Suggestie laptop fotobewerking en school max 2000E

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniskruse
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-04 16:48
Wat ga je met je laptop doen?
Het hoofdgebruik zal schoolwerk zijn, daarnaast zal ik de laptop gebruiken voor foto bewerking via lightroom. gamen is geen vereiste, zwaarste wat er mogelijkerwijs op komt is minecraft.

Wat is je budget?
Maximaal 2000euro, mocht er een van 2100 zijn dan is het te overwegen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, als student zal ik de laptop dagelijks heen en weer slepen. Op dit moment gebruik ik een microsoft surface van ongeveer 2kg dus dat kan nog, maar maximaal 2,5kg

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op dit moment geen voorkeur, heb zelf een beetje rond gekeken en zit zelf te denken aan de gigabyte aero 5 XE4 (E1799).
Ook zag ik de gigabyte aero 16, lichter en mischien dus handiger. helaas zijn ze in NL nog bijna nergens dus heb ik geen goed idee van de prijs.
Apple valt af voor mij omdat ze simpelweg te duur zijn.

Hardware

Waar ik zelf naar zoek is in iedergeval een:
i7-12e generatie
16gb ram, ddr4 of ddr5 maakt voor mij niet veel uit
minimaal 512gb SSD
Videokaart, weet hier zelf weinig van wat nodig is voor lightroom, zat te denken aan nvidia rtx 30-series
accu die minimaal 5-6 uur mee gaat.
4k scherm, het liefst oled ivm de fotos, echter zal dit aanslag op de accuduur zijn.

Zelf ook al gekeken naar lenovo, HP en Asus maar zag niet veel bijzonders. Mischien hebben jullie nog leuke suggesties :)

[ Voor 9% gewijzigd door denniskruse op 18-09-2022 18:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Heb je de Lenovo Yoga Slim 7 Pro X al eens bekeken? Er is een AMD versie voor 1999 met 32GB DDR5, een Ryzen 9 en een 3050. Het scherm is geen OLED maar verder wel erg goed. En wel mat. Een OLED scherm is altijd glanzend. Het is een 14,5" scherm met een resolutie van 3072x1920 en 120Hz

pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 ProX 14ARH7 (82TL004TMH)

Dit staat er in de specsheet over het scherm en dat ziet er volgens mij wel veelbelovend uit:
14.5" 3K (3072 x 1920) PureSight IPS, 400 nits,
ΔE<1 (average) Hardware Calibrated,
100% sRGB Color Space and Volume, 120Hz
Adaptive Refresh Rate, 16:10, Dolby Vision®,
TÜV Low Blue Light Certification,
NVIDIA® G-SYNC™

https://psref.lenovo.com/...ARH7_AMD_datasheet_EN.pdf

https://psref.lenovo.com/..._ProX_14ARH7?M=82tl004tmh

Ik zie ook dat deze dus qua garantie ook fijn is voor school:
2Y Premium Care with Onsite upgrade from 2Y Courier/Carry-in (5WS0T73704), CO2 Offset 1 ton (5WS1H38504)

Dan heb je dus next business day onsite garantie. Want voor school wil je je laptop natuurlijk niet een paar weken kwijt zijn als er wat mis mee is.

• denniskruse
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-04 16:48
Dankje voor de suggestie.

Ik had deze nog niet gezien.
Echter (zie nu dat ik het niet genoemd heb excuus) voor foto's is een 100% adobeRGB scherm wel fijner.
in vergelijk met een i7 12e gen, is de amd dan niet een tikkie slechter of zou dit voor mij niet veel uitmaken?