[PC] Sins of a Solar Empire 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Sins of a Solar Empire 2 is aangekondigd! Laten we dit topic gebruiken om elkaar op de hoogte te houden van het laatste nieuws. :)

https://www.sinsofasolarempire2.com/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het spel komt 15 augustus uit op Steam: https://store.steampowere...ins_of_a_Solar_Empire_II/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:16
kan niet wachten om het te spelen, had al wat video's gezien van Rimmy die het speelt en lijkt me echt leuk

Heb het vorige deel ook veel gespeeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het spel is nu te koop op Steam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiM8aqu6tJ6hGV4WE5Sn9kZ1gZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVePwItwpz2Hc2S8cOZgKa9t.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
hoe speelt het tegen de AI?
is hij competent en kan het een uitdaging zijn?
Of arriveerd hij met hersenschade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:21
Net eerste potje afgerond (Oeps tijd over het hoofd gezien, morgen werken..) .. maar dat is een goed teken.

Echt alles is verfijnd t.o.v Sins Rebellion. Vooral de UI en de handigheidjes erin. Maar ook de charme dat je meer customizable opties hebt bij je capital ships en titan. Dat vond ik zelf altijd vet aan Sins en is nu dus een stuk uitgebreider.

De roterende planeten kun je aan en uit zetten en ik vind het zelf een leuke tactische toevoeging.

Ik kijk persoonlijk het meeste uit naar de 4e factie DLC, maar dat zal nog even duren.

Voor nu is dit absoluut de beste versie van Sins tot nu toe. Zin om meer potjes te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
Inverted_World schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:42:
Net eerste potje afgerond (Oeps tijd over het hoofd gezien, morgen werken..) .. maar dat is een goed teken.

Echt alles is verfijnd t.o.v Sins Rebellion. Vooral de UI en de handigheidjes erin. Maar ook de charme dat je meer customizable opties hebt bij je capital ships en titan. Dat vond ik zelf altijd vet aan Sins en is nu dus een stuk uitgebreider.

De roterende planeten kun je aan en uit zetten en ik vind het zelf een leuke tactische toevoeging.

Ik kijk persoonlijk het meeste uit naar de 4e factie DLC, maar dat zal nog even duren.

Voor nu is dit absoluut de beste versie van Sins tot nu toe. Zin om meer potjes te spelen.
hahah, heb al een tijd niet meer gehad dit ik de nacht door game vroeg wel eens gedaan met vreinden bij grote Lan-Xbox party waar we met ze 4 aan het game waren
ouders afvragen waarom ik de TV en Xbox meenaam in mij auto

Heb het spel ook gekocht, vindt inderdaad erg leuk, vondt deel 1 echt geweldig met de mod communitie hoop dat er straks weer mooie grote mods uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
samlans schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

hoe speelt het tegen de AI?
is hij competent en kan het een uitdaging zijn?
Of arriveerd hij met hersenschade?
Ik heb nog geen verschil gemerkt ten opzichte van deel 1. Sowieso vormen de hogere difficulty levels altijd wel een uitdaging omdat ze cheaten (lees: gratis resources krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2a4oI3fxwGiOcMO0pGWdJ69y16A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xK1XHajFwz70iOASqEOEoWZh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYdXrFdWCIL-sev5zkHw-0XRu2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6z3nBRKfHsY2rh0E26nSgUCs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQXbOb0WrRFltaIz4Y9RbG-FMzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cgO2YdXVukHSHEQ72opNrH4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4oxqdR6BPhOZve-D9BMIt8Tfdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhutnZM76xJQQjMgGpTfh9J8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQQ4NKIpHKGUFg9Sg8wN84hRgt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtHh2hGpr7VRsx4q1dJ1PTOY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
Het spel ziet er wel echt vet uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Teaser voor Star Trek Armada 4 total conversion mod:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
ziet er vele belovend uit,
Kan niet wachten tot de Star wars en Halo mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Leuke game, wel even wennen dat de asteroids nu onderdeel zijn van Civ tier 2. Daarnaast is de tech tree IMO wat minder overzichtelijk, wat deels gecompenseert wordt door het feit dat de game nu de benodigde techs gaat uitvoeren wanneer je iets wil bouwen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen een keer gespeeld met de 3 factions. De TEC hebben als unieke mechanic een systeem van trading waarbij ze deze keer de enige zijn met trade posts maar daarmee ook een aantal instelbare punten verdienen die de speler kan wisselen tussen credits, metal en crystal.

De Advent hebben spells zoals visie op een systeem of een recall. Hiervoor is er een orbital gebouw dat je talent points geeft en spellpower gaat via focus.

De Vasari hebben een tijdelijke bonus die effect heeft na een jump. Hoe meer orbital resonaters des te meer talent points je kunt besteden. Bijvoorbeeld voor meer damage of speed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 16:17
Deze game loopt zo geweldig goed, heerlijk dat deze eindelijk gebruik kan maken van alle CPU cores en meer als 4GB geheugen. in SINS 1 was toch echt een grote hinder als er erg veel op de map gebeurde.

Gisteren een MOD geprobeerd die de fleet supply naar 4800 supply vergroot en een MOD die de Orbital miners voor de astroids niet bij de Logistic slots telt.

Richting mid game met 7 unfair enemies waar een aantal 3000+ fleets op de map rond gingen en er flink gevochten werd had ik nog steeds geen enkele stutters of freezes. Heerlijk om af en toe achterover te zitten en te genieten van de battle die zich voor je ogen ontpopt.

Ik hoop dat ze iets moois van de campaign kunnen maken en een leuk 4de ras toe kunnen voegen met de geplande DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 11:05
D3LTTA schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:01:

Gisteren een MOD geprobeerd die de fleet supply naar 4800 supply vergroot en een MOD die de Orbital miners voor de astroids niet bij de Logistic slots telt.
Ja, dit vond ik wel een dingetje, maar om daar nou een MOD voor te installeren hoeft van mij ook weer niet. Ik speel liever het spel zoals het aangeboden wordt. Ik zie het dan als cheaten 2.0. :X Eigen keus natuurlijk.

Na de update viel mij op dat geleerde techs nu vervaagd worden ipv alleen het gouden randje, ik weet niet of ik hier aan kan wennen. Heb nog niet gekeken of dit een HUD opties is oid.

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Highfeed schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:00:
[...]

Na de update viel mij op dat geleerde techs nu vervaagd worden ipv alleen het gouden randje, ik weet niet of ik hier aan kan wennen. Heb nog niet gekeken of dit een HUD opties is oid.
Misschien dat ik nog moet wennen, maar ik vind sowieso de tech tree minder overzichtelijk dan in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
g0tanks schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 04:46:
[...]

Misschien dat ik nog moet wennen, maar ik vind sowieso de tech tree minder overzichtelijk dan in deel 1.
Je bent niet de enige, dacht eerst dat het aan mij lag en gewoon weer in moest komen.
Maar vergelijking met de ouwe is het wel minder overzichtelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
g0tanks schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 04:46:
[...]

Hij is mega onoverzichtelijk doordat ze het verticaal in 5 stukken hebben gehakt en de horizontale lijnen geen duidelijke groepen meer vertengewoordigen. Echter werk je daar makkelijk omheen met het zoekvakje. Dus bijvoorbeeld 'metal' en je ziet direct alles dat je metal gaat verhogen. Helaas zit er (nog) geen filter in voor planet items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sdk1985 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Hij is mega onoverzichtelijk doordat ze het verticaal in 5 stukken hebben gehakt en de horizontale lijnen geen duidelijke groepen meer vertengewoordigen. Echter werk je daar makkelijk omheen met het zoekvakje. Dus bijvoorbeeld 'metal' en je ziet direct alles dat je metal gaat verhogen. Helaas zit er (nog) geen filter in voor planet items.
Oops blijkbaar kun je de view wisselen tussen compact view en per categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
sdk1985 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 00:37:
[...]

Oops blijkbaar kun je de view wisselen tussen compact view en per categorie.
?
in de optie? dan moet ik even goed zoeken, helemaal niet goed gekeken, zou wel prettig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
samlans schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:08:
[...]

?
in de optie? dan moet ik even goed zoeken, helemaal niet goed gekeken, zou wel prettig zijn
Knopje links boven in de tech tree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Productieve game met @Highfeed tegen unfair ai:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhGa1qyyo-WqbvjSZ74F9CVMoMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Ax9z5fC9a8RkPoUnTBX90u6.png?f=fotoalbum_large

Begin de game steeds beter te begrijpen en daarmee wordt hij stiekem ook steeds leuker. Zo heb ik ontdekt dat sommige schepen PD guns hebben (point defence) die raketten neerhalen. Heel belangrijk om te weten wanneer je wordt aangevallen door een missile spam, maar ook heel handig in het begin bij derilicts waardoor je effectief de zwaardere units kunt negeren omdat je toch alle raketten neer haalt.

Het armor/pierce/crippled hull systeem zit ook goed in elkaar. Zo bleek tijdens de achievement 'win met alleen capitol ships' dat de akan battlecruiser echt 0 damage doet. Wat blijkt die heeft geen pierce, en zolang iemand armor heeft werkt dat samen met de armor strength als damage verlagend. Vandaar dat een Kol battleship met zijn 2 stralen die pierce 600 hebben dus wel werkt; die negeert de armor penalty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 11:05
Ik vind er ook wel leuke achievements tussen zitten, dit spel geeft je in mijn ogen een hoop speel uren. De achievement dat je geen Civilian mag researchen lijkt me solo wel moeilijk. Dan moet je wel een map hebben met genoeg astroids ander kan je weinig doen.

Overigens blijkt dat je bepaalde Civilian wel moet researchen die wel is toegestaan voor de achievement, dus lees even goed in de War research tree welke dat zijn! En sla het spel even op voordat je de laatste vijand verslaat, mocht je toch de verkeerde research gedaan hebben kan je het iig opnieuw proberen.

Voor de rest moet ik zelf wat sneller en logischer zijn in het bouwen van mijn empire op Unfair AI. Ik heb toch altijd weer @sdk1985 nodig om mijn reet te redden in het begin. :P

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
sdk1985 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 01:36:
Het armor/pierce/crippled hull systeem zit ook goed in elkaar. Zo bleek tijdens de achievement 'win met alleen capitol ships' dat de akan battlecruiser echt 0 damage doet. Wat blijkt die heeft geen pierce, en zolang iemand armor heeft werkt dat samen met de armor strength als damage verlagend. Vandaar dat een Kol battleship met zijn 2 stralen die pierce 600 hebben dus wel werkt; die negeert de armor penalty.
Wat is een goede ratio van TEC capital ships om die achievement te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
g0tanks schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:17:
[...]

Wat is een goede ratio van TEC capital ships om die achievement te halen?
Hangt beetje van de situatie af maar dus uberhaupt niet meer dan 1 stuks Akan per fleet (ivm de grote range van de bonus). Kol gaat het meeste damage doen tegen andere battleships en dunov houdt de boel in leven. Maar moet je tegen defences vechten dan blijft Mazra vaak buiten de range en die slopen planeten snel. Sova is vooral in het begin sterk tegen neutrale partijen (ivm de missile batteries die vrijwel alle agro krijgen).

Even pro tip: de Dunov kun je net als de sova carrier een ability geven dat hij +10 strike craft krijgt. Dat tikt aardig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Nog 1 achievement te gaan: 100 uur spelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNZnm_GUi4F-jFOqLSCTlKG8VQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AT1yYEufdp0kmeKoLW3oVpPc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Wellicht handig te weten, van de point defence op de carrier zitten er 4 achterop die geen line of sight naar voren hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IEXDaQZN_DTZuo9dP_oN2MSxGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3z9qJO38F3fG8TzIvHbBWVLB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
sdk1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 00:51:
Wellicht handig te weten, van de point defence op de carrier zitten er 4 achterop die geen line of sight naar voren hebben:

[Afbeelding]
Wacht wat, wie heeft dat ooit bedacht 8)7
die konden wel iets tacticers geplaatst worden

Ben nu benieuwd naar de andere schepen met rare plaatsing van wapens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
voor de mensen die dit ook spelen, hebben jullie mods active?
ik heb alleen verschillende maps gedownload, maar wacht voor de mods eigenlijk op de grote conversie mods zoals Halo en/of star wars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 16:17
samlans schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:31:
voor de mensen die dit ook spelen, hebben jullie mods active?
ik heb alleen verschillende maps gedownload, maar wacht voor de mods eigenlijk op de grote conversie mods zoals Halo en/of star wars
Ik gebruikte eerst een mod om de fleet supply wat op te schroeven maar dat zit tegenwoordig als instelling in de game. Helaas zouden ze defenses mee moeten schalen als de fleetsize vergroot word. In late game tegen nightmare AI met een fleetsupply van 3000 wat nog niet eens de grootste fleet size is hadden mijn dubbele starbases als TEC Enclave geen enkele nut.
Daarnaast gebruik ik meestal een mod voor zero slot extractors zodat deze geen logistics slot in beslag nemen.

In Oktober heb ik een mod gebruikt waarbij je een als TEC separatists kon spelen, dit TEC ras begint elke game met een damaged titan die je d.m.v research moest upgraden maar helaas werkt deze al een aantal updates niet meer.

Het probleem bij veel MODS en mappacks voor mij persoonlijk is dat de veranderingen die ze maken allemaal direct zo extreem zijn; Mega grote fleets, 500+ planet maps, overpowerd titans, overpowerd starbases, Er zijn maar weinig mods die voor mij de goude middenweg nemen. Ik zou bijvoorbeeld graag een Mod hebben waarbij ik beide titans zou kunnen maken maar dan kom ik al uit op mods die zoveel meer ingame veranderen die ik eigenlijk niet wil.

Ik speel graag 5v5 maps of 3v3v3 maar als fleet supply op meer dan 3000 staat gaat mijn game richting mid-late game langzaam aan het toch wel zwaar krijgen, Ik heb ondertussen niet meer de beste hardware erin zitten maar met een 13700K en 4090 vraag ik mij soms af hoe mensen die enorme Fleetsizes uberhaupt spelen op hun PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
D3LTTA schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:50:
[...]

Ik gebruikte eerst een mod om de fleet supply wat op te schroeven maar dat zit tegenwoordig als instelling in de game. Helaas zouden ze defenses mee moeten schalen als de fleetsize vergroot word. In late game tegen nightmare AI met een fleetsupply van 3000 wat nog niet eens de grootste fleet size is hadden mijn dubbele starbases als TEC Enclave geen enkele nut.
Sowieso zijn de defenses in deel 2 vrij zwak. Ik zou graag zien dat ze een buff krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
D3LTTA schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:50:
[...]

Daarnaast gebruik ik meestal een mod voor zero slot extractors zodat deze geen logistics slot in beslag nemen.

In Oktober heb ik een mod gebruikt waarbij je een als TEC separatists kon spelen, dit TEC ras begint elke game met een damaged titan die je d.m.v research moest upgraden maar helaas werkt deze al een aantal updates niet meer.

Het probleem bij veel MODS en mappacks voor mij persoonlijk is dat de veranderingen die ze maken allemaal direct zo extreem zijn; Mega grote fleets, 500+ planet maps, overpowerd titans, overpowerd starbases, Er zijn maar weinig mods die voor mij de goude middenweg nemen. Ik zou bijvoorbeeld graag een Mod hebben waarbij ik beide titans zou kunnen maken maar dan kom ik al uit op mods die zoveel meer ingame veranderen die ik eigenlijk niet wil.

Ik speel graag 5v5 maps of 3v3v3 maar als fleet supply op meer dan 3000 staat gaat mijn game richting mid-late game langzaam aan het toch wel zwaar krijgen, Ik heb ondertussen niet meer de beste hardware erin zitten maar met een 13700K en 4090 vraag ik mij soms af hoe mensen die enorme Fleetsizes uberhaupt spelen op hun PC.
Heb het zelfde mis zoms ook een goude midweg, sommige mappen zijn wel leuk en heb er zelf ook mee zitten exerimenteren

De groter supply gebruik ik eigen niet met meer dan 8 players, want hij heeft het echt zwaar later in de game, heb het gevoel dat 1 dat nooit had, maar misschien omdat ik pas SOS Rebellion ging spelen vanaf 2016.

enige mod die ik tijd had gebruikt is de garrison mod, die alle factions de TEC enclave garrison tech gaf, en de TEC enclave een sterke upgrade in de tech-tree.
Maar na een update bricked deze hem en hadden ze geen supply cap meer en bleven ze bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
g0tanks schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Sowieso zijn de defenses in deel 2 vrij zwak. Ik zou graag zien dat ze een buff krijgen.
Heb gevoel dat ze alleen redelijk zijn als ze allemaal cluster zijn bij elkaar waardoor ze het meeste kunnen doen,maar ze mogen inderdaad een kleine tweak gebruiken, wil ook niet meteen dat ze overpower worden.
Pagina: 1