Grove kosten inschatting verbouwing per vierkante meter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 23:08
Wij zijn van plan een huis te gaan verbouwen. Zoiets hebben wij 8 jaar geleden ook gedaan, toen rekende we ongeveer 900EUR per vierkante meter. Dat kwam grofweg goed uit. De situatie is wat veranderd intussen en vraag me af waar ik nu rekening mee moet houden.

Het huis is een monument maar van binnen helemaal caso (150m2). Het dak, de ramen, de kozijnen en de vloeren zijn allemaal al vernieuwd. Wat er nog moet gebeuren is de rest. Alle electra, al het water, een WC, een keuken, na-isoleren vanuit de binnenkant icm stucwerk, afwerk vloeren, afwerk plafonds. Warmtepomp en zonnepanelen laat ik even buiten beschouwing, die kan ik redelijk gemakkelijk inschatten.

Durft iemand een gooi te doen? Wat is de vuistregel tegenwoordig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 10:44

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gooi: inflatietechnisch is 900 nu al 1150 geworden want inflatie. Tel op; tekort aan personeel, tekort aan bepaalde materialen, tekort aan eisen en wensen etc, dus ik weet helemaal niet of je per vierkante of kubieke meter moet gaan rekenen.

Ik kan wel zeggen: maak er 2200 de vierkante meter van; een beetje keuken (incl apparatuur) zie je rustig voor 20K in de showroom staan maar dat is echt geen 9 strekkende meter.

Maar, allicht, had je zelf al een schatting bedacht; zeker omdat je misschien weet dat de vloer wil afwerken met Pietra Firma of met Gamma Tweedekansje...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof