Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Videokaart die weer 10 jaar mee kan
Wat is je budget?
Zo laag mogelijk, vind €200 wel genoeg. 2e hands is ook een optie
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ben er niet echt in thuis.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft een desktop pc die gebruikt wordt voor kantoortaken. Soms doe ik ook wat aan videobewerking, daarvoor was mijn huidige videokaart snel genoeg.
Momenteel heb ik een: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5
Nu heb ik steeds vaker dat het beeld vast loopt of uit gaat. Als dat gebeurd hoor ik de videokaart fan onregelmatig draaien (lijkt naar 50% te gaan, dan weer 10% en zo heen en weer continu)
Ik vermoed dat de videokaart aan zijn einde raakt na 10 jaar. De rest van het systeem is door de jaren bijgewerkt, maar de videokaart niet. (deze is eigenlijk terug geplaatst, omdat de huidige processor een GPU heeft).
De rest van de desktop setup is:
Nu weet ik niet zeker of het echt de videokaart is die nu op raakt. Wellicht is hier een test voor?
Ik ga ook eerst even een nieuwe Windows op het systeem installeren, de laatste updates wilde hij namelijk ook niet meer draaien, mogelijk ligt daar ook een oorzaak. Desalniettemin kan het geen kwaad om alvast uit te zoeken wat een goede vervangings-videokaart is.
Zelf dacht ik aan de volgende opties:
- Nvidia GTX 1050 (evt ook 2e hands goed te vinden)
- MSI Radeon RX550 (ook 2e hands)
Dit zijn wat oudere kaarten die ooit misschien 200-400 hebben gekost. Nieuw lijkt me onzin voor mijn gebruik. Wat zou jullie advies hierin zijn? Zijn er bepaalde merken die beter presteren in combinatie met mijn desktop?
Ik zoek een?
Videokaart die weer 10 jaar mee kan
Wat is je budget?
Zo laag mogelijk, vind €200 wel genoeg. 2e hands is ook een optie
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ben er niet echt in thuis.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft een desktop pc die gebruikt wordt voor kantoortaken. Soms doe ik ook wat aan videobewerking, daarvoor was mijn huidige videokaart snel genoeg.
Momenteel heb ik een: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5
Nu heb ik steeds vaker dat het beeld vast loopt of uit gaat. Als dat gebeurd hoor ik de videokaart fan onregelmatig draaien (lijkt naar 50% te gaan, dan weer 10% en zo heen en weer continu)
Ik vermoed dat de videokaart aan zijn einde raakt na 10 jaar. De rest van het systeem is door de jaren bijgewerkt, maar de videokaart niet. (deze is eigenlijk terug geplaatst, omdat de huidige processor een GPU heeft).
De rest van de desktop setup is:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 232,19 | € 232,19 |
1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Plus Max | € 84,04 | € 84,04 |
1 | Ventilatoren | Noctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm | € 13,85 | € 13,85 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 75,95 | € 75,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 540,83 |
Nu weet ik niet zeker of het echt de videokaart is die nu op raakt. Wellicht is hier een test voor?
Ik ga ook eerst even een nieuwe Windows op het systeem installeren, de laatste updates wilde hij namelijk ook niet meer draaien, mogelijk ligt daar ook een oorzaak. Desalniettemin kan het geen kwaad om alvast uit te zoeken wat een goede vervangings-videokaart is.
Zelf dacht ik aan de volgende opties:
- Nvidia GTX 1050 (evt ook 2e hands goed te vinden)
- MSI Radeon RX550 (ook 2e hands)
Dit zijn wat oudere kaarten die ooit misschien 200-400 hebben gekost. Nieuw lijkt me onzin voor mijn gebruik. Wat zou jullie advies hierin zijn? Zijn er bepaalde merken die beter presteren in combinatie met mijn desktop?