Windows 10

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaass
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoe kan ik een goedkope Windows 10 bemachtigen?

Ik heb een geldige Windows 7 disc, op mijn oude computer geactiveerd en later naar Windows 10 geüpgraded.

Kan ik die Windows 7 nog op de andere computer installeren en op de nieuwe pc naar Windows 10 upgraden?

Lees wel over licentie sleutels online voor een tientje maar is dat wel betrouwbaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit er een licentiesticker op je oude computer? Met die key kun je Windows 10 activeren op je nieuwe computer. Hooguit een belletje plegen naar Microsoft voor de activering.

Als je oude computer een OEM-machientje betreft, zal de licentie in de BIOS/UEFI verwerkt zijn en wordt het een lastig verhaal.

Een 'grijze' goedkope key kopen kan en werkt 99% gewoon. Maar je hebt geen idee hoe die keys verkregen zijn.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Die goedkope keys zijn in de meeste gevallen OEM-keys. Die zijn dus 'geldig', maar niet bedoeld voor losse verkoop, en niet bedoeld om zo zelf te activeren.
Die keys worden niet alleen aan je Microsoft-account gekoppeld, maar ook aan je HWID. Je kan je HDD vervangen, je kan je geheugen vervangen, je kan zelfs je CPU vervangen, maar als je alle drie tegelijk doet dan gaat hij zeggen dat het een andere PC is en is je key niet meer geldig.

Dus als je je PC altijd behoudt zit je met een 'grijze' licentie die volgens Windows wel geldig is maar die je niet op die manier mag toepassen, en als je ooit een significante upgrade of vervanging van je hardware doet dan heb je weer een nieuwe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Pindakaass schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:01:
Hoe kan ik een goedkope Windows 10 bemachtigen?

Ik heb een geldige Windows 7 disc, op mijn oude computer geactiveerd en later naar Windows 10 geüpgraded.

Kan ik die Windows 7 nog op de andere computer installeren en op de nieuwe pc naar Windows 10 upgraden?

Lees wel over licentie sleutels online voor een tientje maar is dat wel betrouwbaar?
Welkom op Tweakers!

Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al gevonden of geprobeerd?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Als je had gezocht, dan had je kunnen zien dat deze vraag veelvuldig voorbij is gekomen. Als ik bijvoorbeeld zoek op Windows 10 Goedkope licentie, dan komen er meer dan genoeg goede resultaten naar boven.

Ik sluit dit topic en wil je vragen om even goed in het beleid te kijken, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart (voor de volgende keer).

Dit topic is gesloten.