Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwauters
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-11-2024
Mijn vraag:
Mijn vader update recent zijn IphoneXR naar iOS16,
Vanaf dat moment staat er bij zijn recente gesprekken steeds twee namen: de "juiste" en een "random" andere.
De "juiste naam" staat niet altijd als eerste
en ik heb nog geen patroon kunnen vinden in de andere naam, al zijn het wel voornamelijk de veel gebruikte contact personen.

Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren en die mogelijks een oplossing weten?

bijgevoegde schermafbeeldeing als voorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIbkA1uyok4BTXjgMcmBdYcZumU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96aS3yuP6Ot8vQKbWCCRHZgz.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik:
* Iphone XR
* IOS16
* native Telefoon app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
* gsm uitsckakelen of heropstarten helpt niet
* het probleem is begonnen vanaf het exacte moment van de update, het laatse geprek voor de update heeft het niet, en het eerste gesprek na de update is het eerste met dit effect

Alvast Bedankt,
kwauters

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Gewoon afwachten, bij de grote versie updates zie je altijd wel wat fouten optreden en in de weken na de vrijgave komen ook vaak redelijk snel wat verbeteringen uit.

Je ziet ook dat Apple nu iOS 15.7 actief aanbied, en voor iOS 16 update moet je die echt apart aanklikken, die is meer optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:27:
Gewoon afwachten, bij de grote versie updates zie je altijd wel wat fouten optreden en in de weken na de vrijgave komen ook vaak redelijk snel wat verbeteringen uit.

Je ziet ook dat Apple nu iOS 15.7 actief aanbied, en voor iOS 16 update moet je die echt apart aanklikken, die is meer optioneel.
iOS16 is voor 8 en nieuwer, dat iOS15.7 wordt aangeboden is voor mensen die nog niet willen overstappen. Dit duurt totdat 15.7 niet meer signed is, en de volgende updates in iOS15 uitkomen. Dit heeft niets met iOS16 final te maken, die is al uitgebreid getest.
In elke versie kan een foutje ontstaan, en daarom komen er ook nieuwe updates uit. Niet alleen security. Zoals het al jaren gaat in alle iOS versies. iOS15 is ook een eind versie voor oudere toestellen van 7-6s en kleine SE. Nog oudere toestellen draaien op iOS12 wat daarvoor de eindversie is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hackus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:36:
[...]

iOS16 is voor 8 en nieuwer, dat iOS15.7 wordt aangeboden is voor mensen die nog niet willen overstappen. Dit duurt totdat 15.7 niet meer signed is, en de volgende updates in iOS15 uitkomen. Dit heeft niets met iOS16 final te maken, die is al uitgebreid getest.
In elke versie kan een foutje ontstaan, en daarom komen er ook nieuwe updates uit. Niet alleen security. Zoals het al jaren gaat in alle iOS versies. iOS15 is ook een eind versie voor oudere toestellen van 7-6s en kleine SE. Nog oudere toestellen draaien op iOS12 wat daarvoor de eindversie is.
Op mijn iPhone SE 2020 kreeg ik echt de download voor 15.7 gepushed met een melding dat er een update was, en met handmatig kijken kon ik iOS 16 optioneel selecteren om die nu al te installeren.

Dus dat is het verschil wat mij betreft, iOS 16 kies je voor dat nu al te doen. Op basis van het verleden zitten er bij elke OS release bugjes in, en als je die installeert en je loopt er tegenaan, dan is het melden bij de leverancier en even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:03:
[...]

Op mijn iPhone SE 2020 kreeg ik echt de download voor 15.7 gepushed met een melding dat er een update was, en met handmatig kijken kon ik iOS 16 optioneel selecteren om die nu al te installeren.

Dus dat is het verschil wat mij betreft, iOS 16 kies je voor dat nu al te doen. Op basis van het verleden zitten er bij elke OS release bugjes in, en als je die installeert en je loopt er tegenaan, dan is het melden bij de leverancier en even afwachten.
Dat is ook zo geweest vanuit 14 naar 15. zoals je zelf zegt zit er in elke iOS update een bug, en die wordt weer gerepareerd in volgende versie. Met de gedachtegang die jij aangeeft zou je beter nooit kunnen updaten, als je tevreden bent op de huidige versie.(mede hierom is er al snel 16.0.1 voor iPhone 14 uitgebracht)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hackus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:06:
[...]

Dat is ook zo geweest vanuit 14 naar 15. zoals je zelf zegt zit er in elke iOS update een bug, en die wordt weer gerepareerd in volgende versie. Met de gedachtegang die jij aangeeft zou je beter nooit kunnen updaten, als je tevreden bent op de huidige versie.(mede hierom is er al snel 16.0.1 voor iPhone 14 uitgebracht)
Ik bedoelde niet om niet te updaten, maar even een maandje te wachten bij grote releases dat de kinderziektes eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:20:
[...]

Ik bedoelde niet om niet te updaten, maar even een maandje te wachten bij grote releases dat de kinderziektes eruit zijn.
Vanaf iOS10 ongeveer is de final release best OK. Al er echt wat is komt er snel een update uit
10.0.1. Er wordt een dikke 3mnd al getest door Beta gebruikers(v.a. begin juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@kwauters Is de telefoon al eens herstart? Kijk na het herstarten of het nog zo staat in Recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwauters
@sypie, ja herstarten heeft geen invloed op het probleem.
Verder vertoont de gsm nog enkele rariteiten zoals niet meer willen verbinden met sommige (gekende) wifinetwerken.
Daarnaast is het een telefoon van het werk en het raarste aan heel de zaak is dat zijn collegas waarvan er sommige ook al op ios16 zitten dit probleem niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
kwauters schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:21:
@sypie, ja herstarten heeft geen invloed op het probleem.
Verder vertoont de gsm nog enkele rariteiten zoals niet meer willen verbinden met sommige (gekende) wifinetwerken.
Daarnaast is het een telefoon van het werk en het raarste aan heel de zaak is dat zijn collegas waarvan er sommige ook al op ios16 zitten dit probleem niet hebben.
Backup maken, resetten naar fabrieksinstellingen, en backup terugzetten? Mogelijk iets blijven hangen tijdens de upgrade ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwauters
De IT dienst van zijn werk heeft het opgeloste gerkegen.
het heeft meerdere factory restets en enkele uren trial&error gekost maar het is in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

kwauters schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:09:
De IT dienst van zijn werk heeft het opgeloste gerkegen.
het heeft meerdere factory restets en enkele uren trial&error gekost maar het is in orde
Ik ben erg benieuwd naar de oplossing. Ik heb nu hetzelfde probleem op mijn zakelijke toestel en onze IT afdeling komt er niet uit. Een factory reset is het laatste wat ik wil, gezien het altijd een week kost alle zakelijke instellingen weer goed te hebben.
Pagina: 1