Bitlocker: HDD stopt niet met activiteit na 100% encryptie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRMKR85NL
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-12-2022
Dit is de eerste keer dat ik iets post op GoT dus ik hoop dat ik in de juiste Thread zit. But I need your help!

Mijn vraag:
Na mijn secundaire HDD 100% Bitlocker-geencrypt te hebben (checked via manage-bde -status) blijft deze HDD volledig hoorbaar actief met lezen/schrijven activiteit. Dit is niet gestopt sinds het voltooien van de encryptie en je zou haast denken dat hij er eigenlijk nog mee bezig is. Inmiddels is hij al langer bezig dan het hele encryptie procees zelf. Ik krijg het niet gestopt zonder de computer uit te zetten. Het maakt niet eens verschil of de harde schijf locked of unlocked is. 't gaat gewoon door en door tot grote ergenis.

Herkend iemand dit gedrag? Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan doen? Het is niet de bedoeling om de encryptie er weer af te halen maar als dat de enige oplossing is dan vrees ik dat ik daarvoor moet zwikken, wat ik niet wil.

Ik heb geprobeerd om mbv van Broncontrole erachter te komen of er een process is dat voor deze activiteit zorgt maar ik zie niets bijzonders. Ook met ProcMon gekeken maar ook daar zie ik geen abnormaliteiten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 21:21
Je belangrijke documenten uitprinten en in een kluis zetten is de makkelijkste oplossing met de minste herrie. Je PC upgraden met o.a. een SSD kan ook.en is iets wat de meesten doen en je ook hier zullen aanraden! Ikke niet overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door soedesh op 20-09-2022 04:10 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

HRMKR85NL schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:39:
... Ook met ProcMon gekeken maar ook daar zie ik geen abnormaliteiten...
Je moet ook niet zoeken naar abnormaliteiten. Je moet zoeken naar de processen die naar de D:-schijf schrijven of er van lezen. Welke zijn dat?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welke optie(s) heb je gekozen tijdens het starten van de Bitlocker Encryptie?

Als je de optie gekozen hebt om ook alle 'ongebruikte ruimte' te laten encrypten dan kan 't wel eens een tijdje gaan duren, volledig afhankelijk van de grootte van de disk / het volume. Beste is om alléén de inmiddels beschreven ruimte te laten encrypten (je nieuw te plaatsen data op dat volume in de nog lege ruimte wordt dan automatisch encrypted op het moment dat je die data plaatst).

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 21-09-2022 03:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse