Hi allen,
Ik zoek een?
Nieuwe voeding
Wat is je budget?
Rond de 100 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige build is als volgt.
Ik gebruik mijn 980 1TB nu als primair opslagmedium. De HDD en "oudere" SSD draaien nu als extra schijven. Afgelopen week heb ik mijn GTX 970 uitgewisseld voor een tweedehands GTX 1070Ti.
Ik heb recentelijk steeds meer last van blue screens als de pc uit slaapstand komt (zelfs voor de GPU upgrade). Daarom vermoed ik dat de voeding (o.a. door ouderdom) aan het eind van zijn leven komt. Tevens is de elektro technologie waarschijnlijk zwaar verouderd.
Ik wil graag binnen een jaar ook de CPU en het moederbord vervangen voor een nieuw exemplaar. Ik verwacht voor een sterke i5 of een equivalent daarvan te gaan. Er zal dus wat rekening gehouden moeten worden met het vermogen van de voeding, aangezien 520W in mijn ogen in de huidige build al aan de ondergrens zit (en dit is een brons voeding dus qua efficientie valt er zeker ook een hoop te winnen). Een GPU upgrade zal er korte termijn niet (meer) inzitten.
Mijn ogen zijn gevallen op deze voeding:
pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart
Is dit een mooie vervanging of zijn er andere modellen die beter presteren/beter zijn dan de Corsair? Hoeweel Watt ga ik nodig hebben in mijn beoogde systeem? Is 750W voldoende?
Ps: ik heb het voedingentopic gezien, echter staan daar veel uiteenlopende meningen voor uiteenlopende situaties. Daarop dit topic; dan kan het iets meer op mijn situatie worden toegespitst.
Pps: niet geheel gerelateerd; maar om er nou een nieuw topic voor te openen vind ik onzinnig. Zal mijn i7 4790K op high settings bij de gemiddelde game mijn 1070Ti bottlenecken of hoef ik me daar niet al te druk over te maken?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik zoek een?
Nieuwe voeding
Wat is je budget?
Rond de 100 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige build is als volgt.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-4790K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 35,- | € 35,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 92,33 | € 92,33 |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide SPEC-02 Red Led | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | Cooler Master Blade Master 120MM/25MM PWM, 120mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 128GB | € 0,- | € 0,- |
Ik gebruik mijn 980 1TB nu als primair opslagmedium. De HDD en "oudere" SSD draaien nu als extra schijven. Afgelopen week heb ik mijn GTX 970 uitgewisseld voor een tweedehands GTX 1070Ti.
Ik heb recentelijk steeds meer last van blue screens als de pc uit slaapstand komt (zelfs voor de GPU upgrade). Daarom vermoed ik dat de voeding (o.a. door ouderdom) aan het eind van zijn leven komt. Tevens is de elektro technologie waarschijnlijk zwaar verouderd.
Ik wil graag binnen een jaar ook de CPU en het moederbord vervangen voor een nieuw exemplaar. Ik verwacht voor een sterke i5 of een equivalent daarvan te gaan. Er zal dus wat rekening gehouden moeten worden met het vermogen van de voeding, aangezien 520W in mijn ogen in de huidige build al aan de ondergrens zit (en dit is een brons voeding dus qua efficientie valt er zeker ook een hoop te winnen). Een GPU upgrade zal er korte termijn niet (meer) inzitten.
Mijn ogen zijn gevallen op deze voeding:
pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart
Is dit een mooie vervanging of zijn er andere modellen die beter presteren/beter zijn dan de Corsair? Hoeweel Watt ga ik nodig hebben in mijn beoogde systeem? Is 750W voldoende?
Ps: ik heb het voedingentopic gezien, echter staan daar veel uiteenlopende meningen voor uiteenlopende situaties. Daarop dit topic; dan kan het iets meer op mijn situatie worden toegespitst.
Pps: niet geheel gerelateerd; maar om er nou een nieuw topic voor te openen vind ik onzinnig. Zal mijn i7 4790K op high settings bij de gemiddelde game mijn 1070Ti bottlenecken of hoef ik me daar niet al te druk over te maken?
Alvast bedankt voor jullie advies.