Vloerbedekking trap verwijderen, jute en nog een laag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 18:13
Goedemiddag!

Ik ben bezig de trap te ontdoen van vloerbedekking ( al gelukt)
Maar daarna zitten er nog twee lagen op, een soort jute en daarna nog zoiets als schuimrubber, mss voor demping ofzo.

Die twee lagen zijn er enorm moeilijk vanaf te krijgen, wie heeft een tip?
Ik gebruik nu plamuurmes, verfschraper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgaSi6BAz_zPR2uJKBdCXjgc7Y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZP0z8ZTlsWqpiNqVR19zu4BB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewWDOKLh9bQbye0Hv5mE8uOUiHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2IBQATB6V7YFrCWp897u2nM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3i7eZe3BSO5AsNW34NCCjIDf7Ww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mu99ixVfEbzTUyUU914J4L4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Superafbijt? (Alabastine)

Wat je ook evenkan proberen, stinkt minder erg en is stuk goedkoper, St Marc,

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 21:55
Probeer een verf föhn, wil vaak wel lukken.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:59
Hier precies hetzelfde aangetroffen, met een heatgun en stevig plamuurmes het meeste eraf gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
Heatgun, en vanwege de lijm is ventileren en iets van een fijnstofmasker ook een goed idee…

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:44
Verfbrander ik had een soortgelijke trap inclusief gore tapijt. Wel goed ventileren maar ik heb alle tapijt weg gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:43
Nat maken met een dweil, lijm op waterbasis ben je dan zo vanaf.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55
Eerst bepalen of het lijm op basis van water of oplosmiddelen is.

Dat bepaalt of je met water, cola (serieus) of afbijt aan de slag moet. Of worst casr mechanisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Rukapul schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:23:

Dat bepaalt of je met water, cola (serieus) of afbijt aan de slag moet. Of worst casr mechanisch.
Met cola ging het bij mij hooguit redelijk, met heet water iets beter, maar alles loopt overal. En tegen de zijkanten en onder de neuzen is het geen doen.
Paar potten vloerlijmafbijt (samen 85 euro) en toen was alles met een middag van de trap.
(high as a kite)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55
paQ schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:48:
[...]

Met cola ging het bij mij hooguit redelijk, met heet water iets beter, maar alles loopt overal. En tegen de zijkanten en onder de neuzen is het geen doen.
Paar potten vloerlijmafbijt (samen 85 euro) en toen was alles met een middag van de trap.
(high as a kite)
Punt is dat je dat eerst moet bepalen. Ik had in hetzelfde huis tapijt op de trap dat afbijt nodig had terwijl elders tapijt met water zo los liet. Die middelen zijn niet uitwisselbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31
Ik heb ook zo'n trap gehad, ziet er uit alsof het lijm uit de jaren 70 is. Van voor dat het waterbasis moest zijn. Je kan ruwweg twee dingen doen. Mechanisch verwijderen of chemisch verwijderen.

Mechanisch verwijderen. Koop/leen/huur een verfpistool of heat gun. Daarmee verwarm je de lijm tot zo 400 a 600 graden, daar wordt ie zacht van en dan kan het het er af krabben met een scherpe verfkrabber of plamuurmes.

Chemisch, ga naar een professionele verf winkel. Die hebben een goedje wat je er op moet smeren. Dan in pakken met dun plastic en 24 uur laten intrekken. Daarna kan je het met een plamuurmes zo af schrapen.

Beide zijn niet je van het. Ik ben met de mechanische variant een goeie twee weken bezig geweest. Elke dag een uur of 2 (onderkant moest ook bij ons). Ik durfde de chemische manier niet aan met 3 kleine kinderen.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Kijk uit met zomaar een heatgun huren. Ook die methode heb ik gevolgd/getest. De lijm werd wel zacht, maar ik smeerde het alleen maar uit waardoor ik het in wezen erger maakte dan dat het was.
Daarbij gaat je schuim in de hens met alle giftige dampen van dien.

Overigens heeft een beetje knappe afbijt maar ca 30 min intrektijd nodig. Daarna kun je het als een soort matje zo afschrapen. Die schuimlaag op je trap gaat echt wel voor ellende zorgen, dus die zou ik er vooraf zoveel mogelijk afschrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:46

BLN

Cola, 400-600 graden, het lijkt net alsof we in een aflevering Mythbusters zijn beland.

