Advies gevraagd - Netwerk aansluiting in de verkeerde kamer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-08 21:51
Hi allemaal,

Enige tijd heb ik mijn router in de kamer van mijn dochter staan. Sinds afgelopen weekend hebben wij haar kamer opnieuw ingericht met een groter bed. Hierdoor is de kast, waar de router op stond, verplaatst naar de andere kant van de kamer. Nu wil ik graag de router verplaatsen naar mijn kantoor, echter is er op deze verdieping maar een netwerk aansluiting in de wand die vanaf de meterkast beneden komt.

Ik zou graag advies en tips ontvangen over het trekken van een utp kabel van de wand naar de nieuwe kamer (over/achter plinten en door de tussenmuur) of eventueel door een pijp van de meterkast naar een wandcontactdoos. De plattegrond laat zien waar de netwerk aansluiting (groen) zit en waar mijn bureau komt, namelijk aan de wand met stopcontacten (rood).

Verder ben ik ook benieuwd wat voor kabel ik hier voor nodig zou hebben.

Mochten er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

EDIT nav. een aantal reacties:

De modem/router staat in de meterkast beneden, ik gebruik hier de router geleverd door t-mobile.

Ivm. het bereik naar mijn omvormer voor de zonnepanelen op zolder heb ik een netgear nighthawk X3 (had ik nog liggen) als AP op de kamer van mijn dochter neergezet. Dat is de grote kamer waar de netwerkkabel binnen komt. Hier vandaan verbind ik draadloos met de omvormer en via een kabel, die ligt gewoon op de vloer onder de deuren door naar mijn kantoor voor mijn PC.

Dit was uiteraard een tijdelijke oplossing (ligt er inmiddels al een jaar). Maar na het "opnieuw inrichten" van de kamer van mijn docher willen wij binnenkort haar bedje ook ombouwen zodat zij zelf uit bed kan komen. Daarom wil ik van de losse kabel die door de slaapkamer ligt af en dus de router (lees AP) naar mijn kantoor. Daar wil ik mijn PC weer direct verbinden via kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKFRMIjm3pBOrtTP3YCks8A9C58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFd3L8aVclXmwde36zyY5yQy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Razayan op 20-09-2022 16:42 . Reden: meer uitleg gegeven over de situatie ]

Beste antwoord (via Razayan op 20-09-2022 16:50)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ja dat zou kunnen.

Dan moet je het boorgat aan weerszijden van de muur wel even wat uitslijten opzij zodat de kabel geen haakse knik hoeft te maken maar een radius krijgt.

Idem bij de hoeken van de kamer. Beetje afhankelijk van de hoogte van de plint zou ik de kabel onderaan de plint hebben liggen. En waar hij de hoek bereikt een ronding omhoog maken. op ca 2/5e van de hoogte van de plint gaat de kabel vertikaal en stopt ook de plint.
Bij de volgende plint (om de hoek) pak je hem daar op en draai je in de volgende 2/5e terug naar horizontaal (en daarna evt weer naar beneden zodat de kabel onderin kan liggen).

Dan heb je de meeste buigradius in de kabel die je kan krijgen.

Al zou ik het afhankelijk van de precieze plinten en ruimte daarachter mogelijk ook gewoon recht door de hoek trekken. Gaat in de praktijk (tot nu toe) altijd prima.

[ Voor 10% gewijzigd door timberleek op 19-09-2022 17:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

Gezien de plattegrond ga ik er gemakshalve van uit dat het een (redelijk) nieuw huis is. Vaak is er al rekening gehouden voor het trekken van extra kabels door middel van zogenaamde loze leidingen.
Grote kans dat er in de slaapkamer rechtsonder ook zo'n loze leiding zit.

Ga daar eens naar op zoek, vaak zit zo'n leiding achter een afdek- of blindplaat: https://www.praxis.nl/ger...ekramen-blindplaten/f373/

Via de meterkast is een veel mooiere en eenvoudigere oplossing dan kabels langs plinten en door muren te voeren.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Huis is ca. 20 jaar oud, er zitten twee stopcontacten (bij de rode cirkels). Verder nergens in het huis behalve op de plek van de groene cirkel. Daar zit nu een stopcontact voor een netwerkkabel.

In plaats van langs of op de plint zat ik zelf te denken om de plint er af te halen en de achterkant in te frezen voor de kabel. Enige obstakel verder is dan de tussenmuur.

