Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Airco/WP split-unit die uit staat word ook warm?

Pagina: 1
Acties:

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 22:26
Ik heb2 weken terug een Airco afgemonteerd gekregen, en gister voor het eerst aangezet (anders dan testen) voor warmte. Het is een buitenunit Mitsubishi Heavy, met 3 binnen units.

Nu heb ik ook een warmtebeeldcamera en het valt me op dat wanneer er slechts 2 binnenunits aan staan, de leidingen naar de 3e unit ook warm worden, en de 3e unit zelf is ook een beetje warm. En niet alleen de zijkant met electronica (standbystroom) maar het hele verdampblok is ~2C warmer.

De unit staat echt wel uit. Ik vermoed een kleine interne lek-circulatie, omdat de leidingen natuurlijk wel onder druk staan. Is dit normaal?

En het is natuurlijk niet heel gebruikelijk om een Flir te hebben, en als je er een hebt dan zie je alles en mogelijk teveel. Ik wil niet een zeurklant zijn. Mogelijk doen alle multi-split units in deze situatie licht mee opwarmen. Zijn er andere Tweakers met een multi-split en een IR camera?

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Heeft dit niet de term bleeding? Volgens mij is dit woord in het lucht lucht warmtepomp topic wel eens voorbij gekomen die jou waarneming ook zo vertellen. Hoeft niks ernstigs te zijn overigens, works as designed Misschien.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dit is normaal bij een multi-split en noemt men bleeding, dit is een van de redenen waarom single-splits vaak boven een multi-split worden geadviseerd.

[ Voor 46% gewijzigd door revolution-nl op 19-09-2022 10:37 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 22:26
Ok, bedankt. Als dit gebruikelijk is zet ik het van me af.

Die paar Watt dan de verkeerde ruimte inleggen is geen probleem, de Warmte is in ieder geval al binnen, aan de juiste zijde van de isolatie. Zolang het maar geen indicatie van een foutieve unit is.