Test eerst een stukje of de lijm zacht wordt met heet water. Als dat zo is kun je het het met een stoom machine (bijvoorbeeld een behang afstomer) verwarmen en verwijderen.

Stap 2 is chemisch zoals @paQ aanraadt of met warmte (en daar worden bijna alle lijmsoorten zacht van, ook bij 70-80 graden, bij 400 graden ontbrand hout spontaan namelijk)

Enige aanvulling op bovenstaande zou zijn: zorg voor een goed stevig afsteek mes. Die is dikker en steviger dan aan plamuur mes.

Ten slotte zou je nog kunnen kiezen voor een SDS afsteekmes op een elektrische beitel. Daarmee steken we PVC vloeren los, dus dat zal voor de trap ook wel werken. Bijvoorbeeld zo iets https://www.fruugo.nl/sds...3mqae3VKPexoCMiMQAvD_BwE#

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelista
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:02
Het klinkt gek maar ik heb de (bruine) lijm met echte Coca Cola verwijderd van mijn trap. Je laat de cola een half uurtje intrekken en dan kun je het vrij makkelijk afsteken met een plamuurmes.

Vies klusje maar wel effectief.

- werkt niet bij elke lijm. Probeer eerst een tree.
- gebruik echte coca cola. Ik heb andere geprobeerd maar is minder effectief.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik heb het hier met een "diamantvijl" met de hand gedaan en de lijm op sommige plekken zo erg heet gemaakt dat het hard werd en makkelijker te verwijderen. Uiteindelijk ruim 3 lange dagen bezig geweest.

Nu ik een oscillerende multi tool heb zou ik een schraper en/of carbide schijf proberen.

De vijl die hier in zit;
https://www.hornbach.nl/s...delig/918150/artikel.html

[ Voor 25% gewijzigd door Amtelode op 19-09-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 14:15
Oh man wat een ellendige klus, dus in ieder geval succes gewenst!

Bij ons ging het met deze verfafbijt goed, dik ingesmeerd, afdekfolie erover en een tijd in laten trekken. Daarna met een mondmasker er af steken.

https://www.toolstation.nl/de-parel-verfafbijt-eco/p10216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:15
Meerdere trucjes voor:
Zeiknat maken en laten intrekken (additief Dreft of St Marc toevoegen)
Heet maken en met een verfkrabber eraf halen.

Rigoureus: slijptol met een afbraamschijf. Kans dat je de trap beschadigd is hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 21:37
Heb van een kennis vernomen dat de beste manier een lakfrees op marktplaats kopen is.. zelf geen ervaring mee, wellicht heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

YoMajesty schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:52:
Heb van een kennis vernomen dat de beste manier een lakfrees op marktplaats kopen is.. zelf geen ervaring mee, wellicht heb je er wat aan.
no no no no
Dat kan niet met lijm!

Been there done that, na 10 sec heel de frees onder de lijm. Kostte me een uur om de mesjes te ontdoen van gesmolten (en weer gestolde) lijm. :N
Een lakfrees is echt (!) voor lak. Niks wat plakt. (of gaat plakken als het warm wordt)

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 19-09-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Wat wil je met de rap gaan doen dat is het belangrijkste.

Ga je er weer vloerbedekking op plaatsen dan raad ik aan om de boel erop te laten, maar gezien het feit dat je al begonnen bent met het eraf halen ga ik er maar vanuit dat je niet opnieuw vloerbedekking gaat plaatsen.

Hier ook de hele trap gedaan paar jaar geleden en dat was een echte klus. Makkelijkste voor mij was een multitool met een zaagblad of steekmes erop. Zorg dat je een stuk goed los krijgt, dan kun je vaak de rest er af trekken (met veel kracht). Met de multitool krijg je het schuimrubber er wel minder goed af, maar met een goede excentrische schuurmachine met een groffe korrel haalt dat er wel zo af.

Wil je echt smeren dan kun je de opties proberen die hierboven vermeld staan, maar schuren zal je sowieso moeten doen. Dus waarom eerst insmeren met allerlei rotzooi en dan nog steeds gaan schuren.

