Verkopen oude SGI Indigo 2 - waar en waarde?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik heb nu zo'n 20 jaar een oude SGI Indigo 2 (staand model, paars, met monitorkabel en toetsenbord) op zolder liggen en ik wil er vanaf.

Nu weet ik dat oude hardware zoals deze uit +/- 1992 wel waarde kan hebben en als ik op eBay kijk zie ik ze voor honderden euros te koop staan.

Nu hoef de hoofdprijs niet, maar ik vind het ook zonde om hem bij het grof afval te dumpen. Hij werkte nog toen ik hem op zolder zette, trouwens.

Iemand hier enig idee hoe/waar ik interesse zou kunnen vinden en wat ik ervoor zou kunnen vragen?

Op marktplaats twee keer geprobeerd in de afgelopen jaren maar geen (normaal) bod gehad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Probeer eens op eBay. Het schijnt dat ze daar honderden euros doen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt op http://irixnet.org/ kijken - sinds de ondergang van nekochan is dit een van de relevantere SGI sites.

Verder helpt het altijd bij verkoop om duideljik te krijgen wat de huidige staat van een apparaat is. "Hij werkte nog..." is vaak een red flag voor serieus geinsteresseerden. Die willen: "Werkend te zien", liefst met foto's die dat ook laten zien. Zo niet is de kans groot dat het schroot betreft en moet je niet raar kijken dat niemand bereid was "normaal" te bieden erop.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik zou ook ebay aanhouden voor een waarde indicatie, maar verwacht er geen wonderen van, want heel populair is al die ouwe meuk niet.

Anders als donatie aan het Home Computer Museum in Helmond???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
evilution schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:19:
Probeer eens op eBay. Het schijnt dat ze daar honderden euros doen.
Ik snap dat het sarcasme was, maar ik heb hem verkocht via Ebay (360 piek).

Maar wat een horror-website is dat. Eens maar nooit weer. Ik krijg nu mijn geld (nog) niet omdat er iets niet goed zou zijn met mijn bankrekening. Nergens fatsoenlijke support te vinden en de interface ziet eruit alsof het sinds 1998 niet meer is geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon Paypal aan ebay koppelen en alles werkt prima, de oude layout krijg je er gratis bij.
Pagina: 1