Occasion hatchback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:00
Goedemorgen allen,

Na een aantal jaren (6) een bijna 25 jarige auto in bezit te hebben ben ik toch langzaam op zoek naar een vervanging.

De huidige auto heeft weliswaar een relatief lage km stand (150k) en onderhoud dat meevalt (denk aan 3-400 euro per jaar).
Echter zijn er al een aantal dingen die eraan haperen/mij tegenstaan:
- Steeds meer vibraties tijdens het rijden
- Versnellingspook waarvan het rubber het begeven heeft, met ductape vast
- Radio die het niet doet
- Geen airco
- Beginnende roest bij die wielkasten en plekken waar er al eens aanrijding is geweest
- Kofferbak die niet meer open kan (het slot is kapot)
- Een weekendje weg naar het buitenland durf ik met de leeftijd gewoon niet aan.

Verder rijd ik max 10.000 km per jaar, dus niet extreem veel, maar heb ik in de jaren genoeg gespaard om wat nieuws te kopen.

"Eisen":
- Tijdens het rijden weinig geluid van buiten (in de huidige auto moet je wat luider praten om elkaar op de snelweg te verstaan)
- Airco
- Niet ouder dan 2017
- Max 15.000 euro
- Genoeg comfort
- "Sportief", geen racemonster. Maar genoeg
om goed op te trekken en een goed le wegligging. Wegens beperkte ervaring geen idee hoeveel pk/koppel nou goed is.
- Onderhoudsvriendelijk
- Betrouwbaar

Mijn voorkeur gaat uit naar een B segmenten, omdat er niet zo vaak meer dan 2 mensen in zullen zitten. Als het prijsverschil echter nihil is tussen een B en C segmenten dan wil ik ook wel voor de C gaan.

Bij het zoeken op bekende occasion sites kom ik uit op een mix van de volgende B en C segmenters (tussen haakjes mijn mening/bevindingen):
Suzuki Swift Sport (sportief, maar goedkoop interieur en een hoop lawaai van buiten)
Seat Ibiza
Ford Fiesta (staat bekend om zn goede en sportieve wegligging)
Mazda 2
Renault Clio
Toyota Yaris (relatief duur als ik naar een recent bouwjaar zoek)
Kia Rio
Nissan Micra

Ford Focus (goede wegligging, maar naar mijn mening een wat gedateerd interieur)
Seat Leon
Peugeot 308
Hyundai i30
Mazda 3
Kia Cee'd
Toyota Auris (weliswaar hybride, maar relatief zwaar en voor een recenter model krijg je eentje met veel kilometers. En omdat ik niet zoveel ga rijden misschien teveel van het goede)

Private lease is geen optie ivm een hypotheek in de nabije toekomst.

Hebben jullie nog tips/aanbevelingen/ervaring met bovengenoemde auto's of wellicht een andere dat voldoet aan budget en eisen?

(Doorgaan met mijn huidige auto kan ook, echter wil ik zelf graag wel wat nieuws rijden en is ervoor gespaard. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

Opel corsa misschien? Zelfs een opc editie valt nog binnen budget

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21

CeesKees

I rest my Kees

Door jouw eerste “stilte” en betrouwbaarheids eis ben ik geneigd om je een iets andere richting in te duwen.

Denk dan aan een Lexus ct200h.

Als je de 2017 eis ietsje laat zakken kom je mooie exemplaren tegen binnen je budget.

https://www.louwman.nl/aa...business_line/2014/9xdv79

[ Voor 30% gewijzigd door CeesKees op 19-09-2022 07:43 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:57
De echte hot hatches uit dat jaar zijn voor die prijs niet te krijgen, dat zijn de sportieve wagens. Sowieso krijg ik nauwelijks treffers (6) als ik op hatchback, max 17k, min 2017, min 190pk zoek. Laat ik het vermogen zakken naar 164pk dan krijg ik iets meer treffers. Dan kom je op een; AR Giulietta, Ford Fiesta ST, Fiat 500 Abarth.

Besef dat je dus in een hele kleine poule auto's aan het vissen bent in een opgeblazen markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

CeesKees schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:28:
Door jouw eerste “stilte” en betrouwbaarheids eis ben ik geneigd om je een iets andere richting in te duwen.

Als je de 2017 eis ietsje laat zakken kom je mooie exemplaren tegen binnen je budget.

Ik rij zelf een ct200h, maar dat ding kan ik met geen mogelijkheid als "sportief" aanduiden. Vrij zwaar, waardoor hij log aanvoelt. CVT helpt ook niet bij de sportieve beleving. Wegligging is wel prima, sprintjes ook, en bovenal erg zuinig en heerlijk comfortabel uitgerust.Wel veelal met een hoop kilometers op de teller.

Opel astra wat ik eerder noemde lijkt mij meer wat de TS zoekt.2017 en nieuwer is geen probleem met dit budget, ook vaak aangeboden met weinig kilometers. 100PK in een wagen van 1.041 kg komt echt wel van zijn plek.

https://www.autoscout24.n...b9-4f40-99a5-182c75b57eb3

https://www.autoscout24.n...f4-459c-9b51-d3adbddb950c

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 19-09-2022 08:38 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:00
mrc4nl schreef op maandag 19 september 2022 @ 06:51:
Opel corsa misschien? Zelfs een opc editie valt nog binnen budget
Thanks! Die had ik nog niet op mijn lijstje. Ga ik zeker naar kijken.
CeesKees schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:28:

Die had ik inderdaad niet gezien. Moet ik wel wat ouder gaan, maar als er genoeg comfort. Ga hem meenemen en zeker proefrijden.
TheBrut3 schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:04:
De echte hot hatches uit dat jaar zijn voor die prijs niet te krijgen, dat zijn de sportieve wagens. Sowieso krijg ik nauwelijks treffers (6) als ik op hatchback, max 17k, min 2017, min 190pk zoek. Laat ik het vermogen zakken naar 164pk dan krijg ik iets meer treffers. Dan kom je op een; AR Giulietta, Ford Fiesta ST, Fiat 500 Abarth.

Besef dat je dus in een hele kleine poule auto's aan het vissen bent in een opgeblazen markt.
Sportief bedoeld ik niet letterlijk. Dus boven de 150 pk is vaak inderdaad niet binnen mijn budget, zeker icm bouwjaar.
Gaat mij meer om vlot optrekken en sportief onderstel. Zoals bijvoorbeeld de Fiesta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:42
Door je vast te houden aan dit bouwjaar laat je voor dit bedrage en hoop mooi spul links liggen. Zou het persoonlijk bijstellen naar 2014-2015.

Honda civic is een bijzonder fijne en betrouwbare wagen (met goede motor) en dito afwerking. Dan heb je nog de Duitsers. Bijvoorbeeld de Audi A3, MB A klasse, BMW 1 serie, Golf 7 (GTE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 12:16
Mazda 2 heeft volgens mij niet echt een sportief motortje. VAG heeft uit de 1.0 TSI ook nog 115PK weten te persen en dan is het best een vlotte motor, zeker in een B-segment hatchback. C-segment krijg je wel vaak net wat meer kwaliteit en bijbehorende stilte. Ford Focus lijkt aan te sluiten bij je gevoel van een auto.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1