Edit: Als je trouwens de multitool gebruikt en wat meer onder het schuimrobber komt, dan hou je niet zon dikke laag over als de foto's die je post. En dat kun je dan wel wegschuren. En ga niet de lijm of het schuimrubber verwarmen, ik heb vroeger ook meegholpen met het leggen van tapijt en dergelijke en de oudere lijmen zijn echt rotzooi en hiervan wil je niet wat inademen.

[ Voor 18% gewijzigd door Andyk125 op 19-09-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41

Theo

moederbord

Helaas een herkenbare situatie met de trap. Wanneer je tig jaar aan geschiedenis op de trap hebt zitten en dit met een heat gun, cola , schuurmachine en krabber gewoon niet wegkomt dan is het tijd voor zwaar geschut. Ik heb een aantal jaren geleden met een slijptol bijna alles weggeslepen in een paar uurtjes. Daarna een nacht de trap in de afbijt gezet (Alabastine), en de restjes met een plamuurmes verwijderd. Daarna met een aantal tubes houtvuller de trap weer egaal gemaakt omdat een slijptol best wat sporen achterlaat.

Maar nu heb ik wel een trap van 80 jaar oud die glad is en enkel in de verf zit.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiricV
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:23
Wij hadden een vergelijkbare situatie. Werkelijk van alles geprobeerd, elektrische krabbers, afbijt, aceton, thinner you name it.

Uiteindelijk gewoon water in een plantenspuit en het was er in no time vanaf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Het klinkt gek, WD40 heeft mij al een paar keer gered. Flink inspuiten (dus niet besparen), laten intrekken en met een plamuur weg halen. De lijm lijkt op te lossen door WD40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Herkenbare klus. Gaat veel noeste arbeid worden is mijn ervaring. Zelf veel baat gehad bij afbijtmiddels (alabastine) zoals al een aantal keren eerder genoemd. Ik heb de trap niet helemaal "schoon" gekregen maar mijn ega was desondanks blij met het resultaat (meest belangrijke ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Ik heb dit wel eens gedaan met de Fein multitool met mes opzetstuk. Ging opzich wel, maar alsnog was het een pokkewerk.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 11:09

mutsje

Certified Prutser

ik heb lijm toen van onze trap verwijderd met zo'n kleine staalborstel die op een boormachine wil. Chemische zut ook geprobeerd maar dat werkte voor geen meter bij ons. Je hebt wel beschermbril en handschoenen nodig :) sowieso rondvliegende resten lijm maar soms laat zo'n pin ook los en vliegt ergens heen. Succes met je trap in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:20
Ik heb ooit zo'n hopeloze trap onder handen moeten nemen. Chemisch goedje dat vreselijk in je handen beet, noppes. Mechanisch werd ook niks. Op bepaald moment gaf ik de moed even op en ging ik maar behang in het trapgat afweken. De behangafweek droop van de muur op de trap en toen merkte ik opeens dat de lijm op de trap week werd. Ik weet nog steeds niet of het alleen het water was of dat de behangafweek ook een rol speelde, maar ik was allang blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AAD84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:45
Zoveel mogelijk verwijderen. En dan met een lakfrees aan de gang gaan. Ben je zo klaar. Alle andere oplossingen zijn goed en misschien helpt het. Maar ik heb geleerd om het met de lakfrees te doen. Ben je zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
d-super schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:41:
Probeer een verf föhn, wil vaak wel lukken.
verf föhn geprobeerd, wat een ellende, komt een stank en damp vanaf en duurt heel lang, tig keer erover en dan een klein stukje eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
SonOfSam schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:57:
Ik heb ook zo'n trap gehad, ziet er uit alsof het lijm uit de jaren 70 is. Van voor dat het waterbasis moest zijn. Je kan ruwweg twee dingen doen. Mechanisch verwijderen of chemisch verwijderen.

Mechanisch verwijderen. Koop/leen/huur een verfpistool of heat gun. Daarmee verwarm je de lijm tot zo 400 a 600 graden, daar wordt ie zacht van en dan kan het het er af krabben met een scherpe verfkrabber of plamuurmes.

Chemisch, ga naar een professionele verf winkel. Die hebben een goedje wat je er op moet smeren. Dan in pakken met dun plastic en 24 uur laten intrekken. Daarna kan je het met een plamuurmes zo af schrapen.

Beide zijn niet je van het. Ik ben met de mechanische variant een goeie twee weken bezig geweest. Elke dag een uur of 2 (onderkant moest ook bij ons). Ik durfde de chemische manier niet aan met 3 kleine kinderen.
Ik heb het huis net gekocht, ze gaven aan dat het 2 jaar geleden nieuw gelegd is, is ook een redelijk nieuw huis.. maar dat soort rubber is de ellende :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Rukapul schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:23:

Hoe bepaal ik dat? En hoelang moet het weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
paQ schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:07:
Kijk uit met zomaar een heatgun huren. Ook die methode heb ik gevolgd/getest. De lijm werd wel zacht, maar ik smeerde het alleen maar uit waardoor ik het in wezen erger maakte dan dat het was.
Daarbij gaat je schuim in de hens met alle giftige dampen van dien.

Overigens heeft een beetje knappe afbijt maar ca 30 min intrektijd nodig. Daarna kun je het als een soort matje zo afschrapen. Die schuimlaag op je trap gaat echt wel voor ellende zorgen, dus die zou ik er vooraf zoveel mogelijk afschrapen.
het gaat juist om de schuimlaag, lijm wordt idd zacht smeert zich heerlijk uit en steeds een klein stutje kun je eraf plukken, en een damp pffff...

Vloerbeddeking heb ik eraf, nu de jute laag dat lukt ook nog en dan komt dat zwarte laagje, schuinzooi en dat is het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
AAD84 schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:26:
Zoveel mogelijk verwijderen. En dan met een lakfrees aan de gang gaan. Ben je zo klaar. Alle andere oplossingen zijn goed en misschien helpt het. Maar ik heb geleerd om het met de lakfrees te doen. Ben je zo klaar.
lakfrees is toch alleen voor verf, het gaat echt om die zwarte schuim/rubber laag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:48
Toevallig zijn wij de afgelopen week ook bezig geweest met het verwijderen van 40 jaar oude tapijt. Het tapijt ging er redelijk makkelijk af, maar de lijmresten waren een hel. Uiteindelijk Alabastine Super Vloerlijmafbijt gebruikt in combinatie met een multiool met een Bosch schraper erop. Vervolgens geschuurd, ook met de multitool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbMZ0Cq2lVCMqpSR32rd58ZB0kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWKRtrvUiiargXnmObNIIYGc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door vinom op 26-09-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
vinom schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:50:
Toevallig zijn wij de afgelopen week ook bezig geweest met het verwijderen van 40 jaar oude tapijt. Het tapijt ging er redelijk makkelijk af, maar de lijmresten waren een hel. Uiteindelijk Alabastine Super Vloerlijmafbijt gebruikt in combinatie met een multiool met een Bosch schraper erop.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Nog niet helemaal klaar overigens, maar flink verschil al.
ziet er al goed uit idd!! Maar bij mij is het echt die zwarte laag schuim, die plakt als een malle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

FoundYa schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:53:
[...]

ziet er al goed uit idd!! Maar bij mij is het echt die zwarte laag schuim, die plakt als een malle
Hornbach heeft op de verfafdeling dikke plamuurmessen in diverse breedtes, die behoorlijk dik zijn en een scherpe kant hebben. Daar kun je meer dan prima mee steken.
Als het echt te lastig is: flink vaak insnijden met een mes en flink dik afbijt erop.
Dan maar chemisch. Voordeur open en boven ook iets zodat het kan tochten.
Je krijgt instant koppijn van die zooi, maar het werkt wel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
paQ schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:20:
[...]

