Hoe Netatmo Smart Radiator Valve resetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 13:41
Hoi,

ik heb een aantal Netatmo Smart Radiator Valves in gebruik, maar eentje daarvan heeft recent wat kuren getoond. Hij toonde bijvoorbeeld de verkeerde temperatuur, en ook na aanpassing in de app bleef hij de verkeerde temperatuur tonen.

Daarom wilde ik 'm resetten en opnieuw installeren. Ik heb niks kunnen vinden over factory reset procedure of zo, dus heb ik 'm in de app verwijderd, batterij eruit gehaald en weer erin gezet.

Nu is hij nog in de app te besturen nog is hij als nieuw thermostaat te installeren (hij wordt niet gevonden).

Enig idee hoe nu verder? Van de klantenservice heb ik tot nu toe niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Plug the Relay into a 230V socket using the mains adapter or boiler adapter. The LED should blink five times then go out.
Press and hold the Relay button for 20 seconds. For the first 15 seconds, the LED will blink slowly (glow). Keep pushing the button until the LED stops blinking then blinks quickly five times. HomeKit and Wi-Fi credentials are deleted in this operation
Hierboven staat uitgelegd hoe je de reset moet uitvoeren en wat de schade is / niet is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 19-09-2022 14:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Bedankt, dat had ik ook gevonden, maar ik wil mijn relay helemaal niet resetten, maar een enkele thermostaatkraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
Outerspace schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:52:
[...]

Hierboven staat uitgelegd hoe je de reset moet uitvoeren en wat de schade is / niet is :)
Daarmee reset je de relay, dat is de ontvanger. Zo ver ik het begrijp wil de ts de valve zelf in pairing modus zetten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
mfkne schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:48:
Hoi,

ik heb een aantal Netatmo Smart Radiator Valves in gebruik, maar eentje daarvan heeft recent wat kuren getoond. Hij toonde bijvoorbeeld de verkeerde temperatuur, en ook na aanpassing in de app bleef hij de verkeerde temperatuur tonen.

Daarom wilde ik 'm resetten en opnieuw installeren. Ik heb niks kunnen vinden over factory reset procedure of zo, dus heb ik 'm in de app verwijderd, batterij eruit gehaald en weer erin gezet.

Nu is hij nog in de app te besturen nog is hij als nieuw thermostaat te installeren (hij wordt niet gevonden).

Enig idee hoe nu verder? Van de klantenservice heb ik tot nu toe niks gehoord.
Ik heb in 2020 een nieuw systeem aangeschaft (relay+2 knoppen) en daar 2 knoppen uit mijn vorige woning aan toegevoegd. Ik kan mij niet herinneren dat een reset daarvoor nodig was. Uitgeschreven instructies zijn er AFAIK niet, men verwijst naar de app. Je kunt overigens ook toevoegen via de website.

Ik zou even kijken of hij stiekem niet nog ergens in een andere room staat aangemeld. Zo heb ik ooit problemen gehad met koppeling aan Google Home omdat de relay van mijn vorige woning nog aangemeld stond binnen dat huishouden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Bedankt voor je reactie. In een andere kamer zit hij ook niet aangemeld en via de website kan ik ‘m ook niet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdw2060
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 17:16
hoi, ik heb voor een gelijkaardige vraag een helpdeskticket lopen bij Netatmo, maar voorlopig nog geen antwoord. Heb je ondertussen toevallig gevonden hoe de kranen te resetten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Hoi @kdw2060 ik heb het probleem inmiddels op kunnen lossen - de timing is onzettend belangrijk. Je moet eerst the app in de discovery mode zetten (dus zoeken naar nieuwe kranen), en pas dan de batterij in de kraan zetten. Op die manier kan hij worden gevonden en kun je 'm installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdw2060
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 17:16
dankjewel @mfkne, worked like a charm
Pagina: 1