Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaak91
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-09 20:49
Hi,

Mijn Oneplus Nord is gevallen met een volledig gebarsten tot gevolg. Er is niks meer te zien op het scherm.
Ik heb wat gelezen op het forum en blijkbaar zou een otg-kabel de oplossing kunnen bieden. Echter las ik ook iets over dat er bepaalde instellingen ingeschakeld zouden moeten zijn om dit te laten werken. Klopt dit? Of staan deze automatisch ingeschakeld?

Het scherm laten maken kost €50 minder als de aanschaf van een nieuwe Oneplus Nord dus zou liefst enkel de bestanden overzetten. Meeste foto's heb ik nog door middel van back-ups, maar er is een app die gegevens bevat van het werk en deze zou ik echt nodig hebben...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Hang de telefoon op je werk aan een dockingstation met beeldscherm, muis en toetsenbord, met geluk heb je beeld en kun je je toegangscode ingeven.

Voor de toekomst een backup aanzetten, voor hetzelfde geld was je de telefoon verloren en alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaak91
Die mogelijkheid heb ik helaas niet, ik werk in de bouw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
swhnld schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:51:
Hang de telefoon op je werk aan een dockingstation met beeldscherm, muis en toetsenbord, met geluk heb je beeld en kun je je toegangscode ingeven.
Ik acht de kans erg klein dat de Nord dat ondersteund.
Jaak91 schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:24:
Ik heb wat gelezen op het forum en blijkbaar zou een otg-kabel de oplossing kunnen bieden. Echter las ik ook iets over dat er bepaalde instellingen ingeschakeld zouden moeten zijn om dit te laten werken. Klopt dit? Of staan deze automatisch ingeschakeld?
Wat wil je met een usb-otg kabel doen? Je kan dan een muis/toetsenbord of een usb-stick o.i.d. aansluiten, maar daarmee kom je nog niet echt heel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaak91
Ik had gehoopt om dan via muis en toetsenbord mijn telefoon te kunnen ontgrendelen. Maar dit werkt niet zo dus?

Is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
swhnld schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:51:
Weet je zeker dat dit werkt? Volgens de specificaties heeft dit toestel usb 2.0 over usb-c, en daarmee geen ondersteuning voor alt-modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaak91
Ik dacht dat de usb-otg kabel hetzelfde deed als een docking station: beeld, muis en toetsenbord?

Is er eventueel een andere oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
hcQd schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:15:
[...]

Weet je zeker dat dit werkt? Volgens de specificaties heeft dit toestel usb 2.0 over usb-c, en daarmee geen ondersteuning voor alt-modes.
Soms wel, soms niet. Maar niet geschoten altijd mis.

• Jaak91
Andere oplossingen?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jaak91 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:54:
Ik had gehoopt om dan via muis en toetsenbord mijn telefoon te kunnen ontgrendelen. Maar dit werkt niet zo dus?

Is er een andere oplossing?
Dat zal prima gaan, maar je hebt dan nog steeds geen beeld. Dus je moet dat op de 'tast' doen. Je zou daarna een app kunnen installeren die je beeld overneemt, maar wederom alles om dat in te stellen zal initieel op 'de tast' moeten.

Overigens komt deze vraag regelmatig voorbij en eigenlijk is in bijna alle gevallen een nieuw scherm de oplossing.

• Jaak91
Het probleem is eigenlijk dat een nieuw scherm blijkbaar €50 goedkoper is als een nieuw toestel. Beetje belachelijk van Oneplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSVSupp1913
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-04 19:54
Bij mij is hetzelfde overkomen. Glas is niet stuk, touch werkt nog. Alleen de oled is leeggelopen, het beeld is volledig zwart, op een paar randjes na. Ontgrendelen lukt dus nog steeds.

Is het mogelijk om dit toestel via een docking station ook aan te sluiten op een beeldscherm?
Ik heb wel een docking station, waarop toetsenbord wel werkt in ieder geval. Maar het gaat mij vooral om het beeld, uiteraard en dat werkt niet. Maar het ene docking station is het andere niet. Dus wellicht dat iemand weet of dit wel kan werken of uit kan sluiten dat dit zeker niet werkt?

Het gaat mij ook niet zozeer om foto's etc. maar bepaalde apps slaan niet alles, of niets op, in de cloud en dan is het handig om nog wat instellingen over te nemen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSVSupp1913
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-04 19:54
Ik heb een antwoord gevonden. Geen idee of het technisch klopt. Maar dit wordt gezegd:
Om via USB-C te connecten, via docking station, op een monitor, moet je telefoon minimaal USB 3.0 ondersteunen. USB 2.0 ondersteund geen video.

En Oneplus Nord heeft als specs USB 2.0. Oneplus 7 ondersteund bijvoorbeeld wel USB 3.0 en kan dus wel met een beeldscherm werken.

Iemand die dit verhaal kan bevestigen, danwel ontkennen?
Pagina: 1