[ Voor 31% gewijzigd door Razayan op 19-09-2022 17:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
Heb je plinten boven? En wat voor soort?

Als je van die rechtopstaande houten plinten hebt, zou je daar misschien een sleuf in kunnen maken (aan de achterzijde, dus eerst van de muur halen) om de kabel doorheen te halen.

Moet je alleen aan de raamzijde nog ergens een gaatje door de muur boren.

Of eventueel de bestaande plint vervangen door een plintgoot (zelfde idee, maar dan off-the-shelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
timberleek schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:27:
Heb je plinten boven? En wat voor soort?

Als je van die rechtopstaande houten plinten hebt, zou je daar misschien een sleuf in kunnen maken (aan de achterzijde, dus eerst van de muur halen) om de kabel doorheen te halen.

Moet je alleen aan de raamzijde nog ergens een gaatje door de muur boren.

Of eventueel de bestaande plint vervangen door een plintgoot (zelfde idee, maar dan off-the-shelf).
Dat is het enige idee wat ik tot nu toe zelf had. Alleen zag ik niet helemaal voor me hoe ik het door de muur ga.
Meest "nette" lijkt mij aan beide kanten van de muur de plint er af en dan achter de plint door de muur heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Waar staat de meterkast? is het mogelijk om een nieuwe kabel te trekken van de meterkast?

Zou je de meterkast in de tekening kunnen plaatsen?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
Ja dat zou kunnen.

Dan moet je het boorgat aan weerszijden van de muur wel even wat uitslijten opzij zodat de kabel geen haakse knik hoeft te maken maar een radius krijgt.

Idem bij de hoeken van de kamer. Beetje afhankelijk van de hoogte van de plint zou ik de kabel onderaan de plint hebben liggen. En waar hij de hoek bereikt een ronding omhoog maken. op ca 2/5e van de hoogte van de plint gaat de kabel vertikaal en stopt ook de plint.
Bij de volgende plint (om de hoek) pak je hem daar op en draai je in de volgende 2/5e terug naar horizontaal (en daarna evt weer naar beneden zodat de kabel onderin kan liggen).

Al zou ik het afhankelijk van de precieze plinten en ruimte daarachter mogelijk ook gewoon recht door de hoek trekken. Gaat in de praktijk (tot nu toe) altijd prima.

[ Voor 10% gewijzigd door timberleek op 19-09-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Razayan schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:21:
Huis is ca. 20 jaar oud, er zitten twee stopcontacten (bij de rode cirkels). Verder nergens in het huis behalve op de plek van de groene cirkel. Daar zit nu een stopcontact voor een netwerkkabel.

In plaats van langs of op de plint zat ik zelf te denken om de plint er af te halen en de achterkant in te frezen voor de kabel. Enige obstakel verder is dan de tussenmuur.
Mijn advies is om een nieuwe kabel aan te leggen van je meterkast naar jouw werkkamer.
Dat is bij benadering ongeveer evenveel werk als het "verlengen" van de aansluiting in de andere slaapkamer.
Je wilt qua fysieke netwerktopologie het liefst een stervorm en niet een daisy chain

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Marc H schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:37:
Waar staat de meterkast? is het mogelijk om een nieuwe kabel te trekken van de meterkast?

Zou je de meterkast in de tekening kunnen plaatsen?
De meterkast bevind zich onder aan de trap, eigenlijk recht onder de douche hoek, deur opent richting de trap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcX_yL2etS-BTNdGzDQSnaKitEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Ry8jNgI6MtwHs0Qc9ylz9oZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Brahiewahiewa schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:51:
[...]

Mijn advies is om een nieuwe kabel aan te leggen van je meterkast naar jouw werkkamer.
Dat is bij benadering ongeveer evenveel werk als het "verlengen" van de aansluiting in de andere slaapkamer.
Je wilt qua fysieke netwerktopologie het liefst een stervorm en niet een daisy chain
Er zijn geen loze leidingen, echter alleen twee wandcontactdozen. Kan ik een netwerkkabel langs deze kabels trekken om daar een wandcontactdoos incl. netwerkpoort te monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Razayan schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:54:
[...]