Hornbach heeft op de verfafdeling dikke plamuurmessen in diverse breedtes, die behoorlijk dik zijn en een scherpe kant hebben. Daar kun je meer dan prima mee steken.
daarom heten ze (af)steekmes ipv plamuurmes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 82e3
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Schraapstaal lijkt me de beste optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

twain4me schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:04:
[...]

daarom heten ze (af)steekmes ipv plamuurmes :+
Niet bij horny
https://www.hornbach.nl/s...-mm/10445312/artikel.html

Heb ze in 3 maten. Echt heel fijne dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheapSheep
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Hetzelfde gehad. Onder gedoopt in de ecologische afbijt (Fluxaf Green). Wel wat gaatjes geprikt met priem, zodat het doorloopt. Daarna afschrapen, schuren, schilderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
Ondertussen heb ik met heat gun , stanley mes - alleen horizontaal insnijden- en afsteekmes 8 treden gedaan.
Heb armen als Schwarzenegger maar het gaat vooruit.. Nog 5 treden, daarna schuren en plamuren.

Begrijp niet dat een trap van een relatief huis zo beschadigd kan zijn, ik vermoed dat ze er al vloerbedekking op gehad hebben en deze geprobeerd hebben met allerlei troep eraf te krijgen, hoe interesseerde niet kwam toch weer nieuw op. Trap kraakt als een malle, beschadigd, zo zonde.

Eerst eens kijken wat ik als beste kan gebruiken om te plamuren, gebruik nu Red Devil Onetime Plamuur maar zou dat ook wat voor een trap zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-2N1Y2Ef57cKXS79TqrU94HkT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ib732FwwWyCuNE2s7YGvowYA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door FoundYa op 25-09-2022 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Krijg je de lijm wel weggeschuurd dan?

Alabastine heeft 2 componenten houtvuller.
Doe laat zich heel fijn verwerken. Om te mengen kun je een plastic plaatje of plastic plakspaan gebruiken. Dat geeft een prima oppervlak.

• FoundYa
paQ schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:01:
Krijg je de lijm wel weggeschuurd dan?

Alabastine heeft 2 componenten houtvuller.
Doe laat zich heel fijn verwerken. Om te mengen kun je een plastic plaatje of plastic plakspaan gebruiken. Dat geeft een prima oppervlak.
die ben ik er nu eerst vanaf aan het schrapen met een verfschraper.. Daarna schuren, plamuren en verven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x4c_E9IV09Q8aKHx7LiXpNzO2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgLxNANtDa0wVAx39GZ5tCgP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog nooit zo'n slechte trap gezien en dat voor een huis van 2007, kraakt als een oude trap,, traptredes enorm beschadigd. Het lijkt wel of er een beunhaas met grof geschut en vocht de trap compleet heeft vernield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOwnalicious
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-04 15:05
Ik reageer hier waarschijnlijk veel te laat, maar dit kan interessant zijn voor iemand anders die dit topic tegenkomt: zwarte vloerbedekkingsslijm bevatte vroeger zeer vaak asbest, dus misschien best eerst een staaltje opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
MrOwnalicious schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:23:
Ik reageer hier waarschijnlijk veel te laat, maar dit kan interessant zijn voor iemand anders die dit topic tegenkomt: zwarte vloerbedekkingsslijm bevatte vroeger zeer vaak asbest, dus misschien best eerst een staaltje opsturen?
In een huis uit 2007?

En denk dat die trap inmiddels wel af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOwnalicious
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-04 15:05
Sethro schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:31:
[...]

In een huis uit 2007?

En denk dat die trap inmiddels wel af is.
Klopt, maar er zijn nog mensen die mogelijks de vloerbedekking van hun trap willen halen, die vervolgens op zwarte lijm stoten en dan gaan zoeken hoe ze dat kunnen verwijderen (en dan terecht komen op dit topic). Alleen wonen zij mogelijks in een huis van de jaren 60, dus misschien is het wel handig om dit te vermelden.

[ Voor 3% gewijzigd door MrOwnalicious op 29-06-2023 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonweb
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 15:23
Zoals hier een keer voorbij kwam ook een oscillerende multitool (goedkope Vonroc) voor deze klus aangeschaft icm een verfbrander en dit was het juiste recept om een oude jaren 50 trap weer volledig kaal te krijgen.

Een lakfrees werkt ook erg goed al kom je daarmee niet overal goed in de hoeken bij een niet rechte dichte trap.

[ Voor 3% gewijzigd door ramonweb op 29-06-2023 14:17 ]

Pagina: 1