Ik mag van mijn werkgever RHCSA gaan doen (en hopenlijk daarna E). Ik heb dan de keuze om het klassikaal te doen, of via elearning. Ik denk dat de eerste wel het beste is, dat is toch de enige manier waarop het echt dedicated is en je verder ook niet echt gestoord kan worden steeds (want we weten allemaal hoe dat meestal gaat).
Ik heb qua cursussen eigenlijk alleen ervaring met Global Knolegde (VMware certificeringen) en vond die altijd heel prettig. Dat is waar nu mijn pijlen op gericht staan.
Als ik in de catalogus ga kijken van wat via werkgever aangeboden wordt, dan staan de volgende smaakjes/merken op de lijst:
Global Knowledge -> "RHCSA Rapid Track Course (RHEL9) (RH199)" - 40H (examen apart)
Eduvision -> "Training Red Hat System Administration" - 35H (examen apart)
Verder werd ik nog verzocht om ook te kijken naar de mogelijkheden bij redhat.com zelf. Dus dat zijn zo'n beetje de opties die er zijn.
Ik werk al een jaar of 10-15 met Linux, voornamelijk Debian en Ubuntu, maar de laatste 5-7 jaar ook veel met CentOS (5/6/7 en even
, en eigenlijk pas het laatste jaar komt ook Red Hat steeds meer om de hoek kijken. Ik heb verder geen enkele Linux certificering. Wel behoorlijk wat praktijk ervaring dus. Het zijn vooral de Red Hat-eigen dingen die ik nog niet goed ken. Ik vermoed dus dat ik daarom zo'n Rapid Track goed moet kunnen doen.
Vraag is dan dus: Global Knowlegde doen, of bij Red Hat zelf? (ik zou het liefst voor iets kiezen wat ik het beste ken).
Ik heb qua cursussen eigenlijk alleen ervaring met Global Knolegde (VMware certificeringen) en vond die altijd heel prettig. Dat is waar nu mijn pijlen op gericht staan.
Als ik in de catalogus ga kijken van wat via werkgever aangeboden wordt, dan staan de volgende smaakjes/merken op de lijst:
Global Knowledge -> "RHCSA Rapid Track Course (RHEL9) (RH199)" - 40H (examen apart)
Eduvision -> "Training Red Hat System Administration" - 35H (examen apart)
Verder werd ik nog verzocht om ook te kijken naar de mogelijkheden bij redhat.com zelf. Dus dat zijn zo'n beetje de opties die er zijn.
Ik werk al een jaar of 10-15 met Linux, voornamelijk Debian en Ubuntu, maar de laatste 5-7 jaar ook veel met CentOS (5/6/7 en even
Vraag is dan dus: Global Knowlegde doen, of bij Red Hat zelf? (ik zou het liefst voor iets kiezen wat ik het beste ken).