Wat is je budget
Ik wil in het totaal body + tas + objectief maximaal 1500 euro uitgeven.
Wat wil je voor apparatuur kopen
Ik ben momenteel bezig met de fotografie cursus, maar zal hem vooral gaan gebruiken voor fotografie op vakantie / reizen. Dus veel natuur en ook wat in steden.
Wil je foto's maken of filmen?
Hij zal voornamelijk voor fotografie gebruikt worden, maar ik wil er ook mee kunnen filmen.
Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Nee, ik heb een Samsung A52s en een GoPro 4 die voor fotografie / film gebruikt worden momenteel.
Heb je verder nog specifieke eisen?
Ik vind een goede grip ook wel belangrijk. Ik heb kleine handen, en ik heb de Canon RP in mijn handen mogen hebben en die vond ik wel fijn. Ook is spatwaterdicht wel prettig, want tijdens fietstochten kan het wel eens nat worden, en dan wil ik ook nog af en toe een foto maken.
Keuzes
Dan hier de 6 camera's die ik momenteel overweeg:
Alvast bedankt voor het lezen, en het advies.
Ik wil in het totaal body + tas + objectief maximaal 1500 euro uitgeven.
Wat wil je voor apparatuur kopen
- Systeemcamera
- Full frame, eventueel APS-C
- 20 MP+
- Film mogelijkheid, denk dat Full HD wel genoeg is voor mijn doeleinden
- Niet te zware camera/objectief, want zal meegaan met hiken en bikepacking
- Goede autofocus, en stabilisatie in de body zou fijn zijn, maar kan ook in objectief
Ik ben momenteel bezig met de fotografie cursus, maar zal hem vooral gaan gebruiken voor fotografie op vakantie / reizen. Dus veel natuur en ook wat in steden.
Wil je foto's maken of filmen?
Hij zal voornamelijk voor fotografie gebruikt worden, maar ik wil er ook mee kunnen filmen.
Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Nee, ik heb een Samsung A52s en een GoPro 4 die voor fotografie / film gebruikt worden momenteel.
Heb je verder nog specifieke eisen?
Ik vind een goede grip ook wel belangrijk. Ik heb kleine handen, en ik heb de Canon RP in mijn handen mogen hebben en die vond ik wel fijn. Ook is spatwaterdicht wel prettig, want tijdens fietstochten kan het wel eens nat worden, en dan wil ik ook nog af en toe een foto maken.
Keuzes
Dan hier de 6 camera's die ik momenteel overweeg:
- Canon RP en met kitlens Canon RP - Kamera express (1249 euro)
- Sony A6400 en op kamera express Kamera Express - A6400 met de volgende Sigma 18-50MM totale prijs (1449 euro)
- Fujifilm X-S10 en bij Kamera Express (totaal 1499 euro)
- Sony A7 II en op Kamera Express als starter kit (totaal 1199 euro)
- Canon EOS R10 en op Kamera Express (totaal 1389 euro)
Alvast bedankt voor het lezen, en het advies.