Er zijn geen loze leidingen, echter alleen twee wandcontactdozen. Kan ik een netwerkkabel langs deze kabels trekken om daar een wandcontactdoos incl. netwerkpoort te monteren?
Nee. Althans er zijn normen die dat absoluut verbieden. En je wilt ook niet ontdekken dat er 230 volt op de utp bekabeling staat; zo onzinnig zijn die normen dus niet

Maar kabelgootje uit de meterkast, langs het plafond, in het trapgat omhoog, door het tussenmuurtje. Dan heb je ter hoogte van de trap een aansluiting in je slaap/werkkamer. Klinkt dat haalbaar?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Brahiewahiewa schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:00:
[...]

Nee. Althans er zijn normen die dat absoluut verbieden. En je wilt ook niet ontdekken dat er 230 volt op de utp bekabeling staat; zo onzinnig zijn die normen dus niet

Maar kabelgootje uit de meterkast, langs het plafond, in het trapgat omhoog, door het tussenmuurtje. Dan heb je ter hoogte van de trap een aansluiting in je slaap/werkkamer. Klinkt dat haalbaar?
Bij twijfel altijd vragen, blij dat ik dat gedaan heb. Die optie valt dus af.

Als ik een kabelgoot zou trekken vanuit de meterkast, dan zou dat op twee manieren kunnen. Via het plafond en dan onderlangs bij de trap naar zolder (oranje op de foto) of via de vloer en dan langs de trap naar de eerste verdieping.

Hoe kan ik dat het mooiste afwerken op de plekken waar ik door de muur heen moet? Dit is wel een makkelijke optie, alleen wel een manier die altijd in het zicht zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERgiYuloC1YeXXZ5XROTy_Pc86M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHIH2WNbFsD9Y15iWesF6Rgc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pP-p_iPgr2JzCd_H4jLYTelTXTA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U2ELvxu1amGS2cvjdjZwKm9B.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Razayan op 19-09-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je boven toevallig laminaat liggen? Zo ja, dan zou je de plinten er af kunnen trekken en de kabel tussen vloer en muur kunnen werken.
Soepele cat5e is prima.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er geen analoge telefoon bekabeling of coax kabel die nog ergens naar boven loopt (naar de ? Daar kun je ook prima 2 of meer keer UTP doortrekken ipv Coax/telefoonkabel.

Netjes afmonteren met UTP contactdoos/dozen en je patcht vervolgens nog keer naar je router.

UTP kan ook prima je telefoniekabel RJ11 vervangen, een RJ11 plugje van een analoog toestel past ook in een RJ45 gat.

[ Voor 19% gewijzigd door akimosan op 19-09-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
akimosan schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:30:
Is er geen analoge telefoon bekabeling of coax kabel die nog ergens naar boven loopt (naar de ? Daar kun je ook prima 2 of meer keer UTP doortrekken ipv Coax/telefoonkabel.

Netjes afmonteren met UTP contactdoos/dozen en je patcht vervolgens nog keer naar je router.

UTP kan ook prima je telefoniekabel RJ11 vervangen, een RJ11 plugje van een analoog toestel past ook in een RJ45 gat.
Dit is reeds gedaan, waar de kabel nu uitkomt (groene cirkel op de foto). De kabel moet naar kamer met de rode cirkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Razayan schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:11:
[...]

Hoe kan ik dat het mooiste afwerken op de plekken waar ik door de muur heen moet? Dit is wel een makkelijke optie, alleen wel een manier die altijd in het zicht zal zijn...
Sorry, kan ik geen antwoord op geven; dit is het territorium van de WAF ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:25
Is het geen optie om de kamers om te wisselen? Dus werken vanuit de kamer waar de netwerk aansluiting al zit. Kamers lijken niet heel erg veel te verschillen in grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je niet door een schacht naar de zolder en vandaar naar beneden? Het hoeft niet de kortste weg te zijn kabel mag max 100m zijn en dat is best heel veel in een huis.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:20
Waarom hebt je een router op de boven verdieping?
Ik neem aan dat de AOP in de meterkast zit en dat je daar je router hebt staan?
Een modem (of het nu coax of dsl is) mag niet meer dan zo'n anderhalve meter van het AOP staan.

Verder vermoed ik dat er van origine een loze leiding naar de grootste slaapkamer ligt waar een utp in getrokken is. Of is dat telefoonkabel?

Als je daar geen utp meer nodig hebt zou ik een nieuwe kabel daarheen trekken en dan doorleggen over (of achter) de plint en door de muur naar de andere kamer.

