nooit tegen problemen aan.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 03:28
Wat ik heb gedaan is een .cloud TLD. Dus achternaam.cloud. Nadeel is wel dat soms websites het .cloud TLD niet accepteren maar gelukkig worden dat er steeds minder. En soms kijken mensen je raar aan dat het TLD .cloud is maar dan is het gewoon ja het eindigt op .cloud.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Ik heb een voornaam@achternaam.dev domein, maar als ik mensen (zakelijk dan wel) mijn emailadres doorgeef gebruik ik meestal mijn info@volledigenaam.com. Komt in dezelfde mailbox. Ik zou in jouw geval zeker voor de .nl gaan. De meer exotische domeinnamen zijn vaak lastig doorgeven en duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsanity
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik zou geen info@ of mail@ e-mail account gebruiken voor persoonlijk gebruik. Genoeg diensten die dit markeren als ongeldig adres. Geen idee waarom ze dat doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:47

nelizmastr

Goed wies kapot

jack zomer schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:31:
Ik zou optie 1 nemen.

Ik heb zelf een domein met mijn initialen omdat de rest al bezet was in de .nl reeks
Met jou naam als voorbeeld email@evh.nl
Mijn initialen zijn NS :+

wordt lastig denk ik

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:48
Ik heb ook voor dezelfde vraag als jij staan. Heb uiteindelijk gekozen voor .info

Op deze manier kan ik Panzer@Achternaam.info voor mijzelf gebruiken, en Panzermevrouw@Achternaam.info voor de vrouw. Mijn dochters kunnen dan straks dochter1@Achternaam.info etc. gebruiken.

Ik zie het zelf meer als een familie ding dan iets van mij persoonlijk.

Andere landen TLD's heb ik niet overwogen. Ik woon niet in Duitsland, Belgie, Montenegro of Tokelau. Maar idd de .nl en .eu waren al weg.

Heb wel .aq serieus overwogen. Echter de kosten voor een permanente basis op Antarctica waren mij te gortig. Overigens is de jaarlijkse kost voor deze TLD van €1300 per jaar ook niet mals.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 03-10 08:45
Ik heb ook gezien dat er .tech domeinen zijn.

Zelf zit ik er aan te denken ook zn .tech domeinnaam te registreren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Amsanity schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:37:
Ik zou geen info@ of mail@ e-mail account gebruiken voor persoonlijk gebruik. Genoeg diensten die dit markeren als ongeldig adres. Geen idee waarom ze dat doen..
Dit is een heel goede tip! Ik heb die ervaringen ook.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 03-10 08:45
Amsanity schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:37:
Omdat die adressen het meest gebruikt worden waar SPAM naar verstuurd wordt.

Heel veel bedrijven hebben wel een info@ of een mail@ emailadres namelijk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:31
nelizmastr schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:42:
[...]

Mijn initialen zijn NS :+

wordt lastig denk ik
Wellicht een variatie..
NSa.. NSb.. ... oh wacht.. :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 08:44
Heb je al gekeken hoeveel duurder .io is? Naar mijn weten 30 euro minimaal en nl domein maar 10 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschurma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:38
Heb een @achternaam.email domein maar mijn vrouw geeft het steevast door als gmail en het is soms best lastig uit te leggen dat het .email gedeelte erbij hoort zoals .nl.
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat veel mensen zo gewend zijn aan de standaard .nl of .com dat het soms knap lastig is als je een afwijkend adres hebt.
Met online formulieren eigenlijk nooit problemen gehad

[ Voor 39% gewijzigd door eschurma op 20-09-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ikzelf gebruik een www.bladiebla.me.uk tld. Gewoon omdat je dan meuk krijgt :).
Het is meer bedoeld voor testdoeleinden, en het is betaalbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 23-09-2022 23:21 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1