Toon posts:

Gezocht bluetooth transceiver die met headset kan omgaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53
Ik zoek een?
Ik zoek een BT transceiver waar ik een bedrade headset op kan aansluiten (TRRS), zodat ik kan bellen alsof de headset zelf BT zou hebben.

Wat is je budget?
Staat niet heel vast, ik hoop onder de €50 te blijven.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn best veel (goed te betalen opties) die lijken te doen wat ik wil (zoals deze of deze), maar bij onderzoek blijkt dan dat deze apparaten een interne microfoon hebben die gebruikt wordt, ze ondersteunen niet het gebruik van de microfoon van de headset zelf.

Uit dit reddit draadje komen de FiiO BTR5 en BTR3K als kanshebbers naar voren, maar aangezien FiiO producten een beetje op de audiofielen markt is gericht zijn ze meteen flink duur.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke headset heb je, zijn bij de producent wellicht nog accesoires te vinden die doen wat je wilt?

Ik heb KZ IEM's, daar kun je ook earhooks voor krijgen. Maar ook daar ingebouwde mic.

Zelf ook een tijdje deze in gebruik gehad: https://m.nl.aliexpress.com/item/4000519815987.html
Werkt ook prima, al gebruik je dan ook nog steeds de mic van dat ding. Maar die heeft een kledingclip, dus das niet heel vervelend ofzo.

Uiteindelijk werk ik toch het liefste bedraad heb ik gemerkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47

Creesch

bla bla!

MerijnB schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:48:
Ik zoek een?
Ik zoek een BT transceiver waar ik een bedrade headset op kan aansluiten (TRRS), zodat ik kan bellen alsof de headset zelf BT zou hebben.

Wat is je budget?
Staat niet heel vast, ik hoop onder de €50 te blijven.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn best veel (goed te betalen opties) die lijken te doen wat ik wil (zoals deze of deze), maar bij onderzoek blijkt dan dat deze apparaten een interne microfoon hebben die gebruikt wordt, ze ondersteunen niet het gebruik van de microfoon van de headset zelf.

Uit dit reddit draadje komen de FiiO BTR5 en BTR3K als kanshebbers naar voren, maar aangezien FiiO producten een beetje op de audiofielen markt is gericht zijn ze meteen flink duur.
Ik heb niet direct een goede oplossing voor je (Ik heb zelf een Fiio uBTR die indertijd betaalbaar was, maar deze maakt ook gebruik van een eigen microfoon). Let er alleen wel even op dat de producten die je hebt gelinkt geen zenders zijn, maar ontvangers. Het tegenovergestelde van wat je lijkt te willen.

• MerijnB
The Eagle schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:22:
Welke headset heb je, zijn bij de producent wellicht nog accesoires te vinden die doen wat je wilt?
De Jabra evolve 40. Ik had al eens gekeken bij Jabra, maar daar is niets te vinden. Uiteindelijk is het gewoon een trrs jack, vandaar de zoektocht naar iets generieks.
Uiteindelijk werk ik toch het liefste bedraad heb ik gemerkt.
Ik ook, vandaar de bedrade headset en geen BT headset. Ik gebruik hem achter ook af en toe voor mijn telefoon, en mijn laatste telefoon heeft helaas geen jack meer, dus vandaar dat ik op zoek ben (nee, een usb-c naar jack dongle is vanwege redenen geen optie).
Creesch schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:31:
[...]

Ik heb niet direct een goede oplossing voor je (Ik heb zelf een Fiio uBTR die indertijd betaalbaar was, maar deze maakt ook gebruik van een eigen microfoon). Let er alleen wel even op dat de producten die je hebt gelinkt geen zenders zijn, maar ontvangers. Het tegenovergestelde van wat je lijkt te willen.
Eigenlijk zoek ik een combi van zenden en ontvangen, vandaar dat ik het een transceiver noemde. Vele van deze apparaten (zoals ik linkte) kan je schakelen tussen ontvangen / verzenden, of hebben een handsfree bel functie (maar dan met eigen microfoon zoals die uBTR die je noemt en zijn dus ook transceivers.

Je ziet ook wel dat in specs iets bijvoorbeeld als een receiver benoemd wordt terwijl dat het eigenlijk niet is, dat maakt het zoeken niet makkelijker.

Ik heb ondertussen trouwens via Ali een cheap BT headsetje gekocht als work-around, even kijken of dat wat is, desalniettemin, mocht iemand de perfecte BT transceiver weten hoor ik dat nog steeds graag!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• The Eagle

The Eagle

Je zegt een usb naar jack dongle is geen optie. Ik snap dat de meeste geen mic doen en je dan niet kunt bellen.
Wat als ik je nou zeg dat ik een usb-c dac ken die tweeweg is en je dus je mic kunt blijven gebruiken? Is dat wel een optie? Ik ken je "redenen" niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Welke Jabra evolve 40 heb je btw? Ik zie een mono, stereo en UC versie. Zou zeggen de stereo? :)

• MerijnB
@The Eagle
De rede is dat ik voor data en laden magnetische sluitingen gebruik, en dat ondersteund geen dac.

Het is overigens de stereo versie (uc slaat nergens op zover ik weet).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee