Facebook geeft te algemene meldingen na Softwareupdate iPad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:19
Bij het IH Beleid zie ik dat bepaalde Facebook vragen niet mogen. Ik heb net even gezocht op het woord 'Facebook' binnen het forum en kom bij vragen over Facebook die wél mogen deze categorie het meeste tegen, dus doe ik toch een poging.

Afgelopen week heb ik zowel op mijn telefoon als op mijn iPad gedonder gehad met de Facebook app. Op de telefoon stopte hij telkens. Nadat ik via 'Instellingen', 'Apps', 'Facebook', 'Opslag' de knop 'Gegevens wissen' had gebruikt en opnieuw met mailadres en wachtwoord was ingelogd was dit opgelost.
Later in de week wilde ik de iPad updaten naar iPadOS 15.7, maar voor dit kon moest ik een aantal apps verwijderen. Dit omdat mijn iPad van 2016 is en deze al zo vol zit dat een aantal apps verwijderen noodzakelijk was om de 2,11 GB die voor de installatie nodig was vrij te maken.
Na de installatie heb ik de app weer opnieuw kunnen installeren.

Waar ik nu tegenaan loop is dat de Facebook meldingen op de telefoon en de iPad niet 1 op 1 gelijk zijn. De iPad geeft als iemand op een bericht van mij reageert of voor het betreffende bericht de 'vind ik leuk' knop gebruikt een algemene melding, namelijk: 'Je hebt een nieuwe melding'.
Op de telefoon krijg ik de melding: 'Jan Janssen (fictieve naam) heeft gereageerd op je bericht' of 'Jan Janssen vind je bericht leuk'.
Het gaat hier dan om de (push)berichten die de telefoon/iPad krijgt als de Facebook-app niet in gebruik is.

De meldingsinstellingen op de iPad en de telefoon staan gelijk. Nou is dit misschien niet de juiste weg omdat dit voornamelijk gaat over waar je pushmeldingen, SMS-berichten en/of e-mail berichten van wilt ontvangen. Ik zou alleen niet weten waar ik kan aangeven dat de iPad persoonlijke meldingen moet geven (dat die dus ook zegt Jan Janssen heeft gereageerd op je bericht in plaats van Je hebt een nieuwe melding).

Hebben jullie een idee waar ik dit kan wijzigen binnen de Facebook app? Of is het wellicht met iPadOS 15.7 een bekend probleem dat die alleen aangeeft 'Je hebt een nieuwe melding'?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Begrijp ik goed dat we de eerste twee paragrafen kunnen overslaan, als zijnde niet relevant voor de vraag?

Ik doe niet aan FB-app dus in het algemeen: heb je de instellingen in zowel de app, als in iOS gelijk gesteld voor beide? Wat zijn de versies van de app zelf, zijn die gelijk?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fifagek gezien dit in de app van Facebook op iOS lijkt te zitten, verhuis ik je topic even naar ons Apple hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17
Ik ben niet bekend met iphones/ipads/ios, maar zou denken aan iets van privacy en meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op je iPad ga je naar Instellingen > Notificaties. Dus niet in de Facebook app, de instellingen van ed iPad zelf.

Daar kan je instellen of je previews je krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
Dit klinkt alsof je iPad, wanneer gelocked, geen previews laat zien. Op je iPhone zie je deze wel, waarschijnlijk simpelweg omdat je, wanneer je naar het scherm kijkt, deze unlocked met FaceID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:19
F_J_K schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:00:
offtopic:
Begrijp ik goed dat we de eerste twee paragrafen kunnen overslaan, als zijnde niet relevant voor de vraag?

Ik doe niet aan FB-app dus in het algemeen: heb je de instellingen in zowel de app, als in iOS gelijk gesteld voor beide? Wat zijn de versies van de app zelf, zijn die gelijk?
Ik laat aan u zelf over of u de eerste twee paragrafen overslaat. Ik wilde met de eerste paragraaf alleen maar zeggen dat ik het IH beleid in de categorie waar die eerst stond gelezen had. Maar dat ik toch een poging wilde doen omdat ik in die categorie ook andere Facebook-vragen tegen kwam.
Met de tweede paragraaf wilde ik de voorgeschiedenis aanduiden. Dat hij al enkele dagen 'stopte' en dat ik de gegevens al gewist had. Wellicht had iemand dat als antwoord gegeven.
rens-br schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:40:
@Fifagek gezien dit in de app van Facebook op iOS lijkt te zitten, verhuis ik je topic even naar ons Apple hoekje.
Helemaal goed. Dat is inderdaad een betere categorie.
Echter wilde ik vorige week het verschil aanduiden tussen de Android (Samsung Galaxy S7) en IOS (I-pad Air 2) dus vandaar dat ik de categorie gekozen had waar die in eerste instantie stond.

Overigens lijkt het probleem te zijn opgelost. Vorige week dinsdag kreeg ik een update waarin letterlijk stond 'We hebben de app bijgewerkt om iOS 16 en widgets op het vergrendelingsscherm te ondersteunen'. Vandaag heb ik ook weer een melding gehad dat Facebookvriend Franka een bericht van een zekere Sandra gedeeld heeft. Eerder deze week kreeg ik de melding Corine vind je bericht op de tijdlijn van Emma leuk.
De vorige keer dat ik de mededeling 'je hebt een nieuwe melding' (algemeen) kreeg was op een bericht (vakantiefoto's) dat ik zelf op Facebook gezet had. Echter sinds dat bericht heb ik niets meer op Facebook geplaatst. Ik ben niet iemand die iedere 'scheet' op Facebook zet. Of het dus ook werkt als mensen mijn bericht liken of daarop reageren weet ik niet. Eigenlijk ga ik daar wel vanuit!
Pagina: 1