Probleem met Audio - HDMI aansluiting Yamaha RX-V485

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ2358
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-09-2022
Met aansluiten van mijn ASUS laptop op de HDMI 2 aansluiting op de Yamaha, krijg ik wel beeld naar voren echter geen geluid, tevens met een andere Laptop HP ook geprobeerd, hetzelfde probleem.
Zelfs de HDMI (3) aansluiting van de Mediabox (Ziggo-Next) er uitgehaald en in de laptop, nog steeds alleen maar beeld.
...

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Komt het geluid uit de speakers van de monitor (indien aanwezig)? Indien dat het geval is zou ik pagina 99 van de Nederlandse handleiding er eens op naslaan.

[ Voor 100% gewijzigd door FeaR op 19-09-2022 19:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ2358
Ja, totdat ik de HDMI kabel in de laptop had gestoken, daarna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die snap ik niet. Hoe kan je geluid hebben tot je een bron aansluit? Zonder bron is er geen input en dus ook geen audio.

De gehele setup is toch als volgt: bron (laptop) - HDMI - Yamaha - HDMI - monitor? Welke monitor spreken we over? Heeft deze speakers en zo ja komt het geluid daar uit? Iets meer informatie leveren is wel handig als je hulp nodig hebt. Hoe meer informatie hoe beter. Onderstaande deel van de template was er ook om in te vullen en niet om te verwijderen:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Sowieso, hoe staat de instelling waar ik naar link in de handleiding?

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 20-09-2022 20:55 ]

• FJ2358
Sorry dat ik U niet volledig heb geïnformeerd
Ik heb op de Yamaha mijn Sony smart TV aangesloten ARC en de Mediabox op HMDI 3
Op de HDMI 2 heb ik een kabel lopen van de Yamaha, in dit geval naar de Laptop, Laptop geeft beeld en geluid, zodra de HDMI kabel aangesloten wordt heb ik op de TV wel beeld maar geen geluid (ik gebruik het geluid van de Yamaha ook voor de TV)
Hopelijk heb ik het zo iets beter uitgelegd.
Eerlijk gezegd nog niet de Handleiding kunnen raadplegen

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik ga bij deze het topic sluiten. De informatie moet letterlijk uit je getrokken worden. Waarom nu weer een "Sony SMART TV" en niet gewoon het type noemen? Hoe meer informatie hoe makkelijker het trouble shooten wordt. Daarbij verwachten we op GoT enige vorm van eigen inzet en de handleiding lezen is daarin toch wel een eerste. Als laatste, maar zeker niet het minste punt, zie ik je eens in de 24 uur op GoT komen, dit topic bijwerken en daarna weer van GoT vertrekken. Dat is gedrag wat een community niet helpt, we zijn geen helpdesk.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 22-09-2022 07:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.