Advies gevraagd voor wifi thermostaat en slimme radiatorknop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuiskoker
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
Hallo, wij hebben een Viessmann Vitorond 200 op stookolie. (we hebben hier geen gas etc). Het is geen modulerende ketel.

We hebben onze systemen vernieuwd, dus we hebben een warmtepompboiler die speciaal is bedoeld voor warm water. En de Viessmann is gewijd aan de vloerverwarming (alleen begane grond) en de radiatoren op de eerste en tweede verdieping. Aangezien we het huis verhuren, inclusief verwarming/elektra etc willen we een slimme en op afstand toegankelijke app gebruiken. Ik overweeg allemaal om vloerverwarming “dom” dus niet verstelbaar te houden (de collector is niet toegankelijk voor onze klanten dus kunnen we op een vaste temperatuur instellen. Dus eigenlijk willen we slimme thermostaatknoppen op de radiatoren plaatsen en aansluiten op een thermostaat of hub. Van wat ik heb gelezen moeten we voor zigbee gaan, en dat we een manier vinden om de pomp uit te schakelen als er geen verwarming wordt gevraagd door de radiatoren. Denken we in de goede richting, of iemand betere ideeën/configuraties? We kijken naar de thermostaten op aliexpress. Dank voor je input vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20
Wil je dan niet alle radiatoren tegelijk open? Slimme knoppen is alleen zinnig als je niet altijd dezelfde radiatoren open wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuiskoker
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
Knielen schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:54:
Wil je dan niet alle radiatoren tegelijk open? Slimme knoppen is alleen zinnig als je niet altijd dezelfde radiatoren open wilt hebben.
Dank voor je reactie!
Vanaf de eerste verdieping worden de kamer verwarmt met radiatoren.
We hebben daar huurders inzitten (we hebben een BnB), en die hebben de neiging om alles open te draaien en vervolgens bijv een raam open te zetten. Of de verwarming volle bak open te laten staan, ook al zijn ze de hele dag uit huis.
Ik wil op afstand per kamer (met ieder 1 radiator) dat op afstand kunnen monitoren/bedienen.

groet