Heb je in de grootste slaapkamer nog steeds utp nodig dan trek je twee kabels, waarvan je de een in de grote slaapkamer afmonteert en de ander doortrekt naar de andere kamer.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
Ben(V) schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:21:
Een router (of het nu coax of dsl is) mag niet meer dan zo'n anderhalve meter van het modem staan.
1.5m tussen AOP en Modem bedoel je toch?
Tussen modem en router (indien apart) kan gewoon 100m UTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:20
Ja dat bedoelde ik, heb het aangepast in de tekst.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Razayan schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:40:
[...]

Dit is reeds gedaan, waar de kabel nu uitkomt (groene cirkel op de foto). De kabel moet naar kamer met de rode cirkels.
Wat ik zou doen: Een kabel langs de buitenmuur achter de plint langs (of op de plint als je lui bent). Bij de scheidingswand simpelweg door de muur heen boren (achter de plint) en in de volgende kamer weer langs de buitenmuur verder.

Vervolgens de (groene) netwerk WCD vervangen door een exemplaar met dubbele aansluiting. Eén aansluiting gebruiken voor de kabel naar beneden, en één voor de kabel naar het kantoor. Kun je ze met een 20cm patchkabeltje doorlussen, of (mocht je bij de groene cirkel ooit ook weer een aansluiting nodig hebben) daar een switch neerzetten.

Afhankelijk van de indeling van de kamers, kun je ook overwegen om in beide slaapkamers een WCD tegen de tussenmuur te plaatsen, met de ruggen tegen elkaar als het ware, en daarachter het gat boren om ze met elkaar te verbinden. Vervolgens het zelfde trucje toepassen met dubbele WCD en een patchkabel om ze door te lussen.

[ Voor 16% gewijzigd door mcDavid op 20-09-2022 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Misschien ben je een oplossing aan het zoeken voor een niet bestaand probleem.
Is er een reden om de "router" te verplaatsen behalve dat de kast er niet meer is?
Ik neem aan dat je AOP/ISRA/NTU (lees waar je internet binnen komt) niet de slaapkamer van je dochter is.
Waarom niet een AP plaatsen in de slaapkamer van je dochter en wellicht nog 1 op de begane grond indien nodig? Ubiquiti bijvoorbeeld heeft een "in wall" oplossing https://store.ui.com/products/inwall-ap

Wat ik probeer te zeggen.
1: Router in de meterkast
2: AP kamer van jouw dochter
3: AP ergens anders (begane grond)?

Bovenstaande hangt natuurlijk af van de dekking van je wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Kasper1985 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:25:
Is het geen optie om de kamers om te wisselen? Dus werken vanuit de kamer waar de netwerk aansluiting al zit. Kamers lijken niet heel erg veel te verschillen in grootte.
Helaas niet, de kamers zijn al ruim anderhalf jaar ingebruik, de een is echt een stuk groter dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Frogmen schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:43:
Kan je niet door een schacht naar de zolder en vandaar naar beneden? Het hoeft niet de kortste weg te zijn kabel mag max 100m zijn en dat is best heel veel in een huis.
De enige manier terug lijkt mij dan door de verdieping heen en een kabel uit het plafond zie ik niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Ben(V) schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:21:
Waarom hebt je een router op de boven verdieping?
Ik neem aan dat de AOP in de meterkast zit en dat je daar je router hebt staan?
Een modem (of het nu coax of dsl is) mag niet meer dan zo'n anderhalve meter van het AOP staan.

Verder vermoed ik dat er van origine een loze leiding naar de grootste slaapkamer ligt waar een utp in getrokken is. Of is dat telefoonkabel?

Als je daar geen utp meer nodig hebt zou ik een nieuwe kabel daarheen trekken en dan doorleggen over (of achter) de plint en door de muur naar de andere kamer.

Heb je in de grootste slaapkamer nog steeds utp nodig dan trek je twee kabels, waarvan je de een in de grote slaapkamer afmonteert en de ander doortrekt naar de andere kamer.
Iets duidelijker uitgelegd in de OP. Ik gebruik een router als AP op de verdieping ivm. het bereik naar mijn omvormer op zolder. De AP wil ik uit de slaapkamer van mijn dochter omdat deze via een kabel verbonden is met mijn PC in mijn kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
MasterL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:09:
Misschien ben je een oplossing aan het zoeken voor een niet bestaand probleem.
Is er een reden om de "router" te verplaatsen behalve dat de kast er niet meer is?
Ik neem aan dat je AOP/ISRA/NTU (lees waar je internet binnen komt) niet de slaapkamer van je dochter is.
Waarom niet een AP plaatsen in de slaapkamer van je dochter en wellicht nog 1 op de begane grond indien nodig? Ubiquiti bijvoorbeeld heeft een "in wall" oplossing https://store.ui.com/products/inwall-ap

Wat ik probeer te zeggen.
1: Router in de meterkast
2: AP kamer van jouw dochter
3: AP ergens anders (begane grond)?

Bovenstaande hangt natuurlijk af van de dekking van je wifi netwerk.
De reden dat ik het AP wil verplaatsen is dat mijn dochter straks een ander bed heeft waar zij zelf uit kan en ik mijn PC via kabel heb verbonden Deze kabel ligt nu als "tijdelijke oplossing" langs de muur onder de deur door. Het AP zorgt voor dekking op zolder.

Het AP wil ik dus naar mijn kantoor verplaatsen en daar aansluiten op mijn PC zodat er geen kabels meer door kamers liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:59
Via een (WC) ventilatiekanaal naar zolder en dan weer op de betreffende ruimtes in een hoekje naar beneden?
(Achter gordijnen oid een kleine plintgoot)

(of een afvoerkanaal in de keuken en dan achter eventuele kastjes langs via de kruipruimte naar de meterkast)

Vaak is dat een afgetimmerde koof waar je met wat vissen zo van zolder tot in het toilet kunt komen.

Dan kun je eventueel met 1 kabel af en het AP/switchje (Als je een router 'misbruikt' als AP) ook meteen gebruiken voor de extra poortjes en zit dat AP dichtbij je PV omvormer.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 20-09-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
timberleek schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:42:
Ja dat zou kunnen.

Deze optie lijkt mij het meest geschikt, wel wat meer werk maar daar is het resultaat ook naar. Los van een kabel die bij de WCD achter de plint verdwijnt en in het kantoor er weer achter vandaan komt is er nergens verder iets zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Bedankt iedereen voor het meedenken, ik ga de optie van timberleek even uitdenken en kijken of ik ergens tegen aanloop. De overige tips neem ik zeker mee mocht ik ergens anders nog een kabel projectje hebben. En waarschijnlijk ga ik in de toekomst nog een keer verhuizen dus wie weet welke mogelijkheden ik daar wel en niet heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
netheid kost tijd.. (en geld)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Laatst online: 11:58
Op de foto van de trap van de BG naar de 1e etage lijkt het alsof de zijkant van de trap met een plat plintje is afgewerkt. Als je dat plintje eens voorzichtig losmaakt, met een scherp beiteltje of zo, hoeveel ruimte zit er dan tussen de zijkant van de trap en de betonnen muur? Een betonnen muur is nooit helemaal vlak, dus de trap kan heel goed grotendeels wijken en zo een kleine loze ruimte herbergen.
Bij mij was het precies voldoende om twee netwerkkabels in te laten verdwijnen. Een klein stukje heb ik wat hout moeten weghalen met de beitel, maar de plint onttrekt dat allemaalaan het zicht. Aan beide einden kon ik de kabels heel makkelijk uit het zicht wegwerken.

Misschien wordt zo je probleem om kabels weg te werken wat kleiner.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razayan
Skynett schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:56:
Op de foto van de trap van de BG naar de 1e etage lijkt het alsof de zijkant van de trap met een plat plintje is afgewerkt. Als je dat plintje eens voorzichtig losmaakt, met een scherp beiteltje of zo, hoeveel ruimte zit er dan tussen de zijkant van de trap en de betonnen muur? Een betonnen muur is nooit helemaal vlak, dus de trap kan heel goed grotendeels wijken en zo een kleine loze ruimte herbergen.
Bij mij was het precies voldoende om twee netwerkkabels in te laten verdwijnen. Een klein stukje heb ik wat hout moeten weghalen met de beitel, maar de plint onttrekt dat allemaalaan het zicht. Aan beide einden kon ik de kabels heel makkelijk uit het zicht wegwerken.

Misschien wordt zo je probleem om kabels weg te werken wat kleiner.
Thanks, ik zal dit ook eens gaan bekijken voor dat ik echt aan de slag ga.
Pagina: 1